X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה שמעסיקה כ-14,500 מטפלים אינה יכולה להמשיך ולסבסד העסקתם של כ-1300 מהעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי; לא יהיו פיטורים בעמותה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מטב
  ביטוח לאומי

עמותת מטב, העוסקת במתן שירותי סיעוד ורווחה, ומעסיקה כ-14,500 מטפלים בכל רחבי הארץ, נאלצה להודיע (יום ב', 10.2.03) לכ-1300 מעובדיה שהועסקו עד כה בהסכם עבודה קיבוצי, על ביטול ההסכם.
משמעות ביטול ההסכם אינה הודעת פיטורים לעובדים, אלא שינוי בתנאי ההעסקה תוך כיבוד ושמירה על זכויותיהם הפנסיוניות.
מטב הוקמה לפני 45 שנה והיא הגוף הגדול ביותר בארץ בענף הסיעוד והרווחה. העמותה מפעילה 27 סניפים המכסים כל נקודת ישוב בארץ ומספקים שירותי סיעוד ורווחה לעשרות אלפי משפחות בישראל.
העמותה מקבלת תשלום מהגורמים הרלוונטיים המזמינים שירותים ואלו הם מקורות הכנסתה. הגורם הגדול ביותר המזמין שירותים ממטב, הוא המוסד לביטוח לאומי, במסגרת חוק ביטוח סיעוד. ועדת תעריפים ממשלתית קובעת את מחיר השעה שישולם למטב. מחיר זה מבוסס על מפתח של תשלום שכר מינימום + 4% לכל שעת עבודה למטפל.
כאמור כ-1300 מטפלים מועסקים בעמותה בהסכם קיבוצי שנחתם בשנת 1982 עם ההסתדרות. שכרם צמוד לשכר האחיות המעשיות והם נהנים גם מזכויות פנסיוניות במבטחים.
בשנים האחרונות נוצר פער בין התשלום המועבר לעמותה בגין שעת עבודתו של מטפל, שהוא נכון להיום 35.45 ש"ח, לבין העלות הממוצעת של עובד בהסכם הקיבוצי, המסתכם בכ - 37.1 ש"ח לשעת עבודה.
הפער בין התשלום הניתן לשעת עבודה למטפל, לבין התשלום המועבר למטב על-ידי המזמינים, עומד על 2.66 ש"ח לשעה. פער זה גורם לעמותה הפסד של כ-420,000 ש"ח לחודש, שמשמעותו כ-5 מליון ש"ח בשנה, מה שעלול לסכן את מקום עבודתם של כ-13,000 מעובדיה המועסקים בחוזה אישי.
ההסתדרות שהודיעה על שאיפתה להחיל את ההסכם הקיבוצי על כל העובדים במטב, התחייבה לפעול להוצאת צו הרחבה שיחול על כל החברות הפועלות בענף הסיעוד בישראל, כדי לאפשר תחרות הוגנת בענף זה, אך עד כה, לא נחתם כל הסכם .
מטב נאלצה להודיע על ביטול ההסכם הקיבוצי, לאחר שההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לקבלת צו מניעה האוסר על מטב לקבל עובדים חדשים בחוזה אישי, מה שיקשה על המשך פעילותה של העמותה ויפגע בעובדי העמותה ובציבור הלקוחות המקבלים שירותים.
למרות המצב הקשה השורר כיום בשוק העבודה בישראל, מדגישה הנהלת העמותה, כי אין בכוונתה לפטר את העובדים, אלא להציע להם להמשיך בחוזה עבודה אישי. השכר שישולם להם יהיה על-פי הקביעה של ועדת התעריפים הממשלתית. למרות שתעריף זה אינו כולל זכויות פנסיוניות, תמשיך מטב להפריש את זכויותיהם בקרן הפנסיה במבטחים על מנת להבטיח את זכויותיהם בקרן זו.
בתנאי העסקתם של כל שאר המטפלים בעמותה לא יחול, כל שינוי.

תאריך:  10/02/2003   |   עודכן:  11/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
שמואל שניצר, נשיא הבורסה ליהלומים ונשיא פדרציות היהלומים העולמיות: אין קיום למרכז סחר בישראל ללא מרכז ייצור בעל מסה קריטית
ענבל אביב
בין ההשקעות: הרחבת מפעל לייצור כימיקלים בירושלים; הרחבת המפעל לעיבוד אותות וידאו ותמונה דיגיטלית בנתניה; הקמת מפעל לייצור אריזות קרטון ותוויות ארוגות בבית שאן; הקמת מפעל לייצור נרות דקורטיביים במצפה רמון
יואב יצחק
שלומי עוז הושם בבית המעצר; יובא בפני שופט ביום ג' ב-10:30 בבית משפט השלום בת"א; טענות בחברת צוות ביטחון: המשטרה זימנה את אנשי החברה לחקירה ביום בו הם אמורים לשלם משכורות לעובדים
הדר פרבר
הסרט, ששודר השבוע בארה"ב ובבריטניה רשם שיאים חדשים של צפייה והוגדר כאחד מאירוע הטלוויזיה הגדולים של כל הזמנים
ניצן כהן
בבנק טוענים שיחסי העבודה בינם לבין המשרד מיצו את עצמם; בנק דיסקונט בוחן התקשרות עם משרד פרסום חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il