ירידה של 3% בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים ארציות נרשמה בשנת 2002, זאת לעומת 2001. כך עולה מנתוני מינהל התעופה האזרחית, שפורסמו בראשית השבוע והוצגו על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון.
מהנתונים שהוצגו עולה, כי ב-2002 טסו כ-1.3 מיליון נוסעים בכ-25 אלף טיסות סדירות פנים ארציות. מאז שנת 1999, בה נרשמה עליה של 11% בתנועת הנוסעים הפנים ארצית, חלה ירידה הדרגתית במספר הנוסעים. ב-2000 נרשמה ירידה של 2% ובשנת 2001 ירידה נוספת, של 6%.
תנועת הנוסעים לאילת הסתכמה בשנת 2002 בכ-1.2 מיליון נוסעים. במספר הנוסעים לאילת נרשמה ירידה של כ-1% וירידה של כ-4 דולר במספר הטיסות, בהשוואה לשנת 2001. כ-53% מהטיסות היו בקו שדה דב-אילת, כ-37% בקו נתב"ג-אילת וכ-10% מהטיסות היו בקו חיפה-אילת.
הקווים הפנים ארציים לאילת וממנה נפתחו לתחרות בעקבות החלטת ממשלה בשנת 1995, אשר אפשרה לחברת ישראייר להפעיל טיסות סדירת בקווים אלה לצד חברת ארקיע, שהיתה עד אז המוביל היחיד לאילת. חברת ישראייר הגדילה, תוך מספר שנים, את חלק השוק שלה עד לכשליש מכלל תנועת הנוסעים בקווים לאילת וממנה. כך מדווח מגזין תוריסטגייד.
תנועת הנוסעים בקווים הצפוניים, הכוללים את הקווים בין שדה-דב לקרית שמונה ולראש פינה, הסתכמה בכ-135 אלף נוסעים. בתנועת הנוסעים בקווים אלה נרשמה ירידה בשעור של כ-18%, לעומת שנת 2001. הקווים הצפוניים מופעלים כיום על-ידי ארקיע באופן בלעדי, לאחר שישראייר הפסיקה את טיסותיה בקווים אלה במהלך שנת 1999.