X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
11 פלשתינים נהרגו תוך יממה בפעילות צה"ל בשטחים; צה"ל הרס ביתו של מתכנן הפיגוע בטנק, בו נהרגו במוצ"ש 4 חיילים; בחמאס מבטיחים לנקום את מותו של אבו-זיאד
▪  ▪  ▪

כוח צה"ל הרג היום (יום ב', 17.2.03) את ריאד אבו-זיאד, מבכירי הזרוע הצבאית של החמאס. אבו-זיאד נהרג בעת שניסו כוחות צה"ל לעצור אותו, במחנה הפליטים אל-בורייג'.
כוח צה"ל הגיע למכוניתו של אבו-זיאד, קרא לו להיכנע ולצאת ממנה. אבו-זיאד פתח באש על החיילים. הכוח השיב באש, וכתוצאה מכך, נפצע אבו-זיאד בראשו ובגופו.
כוח צה"ל פינה במסוק את אבו-זיאד במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת מפצעיו. בחמאס מבטיחים לנקום את מותו של אבו-זיאד.
אבו-זיאד (33), נמנה על ההנהגה הצבאית של החמאס ברצועת עזה, שימש כעוזרו האישי של סלאח שחאדה, מי ששימש כמייסד הזרוע הצבאית של החמאס עד יולי 2002.
בשנת 1990, היה מעורד אבו-זיאד ברצח חייל המילואים אמנון פומרנץ ז"ל. לאחר שחרורו מהכלא ב-1999, שב לפעילות אינטנסיבית במסגרת הזרוע הצבאית של החמאס והיה מעורב בתכנון והוצאת פיגועים רבים לפועל.
מקורות פלשתינים מוסרים, כי אבו-זיאד מונה לעמוד בראש הזרוע הצבאית של החמאס ברצועה, כמחליפו של מוחמד דף, לאחר שהאחרון נפצע קשה במהלך ניסיון חיסול מהאוויר.
במכונית בה נסע בעת מעצרו, נמצאו רובה ותיעוד מזוייף.
נהרס ביתו של מחבל
כוחות של צה"ל מלווים בטנקים נכנסו הלילה לעזה, והרסו את ביתו של אחמד רענדור, מפקד החמאס בגזרה הצפונית, מערבית לג'בלייה שבצפון רצועת עזה. מקורות פלשתינים מסרו, כי 35 טנקים של צה"ל מלווים במסוקי תקיפה כיתרו את ביתו בן ה-5 קומות של רענדור.
רענדור, נחשב לעוזרו של המבוקש עדנאן אל-רול מהחמאס, שעל-פי החשד קשור לפיגוע שלשום (15.2.03) בו נהרגו 4 חיילים. בנוסף, אחראי רענדור לפיגועים נוספים, ביניהם להיתקלות של חוליית מחבלים עם כוח צה"ל ביוני 2002 סמוך ליישוב דוגית, במהלכה נהרגו שלושה חיילי צה"ל.
במהלך הפעילות, נפתחה אש לעבר הכוחות. חיילי צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. מקורות פלשתינים דיווחו לסוכנויות הידיעות, כי שוטר פלשתיני ואדם נוסף נהרגו, וארבעה אזרחים נוספים נפצעו במהלך פעולת צה"ל.
צה"ל חיסל חוליה שניסתה להכין מזל"ט
בפיצוץ בבניין בשכונת זייתון שבעזה, נהרגו אמש שישה פלשתינים, אנשי חמאס. מדובר ככל הנראה, בחיסול יזום של צה"ל, חיסול שבוצע במרחק קטן יחסית מביתו של מנהיג החמאס, אחמד יאסין.
החמאס הודה בכרוז שהפיץ, כי מדובר בשישה מאנשיו, שניסו להכין מזל"ט נושא חומר נפץ שהיה אמור לבצע פיגוע רב נפגעים בשטח ישראל.
ככל הנראה, מידע מודיעיני הוא שאיפשר לצה"ל ליירט את המחבלים.
בחמאס מאשימים את ישראל בחיסול 6 מחברי התנועה בבית בשכונת זייתון שברצועת עזה, ומאיימים לנקום את מותם.
אחד ההרוגים הוא נידל פרחאת, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של החמאס ומקורבו של מוחמד דף. אח של נידל, מוחמד פרחאת, ביצע את הפיגוע במכינה הקדם-צבאית בהתנחלות עצמונה לפני כשנה, בו נרצחו חמישה תלמידים.
אמם של השניים הצטלמה עם מוחמד לפני צאתו לפיגוע בקלטת וידאו של החמאס. צה"ל הרס את בית המשפחה אחרי הפיגוע הנ"ל. נידל היה מעורב בשיגור מחבלים למחנות אימונים של חמאס בחו"ל, בין השאר בסודאן, וניהל קשרים מסועפים עם גורמי טרור בחו"ל.
שלומי אלדר: ראיתי את מוחמד דף - הוא חי
כתב ערוץ 10, שלומי אלדר, סיפר בחדשות ערוך 10 כי ראה את מוחמד דף כשהוא מכוסה בכאפייה בצבע אדום. אלדר מכיר את דף משנים עברו. המפגש מאשש את טענת החמאס, לפיה גם אחרי הניסיון שבוצע בשנה שחלפה מצד ישראל, דף עודנו בחיים.
המשך פעולות צה"ל בשטחים
שלושה פלשתינים נוספים נהרגו ו-30 נפצעו אתמול בפעולת צה"ל בשכם. כוח צנחנים מגדוד 202 נכנס לשכם בשעות הצהרים, על-מנת לעצור את תייסיר חאלד, אחד מראשי החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין, וחבר הוועד הפועל של אש"ף.
חיילי צה"ל כיתרו את משרדי החזית הדמוקרטית וקראו לחאלד החוצה, אולם אנשי החזית העממית ירו לעברם. החיילים השיבו אש, אשר ממנה נהרג פלשתיני אחד.
לדברי הפלשתינים, אחד ההרוגים הוא איימן אבו-זנב, בן 18, עובר אורח שנקלע במקרה לאזור. מצה"ל נמסר, כי ההרוג היה מעורב בירי לעבר כוחותינו. כ-30 פלשתינים נוספים נפצעו באירוע. המבוקש - חאלד ואנשיו, נעצרו לאחר שכנוע מצד חיילי צה"ל, והובלו לחקירה.
בחילופי האש נפצע סגן מפקד גדוד 202, באורח קל ברגלו. הוא טופל במקום ופונה לבית החולים "שיבא" תל השומר.
מקורות פלשתינים דיווחו, כי צה"ל פעל אתמול במספר מוקדים נוספים בשטחים, ביניהם טול-כרם, שם נעצר פעיל של הפתח. גם בבית-לחם ובג'נין בוצעו מעצרים. ברצועת עזה מפגיז צה"ל לסירוגין בתים פלשתינים ברפיח, ומונע בכך הוצאת שתי גופות הנמצאות מאז שלשום מתחת להריסותיו של אחד מהם.
בישיבת הממשלה אתמול בירושלים אמר שר הביטחון, שאול מופז, כי צה"ל יגיב במכות קשות על הפיגוע בסוף השבוע, בו נהרגו ארבעה חיילים ברצועה, וכי ארגון החמאס לא 'ייצא נקי' מכך.
צה"ל סיכל פיגוע
כוח צה"ל מגדוד הנדסה סיכל אתמול פיגוע בהיקף גדול. חיילי ההנדסה עצרו במחסום סמוך ליישוב חורון מכונית פלשתינית לבדיקה. בתוך פחיות צבע במכונית, נמצאה מוסתרת חגורת נפץ כ-25 ק"ג חומר נפץ.

תאריך:  16/02/2003   |   עודכן:  17/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בין המשתתפים: השופט אהרן ברק והשופטים (בדימ.) מאיר שמגר ומנחם אילון
עמוס באר
הפגנה סוערת ביפו
ענבל אביב
בני השבט האתיופי, מחכים כבר שנים רבות לאפשרות לעלות לישראל; בנוסף החליטה הממשלה, בעקבות המשבר שנוצר עם בלגיה, לעודד עליית יהודים מאירופה
יואב יצחק
שרון מציע לפרופ' פרנקל מינוי ליושב-ראש הקבינט הכלכלי-חברתי; השניים קיימו פגישה בצהריים; שרון מבקש להסתייע בפרנקל כדי להשיב את המשק לפסי צמיחה
מירב לוי
אל-על תעניק כפל נקודות לחברי המועדון הטסים בתאריכים 16-28 בפברואר ליעדים כגון: פאריז, לונדון, אמסטדרם, רומא ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il