X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל הרכבת מקווה להשקעות ענק של 35 מיליארד שקלים; מציג את חזונו לעשור הקרוב
▪  ▪  ▪

עם תום שנה לכהונתו כמנכ"ל הרכבת ולקראת השנים הבאות, מציג היום (ד', 19.2.03) יוסי שניר את חזונו לעשור הקרוב.
החזון מדבר על כך שהרכבת תעבור את המהפך הגדול במדינה בתחום התשתיות. התקווה היא להשקעות ענק של 35 מיליארד שקל בעשר שנים, בפיתוח מסילות הברזל במדינת ישראל "באופן שהרכבת תהפוך לאחד מכלי התחבורה היותר משמעותיים במדינה".
שניר מעריך, כי בשנת 2013 יסעו מדי שנה ברכבת כ-70 מיליון איש, יותר מפי 3 מכמות הנוסעים הנוכחית. "המטרה שלנו היא לבצע את הניו-דיל (פטנט על הביטוי רשום לזכות ח"כ אפריים סנה) - קירוב הפריפריה למרכז, תוך הזנקת משק המדינה באמצעות פרויקטים גדולים בתחום התשתיות".
החלטת הכנסת להפוך את הרכבת לחברה ממשלתית היא החלטה נכונה לדעת שניר, שתאפשר לרכבת לגייס את סכומי הכסף הדרושים לפיתוח התשתית הרכבתית במדינה.
שניר ציין, כי בכוונתו להתחיל במהלך של הפיכת הרכבת לחשמלית, כמקובל במרבית מדינות העולם. "זהו תהליך שיביא לכך שבעוד כ-5 שנים יתחילו להיות בישראל רכבות המופעלות באמצעות חשמל. התוצאה: זמן הנסיעה יתקצר, ואיכות הסביבה - תשתפר."
נקודות נוספות שעתידות להתרחש בעשור הקרוב: הכפלת מספר הישובים אליהם תגיע הרכבת - ל-70 ערים וישובים. ופתיחת 10 קווים עיקריים נוספים.
במהלך שנת 2002 התרכזה פעילות רכבת ישראל ב"מיצובה כגורם חשוב במערך התחבורה בארץ, מתוך שינוי התפיסה, כי הרכבת היא הפיתרון לקירוב המרכז לפריפריה והפריפריה למרכז וכפתרון האולטימטיבי לגודש בכבישים".
סך כל הנוסעים בשנת 2002 הסתכם בכ-18 מיליון נוסעים. "זוהי תוצאה של תהליך במסגרתו הרכבת הפכה לכלי תחבורה מבוקש ביותר, וההוכחה לכך היא העלייה בכמות הנוסעים מחודש לחודש".
2002 התאפיינה בעשייה מרובה מבחינת הרכבת: הושקעו כמיליארד וחצי שקלים בתשתיות, שופצו וחודשו 7 תחנות (בית יהושע, חדרה, נתניה, בנימינה, רחובות, פתח תקוה - סגולה, עכו), יצאו לדרך 11 פרויקטים חדשים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקלים והושקעו כ-600 מיליון שקלים ברכישת ציוד נייד (9 קרונועים בעלות של 210 מיליון ש"ח, 9 מערכי קרונות דאבל דק בעלות של 235 מיליון ש"ח, 11 קטרים בעלות של 140 מיליון ש"ח).
בשנת 2003: תוקם חברה ממשלתית, ותבוצע היערכות "לפריצת הדרך להמשך העשור. שנת 2003 תעמוד בסימן הקמת חברת הרכבת שתאפשר גיוסי הון הקצאת תקציבים גדולים יותר לפיתוח תשתיות רכבתיות מתוך מגמה להגשמת חזון הרכבת".
השנה ייפתחו קווים חדשים: תל אביב-כפר סבא, תל אביב-רמלה, תל אביב-ראשון-לציון, תל אביב-בית שמש, תל אביב-נתב"ג.
השקעת 1.2 מיליארד ש"ח בפיתוח
במקביל תשקיע הרכבת כ-1.2 מיליארד ש"ח בפיתוח תשתיות רכבתיות ויצאו לדרך פרויקטים חדשים: הקו לדימונה, הכפלת מסילת תל אביב-כפר סבא והקמת תחנה נוספת-סוקולוב, נתב"ג-מודיעין, הכפלת מסילות רחובות-פלשת, לוד-נען, מוצקין-עכו.
יחד עם זאת מתריע מנכ"ל הרכבת על חוסר האפשרות המימונית להזמנת רכבות נוספות, דבר שיביא לתת ניצול של הרשת הקיימת ושל השקעות שבוצעו.

תאריך:  19/02/2003   |   עודכן:  19/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המשטרה הבטיחה כי לא תנצל המעמד למעצר עובדים לא חוקיים; מחיר ערכה - 200 ש"ח, מתוכם 100 ש"ח מוחזרים כשמשיבים המסיכה
מירב לוי
בצומת בילו וראשל"צ ישולבו אספרסו ברים מרשת "סגאפרדו"
ענבל אביב, גיל איל
כוננות הוכרזה באזור חמת גדר, אך זו הורדה תוך זמן קצר; בירי טילי קסאם נפצעו שני ישראלים; טיל קסאם נפל גם סמוך למכללת ספיר; צה"ל פתח במבצע צבאי בשכם, המכונה: 'חריש עמוק'; קצין בכיר נפצע במהלך הפעילות
הדר פרבר
הואשם בעבירות של האזנת סתר, קבלת דבר במרמה וגניבה בידי מורשה; זוכה מחמת הספק
ניצן כהן
הבנק סיים את השנה עם רווחים של 27.3 מיליון שקל; התשואה על ההון הסתכמה בשנה החולפת ב-14.2%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il