X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקשת הסיוע של ישראל: 8 מיליארד דולר בערבויות, ו-4 מיליארד דולר סיוע ביטחוני; הממשל דורש מענה: בכמה ומתי יקוצץ התקציב, ומתי יבוצעו הרפורמות בשוק ההון ושוק העבודה
▪  ▪  ▪

הסיוע האמריקני לישראל מתעכב, למרות איתותי המצוקה של ישראל לארה"ב. משלחת ישראל, שנועדה ביומיים שחלפו עם הצוות המקצועי האמריקני, לא הצליחה עד כה לקבל מענה החלטי: האם תאשר וושינגטון את הסיוע האמריקני לישראל.
הבעיה המרכזית העומדת עתה בפני קבלת סיוע: הממשל מחוייב להעביר בקשה כזו את כל השלבים, לרבות אישור הממשל והקונגרס. כמו כן מבקש הממשל לקדם את בקשת הסיוע של ישראל, בחבילה אחת יחד עם הסיוע האמריקני המתוכנן לטורקיה וירדן.
ישראל מבקשת חבילת סיוע בסכום כולל של 12 מיליארד דולר, מזה: 8 מיליארד דולר בערבויות, ו-4 מיליארד דולר כסיוע צבאי. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כבר נתן הסכמה עקרונית למתן הסיוע. אלא שהדיונים הנמשכים כבר כמה חודשים, וההדרדרות החמורה במשק, גורמים דאגה רבה במשרד ראש הממשלה, שמא הסיוע יגיע, אם יגיע, מאוחר מדי.
המשלחת שיצאה לוושינגטון כוללת את מנהל לשכת ראש הממשלה, דב ויסגלס - העומד בראש המשלחת; ואת מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, ומנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון. בפגישה השתתף גם שגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון. הפגישה המסכמת היתה אמש. מצד הממשל השתתף סגן שר האוצר האמריקני, וכן תת שר החוץ האמריקני, ריצ'ארד ארמיטאז'. לצוות האמריקני הובהר, כי ישראל זקוקה לסיוע בדחיפות. נמסרו נתונים מדאיגים על התכווצות הפעילות בעשרות מענפי המשק, וכן הסיכון מפני הפחתת הדירוג של ישראל.
ויסגלס אמר בצאתו מהפגישה, כי האמריקנים אומנם מבקשים לקבל מענה לשורה של שאלות, ובעיקרן: מידע בדבר הקיצוץ המתוכנן בתקציב המדינה, והרפורמות שמתכנן שרון בשוק ההון ובשוק העבודה. ואולם, הדגיש ויסגלס, "אין ולא היתה התניה כלשהי בין הסיוע למפת הדרכים. שני הערוצים מתנהלים באופן נפרד לחלוטין".

תאריך:  21/02/2003   |   עודכן:  21/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק, גיל איל
שרון התריע: מדובר במצב חירום אמיתי, המשק עלול לקרוס; הושגו הבנות בין הליכוד-שינוי-המפד"ל; בראש הצוות במוצ"ש: אורי שני (הליכוד), אופיר פינס (העבודה)
רנית נחום-הלוי
כך דווח בסוכנות הידיעות העירקית; נפגש עם סגנו - עיזאט איברהים, בנו קוסאי, שר ההגנה, קבוצת לוחמים ואנליסטים המבינים בעניין המלחמה
ניצן כהן
בחברת הדירוג מציינים, כי הירידה החדה בשיעור ההון הראשוני של הבנקים וההרעה באיכות תיקי האשראי חושפת את הבנקים לסיכונים גבוהים
עמוס באר
הושגה פשרה שלא תחייב אפליית הנהגים שזמן עבורם שווה כסף
מירב לוי וענבל אביב
על-פי הדיווחים יקבל משכורת חודשית של 150,000 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il