X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלת טורקיה נתנה הסכמתה העקרונית לתקיפת עירק משיטחה; ארה"ב ובריטניה מגישות ביום ב' הצעת-החלטה לאישרור פעולה צבאית; בוש: "המועצה כעת תוכיח אם היא מתכוונת למה שהיא אומרת"
▪  ▪  ▪

כוחות צבא ארה"ב כבר ערוכים לתקיפת עירק, "בכל רגע שיורה הנשיא". כך מסר גורם בפנטגון. מוכנות צבא ארה"ב מאפשרת עתה תקיפת עירק תוך מס' ימים.
שר הביטחון שאול מופז אמר בימים האחרונים, כי המתקפה צפויה בסוף פברואר או בתחילת חודש מרס. ההכנות נמשכות, במקביל לעבודת צוות הפקחים, המנסה לפרוק את עירק מנשקה האסור [ראו קישור].
הנשיא ג'ורג' בוש אמר השבת, כי ביום שני יגישו ארה"ב ובריטניה במועצת הביטחון הצעת-החלטה חדשה, שתקבע "במילים ברורות ופשוטות" כי עירק אינה מקיימת את החלטת האו"ם 1441. בוש התבטא בנושא זה בתום פגישתו עם ראש ממשלת ספרד, חוזה מריה-אנזר, המבקר בארה"ב, שכבר הביע את תמיכתו במדיניות הנשיא בוש. "מועצת הביטחון הביעה עמדה ברורה וכעת עליה לקבל החלטה ברורה. כשכל העולם צופה, המועצה כעת תוכיח אם היא מתכוונת למה שהיא אומרת".
בוש הדגיש, כי ההחלטה הקודמת של מועצת הביטחון הורתה על פירוק מיידי ומלא מהנשק להשמדה המונית, וזה לא קרה.
הכוח האמריקני העצום מונה 210 אלף חיילים, שכבר גוייסו למתקפה הגדולה נגד עירק והם ערוכים באזורים שיועדו לכך. כ-100 אלף מהם כבר נמצאים במפרץ - בעיקר בכווית ובסעודיה, עוד 40 אלף במפרץ, בנושאות המטוסים, בספינות המלחמה, צוללות וכו'; ועוד כ-60 אלף חיילים ערוכים לפתיחת חזית משיטחה של טורקיה.
ממשלת טורקיה הודיעה לממשל האמריקני, כי היא מוכנה לאפשר תקיפת עירק משיטחה. המחיר: חבילת סיוע, בצורת הלוואות ומענק כספי, בהיקף כספי כולל המגיע לכ-30 מיליארד דולר. עניין המחיר היה בשבועות האחרונים סלע המחלוקת בין טורקיה וארה"ב. בימים אלה נפתרו המחלוקות, והוסר האיום שמא תאלץ ארה"ב - בלא היתר של טורקיה לתקוף משיטחה - לדחות את מועד פתיחת המתקפה.
שר החוץ הטורקי, יאסר יאקיס, הכריז פומבית, כי בין ממשלת טורקיה ובין הממשל האמריקני שוררת הבנה בנוגע לדאגות שני הצדדים. הוא ציין, כי ההסכמה העקרונית תובא בימים הקרובים לאישור מליאת ממשלת טורקיה.
הממשל האמריקני עומד להזרים עוד כ-60 אלף חיילים. הפנטגון הודיע, כי הכוח האמריקני מוכן לתקיפה בכל רגע שיורה הנשיא, ג'ורג' בוש.
בריטניה הזרימה כ-10,000 חיילים, והיא אמורה להגדיל את מצבת כוחותיה במקום לכ-50 אלף חיילים.
הכנות ודיפלומטיה: הצעת-החלטה ביום ב'
המאמץ להכריע את המערכה נעשתה עתה גם במישור הדיפלומטי. ביום ב' עומדות ארה"ב ובריטניה להעלות במועצת הביטחון, הצעת-החלטה שתאפשר תקיפה מיידית של עירק. הנשיא ג'ורג' בוש הצליח לגייס את ספרד לתמיכה בתקיפה עכשיו.
במקביל נמשך המאמץ הדיפלומטי, כדי לכפות על צרפת שלא להטיל וטו על הצעת ארה"ב ובריטניה. ארה"ב אף רמזה לנשיא ז'אק שיראק, כי הטלת וטו תתקבל על-ידי הממשל כפגיעה ישירה באינטרסים הביטחוניים של ארה"ב, ובמצב זה עלול הממשל להגביל יבוא מצרפת לארה"ב (תוך הטלת מכסים גדולים יחסית), ולמנוע מצרפת הטבות מהן היא נהנית עתה בשוק האמריקני.
גם בריטניה לוחצת על הנשיא שיראק. העיתונות בבריטניה נוטלת אף היא חלק בכך. הסאן הלונדוני עשה זאת בסוף השבוע, תוך הטחת כינויי גנאי בשיראק [ראו קישור].

תאריך:  22/02/2003   |   עודכן:  22/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
סאן הלונדוני הוציא מהדורה צרפתית מיוחדת שחולקה ב-2,000 עותקים ברחובות פאריז; 'הנשיא הצרפתי הוא בושה לאירופה, הוא מייחס לצרפת חשיבות גדולה מכפי שהיא באמת'; באופן מפתיע תומכים ארגוני זכויות אדם צרפתיים בעיתון
יואב יצחק
עירק מחזיקה טילים לטווח 180 ק"מ, לעומת 150 ק"מ בלבד המותרים לה; החריגות התגלו על-ידי צוות הפקחים; ההכנות למתקפה נמשכות
יואב יצחק, גיל איל
כל תחנות הטלוויזיה בארה"ב עוסקות בתיאור הדליקה והפיצוץ; דובר ה-FBI - אין שום אינדיקציה שמדובר בטרור; נבדק: ספינה שתידלקה התפוצצה במפתיע; בשלב זה ידוע על שלושה נפגעים
גיל איל
טוענת: הצגת הפרסומות בשעה שבה מפרסם בית הקולנוע כי מתחיל הסרט מהווה פעילות עסקית מטעה; בית המשפט עשוי לדון בתביעה על סכום בגובה של עד 75 דולר על כל אדם שנפגע
רנית נחום-הלוי
בשבוע האחרון נשמע קולם של סלבריטאים שהביעו דעתם נגד מלחמה על עירק; חלק מהכוכבים נפגשו בפסטיבל הסרטים בברלין; מדונה בקליפ חדש המתאר את זוועת המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il