X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום הפרוייקט הלאומי בכניסה לירושלים
▪  ▪  ▪

"לשר התחבורה החדש - אביגדור ליברמן, צפויים אתגרים גדולים: מהראשונים בהם - שיקום איכות החיים בירושלים, שנפגעה קשות ממדיניות התחבורה הקיימת של שר התחבורה היוצא".
כך קובע הבוקר (ד', 25.2.03) הפורום למען תחבורה ציבורית, המגנה בתוקף את בקשת שר התחבורה היוצא, צחי הנגבי, להכריז על כבישי מערב ירושלים כפרויקט תשתית לאומית (ראה ארכיון מחלקה ראשונה).
השר המיועד, אביגדור ליברמן, הינו מהשרים הבודדים שאינם נכנסים לבירה מכיוון מערב, שכן מקום מגוריו בנוקדים.
"ההכרזה מנוגדת למדיניות התחבורה של הממשלה, הנותנת עדיפות תקציבית וביצועית לפרוייקטים של תחבורה ציבורית והסעת המונים, והתקבלה למרות פניותיהם של הפורום לתחבורה ציבורית. השיקום זה יהיה בלתי אפשרי כל עוד ימשיכו העיר ואוצרותיה הטבעיים להתכסות באספלט, זיהום אוויר והידרדרות אורבנית, בשל תכנון לקוי שאינו לוקח בחשבון את טובת התושבים ורווחתם".
"ירושלים היא העיר הענייה בישראל, ובה אחוז משתמשי התחבורה הציבורית הוא הגבוה ביותר בארץ ורמת המינוע היא מהנמוכות בישראל. הדבר האחרון שעיר הבירה זקוקה לו כעת, הוא השקעה בכבישים נוספים, המשרתים את בעלי הרכב הפרטי הנכנסים לעיר מכיוון השפלה, בשעה שאין מענה למשתמשי התחבורה הציבורית ולתושבי העיר עצמם, שלהם צרכים דחופים בהרבה."
רחל הורם מנכ"ל הפורום למען תחבורה ציבורית הביעה תמיהה רבה על החלטת השר: "כיצד קורה שמקדמים כבישים בבירה בעלות של מיליארדי שקלים בעוד שקו הרכבת לעיר טרם הופעל, וכמוהו גם נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, שעלותו מזערית". לדברי הורם, ביצוע שני הפרויקטים הללו, יכול לייתר את הצורך בסלילת כבישים נוספים, ובכך לחסוך כסף רב אותו ניתן היה להפנות לפרויקטים של תחבורה ציבורית להמונים דוגמת קו רכבת מהיר לבירת ישראל. לדבריה, לא נבדקו חלופות לפרוייקט הכבישים החדש לפני שהתקבלה החלטת השר.
עם היכנסו של שר חדש אביגדור ליברמן למשרד התחבורה קורא הפורום למען תחבורה ציבורית לקידום דחוף של מדיניות תחבורתית חדשה ומתקדמת, בעיקר בירושלים. המדיניות הנוכחית, המקדמת סלילת כבישים בהיקפים גדולים כל כך, מונעת את המעבר ההכרחי לתפישה חדשה, המתבססת על מערכת של תחבורה ציבורית בת קיימא. המשך סלילת כבישים חדשים רק תגביר את תהליך הפירוור, תגרום להרס שטחים פתוחים ולא תיתן מענה לצרכיה של אוכלוסייה גדולה של משתמשי תחבורה ציבורית.
לפיכך, מסכם יורם אסידון מהפורום למען תחבורה ציבורית, "יש להקפיא את יישום תוכנית האב המיושנת לתחבורה, המקדשת סלילת כבישים בירושלים, וליזום הכנתה של תוכנית אב חדשה". במרכז תכנית זו יעמדו פתיחת נתיבי תחבורה ציבורית בכל הכניסות לעיר, הפעלה מזורזת של קווי הרכבת (הקו המשוקם והקו המהיר), ונתיבי תחבורה ציבורית בכל צירי התנועה הראשיים אל העיר ובתוכה. כמו כן אין להמשיך ביישום פרויקט הרכבת הקלה במתכונת הנוכחית, שבה יזם פרטי מקבל עדיפות מוחלטת על פני האינטרס התחבורתי, החברתי והכלכלי.

תאריך:  26/02/2003   |   עודכן:  26/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
התובעים: חמישה חיילים שהיו בשירות מילואים פעיל בעת מבצע "חומת מגן" ולחמו בג'נין; טוענים: מוחמד בכרי הציג אותנו כאילו ביצענו פשעי מלחמה; סינמטק תל-אביב מרכז דורון לקולנוע וסינימטק ירושלים נתבעות בשל הקרנת הסרט
עמוס באר
לא יערכו חגיגות רשמיות
גלית יצחק
הקו יתחיל לפעול רשמית החל מה-27.2.03; בשלב הראשון תחל עם טיסה ישירה אחת שבועית לשחנאי, עם אפשרות להוספת טיסה
גלית יצחק
כך מדווחת נאס"א; אילן רמון לא נראה בסרט; הקלטת תופץ לכלי התקשורת לאחר שבני משפחות הקורבנות ייצפו בה
מירב לוי
הפצצה מסוג R-400 מכילה נוזל באזור ישן בו ייצרו בעבר העירקים נשק ביולוגי; בליקס מדווח כי טרם התקבלה תשובה עירקית בנושא השמדת טילי אל-סומוד; עירק הודיעה כי בכוונתה להשתתף בוועידת הליגה הערבית בשארם א-שייח'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il