X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך על-פי נתוניה של חברת גיגה אינפורמיישן גרופ; גדל הפער במחירים בין מחשב שולחני לנייד
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מחשבים

מחירו הממוצע של מחשב שולחני (ללא מסך) ירד ב-10 השנים האחרונות בכ-67%, כך לדבריו של רוב אנדרלה, האנליסט הבכיר למיחשוב אישי בחברת המחקר והייעוץ הבינלאומית גיגה אינפורמיישן גרופ.
ממחיר ממוצע של כ-2,400 דולר למחשב בשנת 1993, ירד המחיר לרמה של כ-800 דולר השנה עבור מחשב שולחני ממוצע. כאמור, מחירי המחשבים אינם כוללים את מחירו של מסך המחשב. בתחום המחשבים הניידים הירידה היא מתונה יותר, ועומדת על כ-56%, ממחיר ממוצע של כ-3,400 דולר למחשב נייד ממוצע בשנת 1993, למחיר ממוצע של כ-1,500 דולר כיום עבור מחשב נייד.
מנתוני המחירים הממוצעים לכל שנה בעשר השנים האחרונות שמפרסם אנדרלה, ניתן לראות כי הירידה במחירי המחשבים, הן השולחניים והן הניידים, הואצה מאוד החל מסוף שנות ה-90 ובמהלך שלוש השנים האחרונות. לשם השוואה, ניתן לראות כי מחירו של מחשב שולחני ממוצע בשנת 1998 היה כ-2,000 דולר לעומת 2,400 דולר בשנת 1993, ירידה של 400 דולר או כ-17% במהלך 5 שנים. לעומת זאת, בחמש השנים הבאות שבין 1998 לבין 2003, ירד מחירו של מחשב שולחני מ-2,000 דולר ל-800 דולר, ירידה של כ-60% בחמש שנים.
מטבלאות הנתונים ניתן לראות גם, כי למרות הירידה במחירי המחשבים, הפער בין מחיר מחשב שולחני למחיר מחשב נייד - גדל, זאת, בעקבות הוזלה מהירה יותר מחירי המחשבים השולחניים. מחירו הממוצע של מחשב נייד כיום הוא כמעט כפול מזה של מחשב שולחני, בעוד בשנת 1993 היה מחירו גבוה רק בכ-40% מזה של מחשב שולחני.
אנדרלה מציין בנייר עבודה נוסף, כי מבדיקות מקיפות שערכה גיגה, עולה כי עלות אחזקתו החודשית של מחשב נייד עבור ארגון היא בממוצע כ-110 דולר יותר מעלות אחזקתו של מחשב שולחני. "ניתן להצדיק עלות זו על-ידי הגברת פריון העבודה, במקרה בו המחשב משמש את העובד גם מחוץ למקום העבודה ומעבר לשעות העבודה הסטנדרטיות. יחד עם זאת, מניסיונה של גיגה, נראה כי אחוז ניכר מהמחשבים משרתים את העובד רק במקום העבודה כשהם מחוברים לעמדת עגינה, והעובד כלל לא מוציא את המחשב מהעמדה או לוקח אותו אתו".
עוד אומר אנדרלה, כי במקרה שכזה, מדובר בבזבוז משאבים משווע וחסר כל הצדקה, ועל הארגון לקחת מהעובד את המחשב הנייד ולהחליף אותו במחשב שולחני, על-מנת לחסוך בהוצאות. אפשרות אחרת היא שהארגון יקנה כמות מוגבלת של מחשבים ניידים, ויקצה אותם לעובדים עבור משימות ספציפיות כגון נסיעות או מצגות, במקום לחלק אותם באופן קבוע לעובדים מסוימים. אנדרלה מדגיש כי שיטה זו הגיונית אך ורק אם עלות ניהול מאגר המחשבים הניידים אינה עולה על ציודו של כל עובד במחשב נייד מלכתחילה.
אודות גיגה אינפורמיישן גרופ
גיגה אינפורמיישן גרופ, אשר נוסדה על-ידי גדעון גארטנר, מספקת ייעוץ בתחום הניהול והטכנולוגיה למקבלי החלטות בענף ה-IT, עם דגש על מחקרים וייעוץ אובייקטיביים על טכנולוגיה המיועדת לסייע לארגונים, לעסקים ולגופי השקעות.
פתרונות גיגה, בשילוב קשר קרוב ובלתי אמצעי בין האנליסטים ללקוחות, מסייעים ללקוחות לבצע החלטות אסטרטגיות בנוגע לטכנולוגיות, אנשים ותהליכים.
גיגה החלה לספק שירותים באפריל 1996, ובסיס לקוחותיה כיום הופך לחברת הייעוץ בעלת קצב הצמיחה הגבוה בהיסטוריה של תעשיית ההיי-טק. בארץ, פעילה חברת גיגה אינפורמיישן גרופ ישראל משנת 1999. החברה מעסיקה אנליסטים מקומיים, ומסייעת לחברות ישראליות מתחומים שונים, בתהליכי קבלת החלטות. מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של החברה: www.gigaweb.com (ראו קישור משמאל).

תאריך:  26/02/2003   |   עודכן:  26/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
התא התפנה לאחר שלרנר שוחרר בשבוע שעבר; עמיר ביקש לעבור על-מנת להיות קרוב יותר להוריו
ענבל אביב
במהלך 3 השנים הקרובות הרשת מתעתדת להגיע לפריסה ארצית של כ-35 סניפים, בהשקעה כוללת של למעלה מ-15 מיליון דולר
גיל איל
במקור תכננו חברי החוליה לרצוח את שגריר ישראל בירדן; ראש החוליה התעקש כי יש לפגוע ראשית ברב יוסף; אחד מחברי החוליה עצור מאז דצמבר; משפטו יתחיל בקרוב
ענבל אביב
בפתיחת המו"מ בין הסתדרות עובדי המדינה למשרד האוצר העלה רכלבסקי דרישה לפטר 7,000 עובדים
מירב לוי
ירידה של 0.2% נרשמה ברבעון האחרון; מעל ל-60% מהמובטלים אינם זכאים לדמי אבטלה; שיעור באבטלה בקרב הגברים הגיע ל-10.1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il