X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהסכם התחייב שרון על פירוק משרד הדתות תוך שנה; למרות זאת, הבטיח שרון לח"כ יצחק לוי שיכהן כסגן שר וממונה על תיק הדתות במשך כל הקדנציה; שרון הכחיש את הנאמר; ח"כ אפי איתם נבחר במפד"ל לשר הבינו והשיכון; זבולון אורלב נבחר לשר העבודה והרווחה
▪  ▪  ▪

בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד-שינוי-המפד"ל, שבו נקבע כי משרד הדתות יפורק תוך שנה, הבטיח ראש הממשלה, אריאל שרון, לח"כ יצחק לוי, כי הוא יכהן בתפקיד סגן שר, במשרד הממשלה, וכממונה על תיק הדתות, במשך כל תקופת כהונתה של הממשלה.
בעקבות גילוי זה קורא מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, פומבית, לתנועת שינוי, לצאת במהירות מהקואליציה, או לדרוש באופן אולטימטיבי את פירוקו המיידי של משרד הדתות.
ח"כ יצחק לוי גילה דבר התחייבות זו היום (יום א') לחלק מחברי מרכז המפד"ל. לוי ביקש את תמיכתם במינויו לכהונת סגן שר במשרד ראש הממשלה, ולאחר פעילות קדחתנית מצידו ומצד הנהגת המפד"ל, הוא נבחר לתפקיד. מלשכת שרון נמסרה הכחשה, ונטען כי שרון לא התחייב שלא לפרק את המשרד.
התחייבות שרון ללוי נוגדת את ההסכם הקואליציוני. נודע לי, כי אחר-הצהריים - לאחר שדבריו של יצחק לפיו במרכז המפד"ל הובאו לידיעת בכירי שינוי, ובראשם אל שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד - נעשתה פנייה אל משרד ראש הממשלה, בבקשה לקבל הבהרות: האם אכן דבריו של לוי נכונים; ואם אכן כך, הרי שעל פניו, נראה שישנה הפרה של ההסכם הקואליציוני שרק נחתם בשבוע שעבר.
ההסכם על פירוק משרד הדתות התקבל לדרישת סיעת שינוי, וזאת לאחר שזו התנתה את כניסתה לקואליציה בפירוק משרד זה, והעברת התקציבים לענייני דת לרשויות המקומיות. ואכן, ראש הממשלה קיבל דרישה זו, והסכים להעביר את המשרד לאחריות משרד ראש הממשלה, ולפעול במשך שנה אחת לפירוק המשרד.
עתה, כאמור, מתברר כי שרון מנסה בעצם להחזיק את המשרד פעיל במשך כל הקדנציה, כדרישת המפלגות הדתיות. לזאת מתנגדת שינוי בתוקף. בשלב זה לא ידוע כיצד תנהג שינוי, אם אכן לא יכבד שרון את ההסכם ולא יפעל מיידית להתחלת פירוק משרד הדתות.
אפי איתם נבחר פה אחד
מרכז המפד"ל אישר (יום א') בהצבעה את ההסכם הקואליציוני. יו"ר סיעת המפד"ל, אפי איתם, נבחר, פה-אחד, כנציגה של המפד"ל, לכהונת שר הבינוי והשיכון. איתם ונציגה השני של המפד"ל, יושבעו ביום ב' בכנסת לכהונת שר.
בשבוע שעבר נראה היה, כי גם על תפקיד זה יהיו כמה מתמודדים. ואולם, איתם הבהיר, כי אם תהיה התמודדות נגדו, הוא יראה בכך ערעור על מנהיגותו במפד"ל ויתפטר לאלתר מתפקידו.
ואכן, נוכח דרישותיו הוסכם במפד"ל שלא להתמודד מול איתם. גם דרישה שהועלתה בבית הדין של המפד"ל - לחייב חברי מרכז המתמנים לכהונת שר או סגן שר להתפטר מחברותם בכנסת, כדי לאפשר לבאים אחריהם להיכנס לכנסת, נדחתה.
בערב (יום א') נמשכה ההתמודדות במפד"ל על כהונת שר העבודה והרווחה - התיק השני המובטח למפד"ל מכוח ההסכם הקואליציוני. המועמד הריאלי היה מלכתחילה ח"כ זבולון אורלב. ח"כ לשעבר אליהו גבאי, שהינו מס' 7 ברשימת המפד"ל, התמודד מול אורלב. בסופה של ההתמודדות, אכן גבר אורלב על גבאי.

תאריך:  02/03/2003   |   עודכן:  02/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מנכ"ל תנובה סקר את פעילות חברת תנובה ב"פורום הבוגרים" של המסלול האקדמי המכללה למנהל
הדר פרבר
תושק על-ידי טסטינג סרוויס; הנבחנים יקבלו מידע אבחנתי לגבי היכולות והחולשות שלהם והנחיה שתעזור להם בשיפור ציוניהם
רנית נחום-הלוי
הערכות אנשי אוני' דרבי נובעות לאור התחייבויות מצטברות של Yes; בסוף 2002 - 4 מיליארד שקל; גרעון בהון 1.65 מיליארד שקל; חובות לספקים ושירותים 612 מיליון שקל; בדרבי אומרים: Yes זקוקה ל-200 מיליון דולר בדחיפות
הדר פרבר
ציין את פעילותה בכנסת ה-15 במהלכה הובילה מספר יוזמות חקיקה סביבתיות; מקווה לשיתוף פעולה בין העמותה למשרד
הדר פרבר
בין הנושאים אשר יועלו בכנס: לא יהודים במדינה יהודית, יחסי ישראל והפלשתינים, תמורות בדפוסי הפנאי והצריכה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il