X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נכשלה יוזמתו של שרון להוביל לבחירתו של דוד לוי לתפקיד יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון; לראשות ועדת מעמד האישה נבחרה ח"כ גילה גמליאל
▪  ▪  ▪

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) הוא היושב-ראש החדש של ועדת החוץ והביטחון. יוזמתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לקדם בכל זאת את מועמדותו של דוד לוי, נדחתה.
ההחלטה על המינוי התקבלה בסיעת הליכוד, ונוכח הרוב שיש לקואליציה, הרי שמינויו של שטייניץ בכנסת מובטח. הדיון בסיעת הליכוד החל ב-14:00 ונמשך כשעה-וחצי, ובסופו התקבלה כאמור ההחלטה הנ"ל.
החלטות נוספות שקיבלה סיעת הליכוד: ח"כ אברהם הירשזון ימונה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת; לתפקיד יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט נבחר ח"כ מיכאל איתן; לראשות ועדת מעמד האישה נבחרה ח"כ גילה גמליאל; לתפקיד סגן שר נבחרו ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ משה כחלון. הבחירה בסיעת הליכוד טעונה עתה הצבעה במליאת הכנסת.
הבחירות בסיעת הליכוד התקיימו בהצבעה חשאית. תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון נחשב ליוקרתי בכנסת. על התפקיד התמודדו בתחילה שלושה: יובל שטייניץ - יו"ר זמני של הוועדה, אשר שימש במשך השנתיים האחרונות בתפקיד יו"ר ועדת המשנה לבניית כוח צה"ל; מיכאל רצון - ח"כ חדש בתפקידו, אלוף משנה (מיל.), בתפקידו האחרון בשירות הצבאי שימש מפקד נפת ירקון בפיקוד העורף; ואהוד יתום - ח"כ חדש, בין תפקידיו בשב"כ שירת כראש אגף אבטחה.
שטייניץ, ששימש כמ"מ ראש הוועדה, נותר המועמד המוביל, עם תמיכה נרחבת של אנשיו של בנימין נתניהו. שטייניץ,ש אכן נבחר כאמור, אף ויתר על תפקיד סגן שר במשרד האוצר, כדי לקבל תפקיד זה.
ועדת חוץ וביטחון מפעילה כמה ועדות משנה. תפקידה העיקרי הוא לפקח על מערכת הביטחון ועל הנחיות צה"ל לגורמי הביטחון. במסגרת פעילותה היא תפקח על צה"ל, השב"כ, המוסד וגורמי ביטחון נוספים.
נציגי מפלגת העבודה בוועדה יהיו חברי הכנסת עמרם מצנע, שמעון פרס, מתן וילנאי וחיים רמון. מטעם מר"צ יכהן בוועדה ח"כ יוסי שריד.
שרון שלף שוב את דוד לוי
ראש הממשלה, אריאל שרון, עשה שוב לפני ההצבעה מאמץ כדי לשכנע את דוד לוי לקבל תפקיד זה. אנשיו של שרון אף הפצירו במועמדים האחרים לתפקיד להודיע על הסרת מועמדותם, כדי לפנות מקום זה לדוד לוי.
אולם ח"כ שטייניץ סירב להסיר מועמדותו. לטענתו, הוא האיש המתאים לתפקיד, ועל-כן - ובכל הכבוד לדוד לוי - אין לו כוונה להסתלק מההתמודדות. גם דוד לוי מסר הודעה, לפיה הוא אינו רואה עצמו מועמד לתפקיד, והוא עומד על בקשתו הראשונה: לקבל תפקיד שר בממשלה.

תאריך:  03/03/2003   |   עודכן:  03/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הפרס מוצע למי שיביא להסגרתו של סדאם חוסיין
יואב יצחק
חוזה העבודה של אברמוביץ בערוץ 1 לא חודש; טוען: מתנכלים לי בגלל סימוני כ'שמאלני'
גלית יצחק, ענבל אביב ורנית נחום-הלוי
3 טילים נפלו בשדרות - 6 אנשים נפגעו מחרדה; פונו לבית החולים ברזילאי באשקלון; עשרות טנקים פשטו בלילה (02:00) על מחנות הפליטים אל-בוריג' ונוסיראת; בין ההרוגים ברצועה - אישה ובנה בן ה-13
רנית נחום-הלוי
כך אמר אחד מיועציו של נשיא עירק במסיבת עיתונאים; מדובר בכ-157 טון אנטרקס וחומרים שהיו אמורים להיות מושמדים לפני כ-10 שנה
רנית נחום-הלוי
הגוף הוקם בוועידה משותפת של הארגונים האיסלמיים שהתכנסו ברבאט-מרוקו; הגוף יחבור לארגונים בינלאומיים שיחקרו במשותף את פשעי ישראל ברש"פ וינתן לו תוקף להעמיד חיילים לדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il