X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידות בייצוא במרבית ענפי ההיי-טק האחרים; יצוא ענף מוצרים אלקטרוניים לשימושים צבאיים גדל בשנת 2002 בכ-10% לעומת השנה הקודמת
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  ייצוא
  היי-טק
  תוכנה

מסדרת ניתוחים המבוססים על נתוני היצוא של חברות ישראליות בשנים 2001 ו-2002 שהושלמו בימים אלו במינהל תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה בתמ"ס עולה, כי נרשמה יציבות ביצוא ענף התוכנה בשנת 2002, למרות השפל בשוקי העולם, זאת בניגוד לתחזיות קודמות ולמרות הירידות ביצוא במרבית ענפי היי-טק האחרים.
סך היצוא בתחומי האלקטרוניקה והתוכנה הסתכם בשנת 2002 בכ-9.7 מיליארד דולר (ללא פעילות של מרכזי מו"פ), לעומת כ-11.3 מיליארד דולר בשנת 2001, ירידה של כ-% 14.
הירידה הבולטת ביותר ביצוא בשנת 2002 נרשמה בענף ציוד התקשורת. סך היצוא בענף בשנת 2002 הסתכם בכ-2.6 מיליארד דולר לעומת 3.6 מיליארד בשנת 2001, ירידה של כ-28% לעומת השנה הקודמת. מספר היצואנים בענף זה הוא למעלה מ-350 חברות, מהן כ-25 חברות גדולות שביצעו כ-80% מהיקף היצוא של הענף.
הירידות ביצוא הענף מתבטאות במרבית תחומי הענף: הרשתות הקוויות והתקשורת האלחוטית, תשתיות התקשורת העירונית והתקשורת התוך ארגונית. ירידה מתונה יותר נצפתה במכירות של תת המערכות לשוק הטלפונים הסלולריים.
ביצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים נרשמה ירידה ניכרת זאת על רקע הירידה הכללית בביקושים העולמיים למחשבים ולתקשורת שגררה בעקבותיה האטה בייצור מעגלים מודפסים וכרטיסים אלקטרוניים.
ייצור הרכיבים האלקטרוניים התפתח מאוד בישראל בעשור האחרון. סך יצוא הרכיבים האלקטרוניים הסתכם בשנת 2002 בכ-2 מיליארד דולר לעומת 2.5 מיליארד דולר בשנת 2001 ירידה של 20%. עיקר הירידה ביצוא של יצרני רכיבים אלקטרוניים הגדולים כדוגמת: אינטל, וישיי, גלילאו ואחרים. יצוין, כי בענף הרכיבים הירידה ביצוא נובעת בעיקרה מירידת המחירים בשל עודף כושר ייצור עולמי בענף, בעוד שכמויות היצוא נשארו יציבות.
לעומת המגמה בענפי ציוד התקשורת וייצור הרכיבים האלקטרוניים במספר ענפים אלקטרוניים המוגדרים כעתירי ידע, לא נרשמו ירידות. יצוא ענף מוצרים אלקטרוניים לשימושים צבאיים גדל בשנת 2002 בכ-10% לעומת השנה הקודמת והסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר.
נרשמה עליה בכל סוגי המערכות: תקשורת צבאית, אלקטרו אופטיקה, מוצרי ל"א, תת מערכות לכלי טיס וציוד בקרה וניווט. הסיבה הלא מפתיעה לכך היא עליה בביקושים לשדרוג מערכות, בעיקר עקב התגברות המתיחות בעולם ואפשרות להתפתחות מלחמה באזורים שונים.
יצוא ענף הציוד הרפואי האלקטרוני, שאף הוא מוגדר כעתיר ידע ומו"פ, הסתכם בשנת 2002 בכ-875 מיליוני דולר, לעומת 861 מיליוני דולר בשנת 2001, גידול של כ-1.6%. גידול זה מוסבר בעשרות חברות קטנות שהוקמו כסטארט-אפים בשנים הקודמות ויצואן גדל בשנת 2002. יצואן של החברות המובילות הפועלות בעיקר בתחום ההדמיה הרפואית נותר יציב. התוצאה הסופית של מגמות אלו מתבטאת בגידול היצוא של הציוד הרפואי האלקטרוני.
יצוא ענף התוכנה הסתכם בשנת 2002 בכ-1.7 מיליארד דולר, היקף דומה לזה שבוצע בשנת 2001. נתון זה מפתיע כשבוחנים את התחזיות הפסימיות המוקדמות במהלך שנת 2002. בעוד שיצרני התוכנה הגדולים אומנם ירדו ביצוא בשיעור ממוצע של כ-10%, יצוא יצרני תוכנה קטנים ובינוניים, שמספרם הכולל הוא כ-400, גדל בכ-15% ובסך הכול יצוא הענף נשאר פחות או יותר יציב בהיקפו.

תאריך:  03/03/2003   |   עודכן:  03/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך דבריו של המו"ל והעורך של העיתון הגרמני 'די צייט' במסגרת ההרצאה "אנטי-אמריקניזם, אנטי-ישראליזם, אנטי-שמיות" באוניברסיטת בן-גוריון
ענבל אביב
שרת החינוך ציינה את שביעות רצונה על כך שהחוקרים חשפו במחקרם פן נוסף שעוסק בתולדות חקר מעמד האישה
גלית יצחק
היקף ההשקעה במבצע - 100,000 ש"ח; במסגרת המבצע יחולקו לבני נוער ג'ננה לחודש, דיסקים, מנוי למעריב לנוער ועוד
עמוס באר
מלבד דלק מוטורס (וחברת המזרח) – ירידה בכל סוכנויות הרכב

גלית יצחק
המשרי הודה במעשה; שני המחבלים המתינו להמשרי שיסיע אותם למסעדה, אך בדרכו למקום נעצר בסיור מקדים של המשטרה שנעשה במקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il