X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר צבי גנור: נעשו כל השגיאות האפשריות לגבי הערוץ החדש; דליה זליקוביץ': מדובר בעסק עם יחסי הון פיננסים גרועים המלווה בתזרים מזומנים קשה
▪  ▪  ▪

אנשי החוג למנהל עסקים של אוניברסיטת דרבי פרסמו הערכה כלכלית ביחס לערוץ 10. על-פי ההערכה, הפסיד הערוץ כ-160 מיליון שקל בשנת 2002.
ברבעון האחרון, מעריכים אנשי דרבי, הפסיד הערוץ בין 37 ל-40 מיליון שקלים. בשלושת הרבעונים הראשונים הסתכמו ההפסדים בכ-123 מיליון שקלים.
לדעת אנשי דרבי, עמד היקף ההכנסות המשוער של הערוץ על 30 מיליון שקל בשנת 2002. נתון המשקף ירידה של מעל 35% בענף הפרסום בשנה זו.
במחצית השניה של 2002, הזרים יוסי מימן, בעל המניות המרכזי בערוץ, 90 מיליון שקל לערוץ במטרה לסייע במיצובו הכלכלי.
להערכת אנשי החוג למנהל עסקים של אוניברסיטת דרבי, מצבו הפיננסי של ערוץ 10 לא השתפר גם ברבעון הראשון של 2003. ההכנסות מפרסום לא השתפרו משמעותית, והוצאות השכר תפחו. בנק לאומי, אשר הינו מספק האשראי המרכזי של הערוץ מעלה מזה מספר חודשים רעיונות הנוגעים לחיזוק מבנה ההון של הערוץ - כדי לא להישען על הבטחונות של מימן בלבד.
דליה זליקוביץ', מרצה בכירה לתקשורת באוניברסיטת דרבי, טוענת בסקירת מצבו של ערוץ 10: "מדובר בעסק עם יחסי הון פיננסים גרועים המלווה בתזרים מזומנים קשה. נקודת האיזון הכלכלית של ערוץ 10 רחוקה במיוחד כשמחירי והיקף הפרסום יורדים. לקהל אין סבלנות להמתין זמן נוסף לבניית מוצר חדש שתחילתו בכישלון מבחינת התוכן. במקום להשקיע סכומי עתק בשכר לקריינית עדיף להשקיע באיש תוכן מובהק דוגמת הפרשן אמנון אברמוביץ', שכן התוכן יוצר את העניין בערוץ".
ד"ר צבי גנור, ראש התוכנית לתואר שני בתקשורת שיווקית בדרבי מציין בסקירה על מצב ערוץ 10: "לערוץ אין מיצוב והצופה לא מבין במה הערוץ שונה או טוב מערוצים אחרים. בערוץ 10 נעשו, כמעט, כל השגיאות הניהוליות האפשריות לגבי ערוץ חדש. מנהלי הערוץ לא פנו לקהל המטרה במדויק. סביר להניח שקהל המטרה אמור להיות: צעירים, מעמד בינוני בעל כוח קניה סביר יחסית שימשוך פרסום. בפועל, לא בוצע בידול ופניה ממוקדת לקהל כזה, אלא לבליל של קהלים".
כמו כן מסביר גנור: "לא בוצעה אסטרטגיה שיווקית וקיים חשש שההשקעה בערוץ 10 תרד לטמיון ותאבד. יוסי מימן החליט למצב את הערוץ ולהשקיע בו הון רב. בפועל, למסתכל על הערוץ נראה שאין קהל מטרה מוגדר. בנוסף, אינני רואה את החזון של הערוץ, וזה כישלון בפני עצמו".

תאריך:  03/03/2003   |   עודכן:  04/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמרו חוקרים פיננסים לרשת החדשות ה-CBS; החוקרים ציינו: מקור רכושו ממכירות לא חוקיות של נפט עירקי - ובניגוד לסנקציות האו"ם
גיל איל
המערכות ימנעו פגיעה של טילים נגד מטוסים ששוגרו על-ידי מחבלים מהקרקע; טיל כזה נוראה לעבר מטוס ישראלי בקניה בחודש נובמבר 2002
ענבל אביב וגיל איל
מזהיר מפני השימוש שעשוי לגרום לפטריות; 3 מקרי תחלואה שונים נבעו משימוש במזרקים
רנית נחום-הלוי
הסרט "טרוי" שאמור היה לצאת במרוקו בוטל לאחר שחברות ביטוח סרבו לתת כיסוי טרם המתקפה על עירק; ממשלת מרוקו בתמריצים שיעודדו יוצרי סרטים זרים
ענבל אביב
שם המדור 'אודטה' יישמר; לפני כשבועיים עבר יאיר לפיד ממעריב לידיעות אחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il