X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רעיון טוב ובלתי יישים עדיין
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  סלולר

חברת H.A.T לסחר מוצרי תקשורת סלולרית בארץ וחו"ל, הציגה השבוע במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב, את ONE, מערכת דיבורית חדשה לרכב.
היזמים הצהירו, כי המכשיר "יחולל שינוי משמעותי בשוק הסלולר, כמו גם באיכות החיים, בנוחות ובבטיחות של מאות אלפי משפחות בעלות רכב בישראל ומיליונים ברחבי העולם," שכן ONE היא הדיבורית האוניברסאלית הראשונה בעולם שמתאימה לכל סוגי מכשירי הסלולר, לכל הרשתות של כל המפעילים.
הרעיון נשמע מבטיח על פניו, אלא שכרגע מוצעת הדיבורית בלא כל קשר עיסקי לחברות הטלפונים הסלולריים. "קיימת עדיין בעייה בתחום הטכנו - לוגיסטי" מסר לנו מנכ"ל החברה אייזיק ולדמן, וכך יוצא שמוצלח ככל שיהיה הרעיון שבידיו, בשלב זה אין לו יישום מעשי.
סמנכ"ל הפיתוח העיסקי של החברה, פרדי גרניט, מסר לנו כי קיימת גם גירסה ניידת למכשיר.
ONE פותחה על-ידי צוותי פיתוח של חברת H.A.T הישראלית ועם השלמתה הועברה פעילות הייצור לחברת THB הגרמנית לציוד היקפי לתחום הסלולר. H.A.T משווקת את המערכת החדשה והיא מתחילה עתה את ההפצה בישראל ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם.
מערכת הדיבורית כוללת תושבת (חלק קבוע, בדומה לדיבורית רגילה) עליו ניתן להלביש עריסות שונות, המתאימות לסוגים שונים של מכשירי טלפון. באופן זה ניתן לרכוש מספר עריסות עבור דגמי טלפון שונים המשמשים את בני משפחה ולהחליף אותן תוך שנייה, כדי להתאים לנהג המשתמש ברכב באותה העת. הדיבורית מותקנת בקלות ובמהירות - תוך פחות משעה - ללא צורך בקידוחים כלשהם ברכב.
מחקר שנעשה בישראל בקרב בתי אב, שבהם יש בעלי רשיון נהיגה המשתמשים בטלפון סלולרי מצא, כי ל-92% מהם שיש מכונית בבעלותם הפרטית, ל-80% יש יותר מרשיון נהיגה אחד בבית, ל-50% יש בבית מכשירי טלפון סלולרים מיותר מדגם אחד, ול-66% יש דיבורית קבועה בכל או לפחות חלק מהרכבים בבית, המתאימה לדגם המכשיר של הנהג העיקרי בלבד.
על-פי דפוסי ההתנהגות שנצפו, 28% נוהגים עם טלפון סלולרי ללא דיבורית - מתוכם 27% משתמשים בדיבורית אישית (אוזניה) 27% עוצרים בצד הדרך, 39% נמנעים או מצמצמים בדיבור בנהיגה, ו-7% מדברים "בלי חשבון" (מכון פרידמן למחקר שווקים, אוגוסט 2002).
דור הדיבוריות הנוכחי, מסופק אמנם בחינם על-ידי המפעילים (?), אך אינו עונה על צרכי המשתמשים ומגוון המכשירים המצויים בשוק. כמעט כל בעלי הרכב נמנעים מהתקנת דיבורית נוספת בשל חוסר האסתטיות הכרוכה בכך. יתירה מכך, במקרים רבים הצורך בהתקנת דיבורית חדשה מעכב שדרוג מכשירי סלולר ומעבר בין רשתות.
אייזיק ולדמן, מנכ"ל חברת H.A.T אמר, כי התפישה של ONE משנה את חוקי המשחק בשוק הסלולר ופותחת הזדמנויות חדשות הן לקהל הצרכנים והן לחברות הסלולר.
כיום דיבורית היא מערכת קניינית סגורה ובהעדר תקן פתוח - לצרכן אין חופש בחירה. ONE תשפר ללא הכר את הנוחות והבטיחות של נהגים שכיום אינם נהנים מדיבורית מתאימה ברכב ותסיר חסם מרכזי שמעכב את התפתחות השוק. כן צפוי מעבר קל ומהיר יותר בבוא העת לרשתות המהירות: דור 2.5 ו-3. אנו מעריכים את פוטנציאל השוק בכ-350,000 דיבוריות בשנה".
עם התקנת הדיבורית, מעניקה H.A.T תעודת אחריות לדיבורית לכל החיים, וזאת בניגוד לדיבוריות אחרות המסופקות עם אחריות מוגבלת לשנה אחת.
לצורך שיווק ONE הקימה H.A.T מערך שיווק והפצה שבמסגרתה הקימה החברה רשת של 33 מרכזי שירות והתקנה עצמאיים משלה, אשר פרוסים ברחבי הארץ ויספקו שירות לבעלי הדיבוריות.
בנוסף נחתם הסכם הפצה עם שופר סל שתשווק את העריסות ב-40 סניפים ברחבי הארץ. בקרוב צפויים להיחתם הסכמי הפצה עם מספר רשתות קמעונאיות שיאפשרו הפצה מסיבית לקהל הרחב בכל רחבי הארץ.
מחיר דיבורית + עריסה אחת: 699 ש"ח (כולל התקנה ואחריות לכל החיים. כן ניתנת התקנה אחת נוספת בחינם עם החלפת רכב).
מחיר עריסה בודדת: 249 ש"ח (כולל אחריות לכל החיים).
מחיר מעמד שולחני אוניברסלי: 659 ש"ח. מחיר מסך "3.7: 999 ש"ח.

תאריך:  04/03/2003   |   עודכן:  04/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נשיא לשכת ארגוני העצמאים: העצמאים נושאים את עיקר הנטל הכבד על חשבון מגזר השכירים; פנה לשר המשפטים טומי לפיד לחוקק חוק יסוד למניעת אפליית העצמאים בתחומי המיסוי והתנאים והסוציאליים
מחלקה ראשונה
בשלב הראשון בחולון ולאחר מכן בכל משרדי הרישוי בארץ
ניצן כהן
הדולר האמריקני מתחזק ב-0.34% לרמה של 4.85; בחדרי העיסקאות ממשיכים להרגיע: התחזקות המטבעות צפוייה עד לפקיעת הגלבועים ביום שישי
הדר פרבר
כך עולה מנתונים שפורסמו על-ידי האוניברסיטאות; כנס "העצמת מדעניות באוניברסיטה בדרך של חונכות אקדמית" יתקיים באוניברסיטת בן-גוריון
מירב לוי
מנדלמן חשוד כי ביצע עסקות עצמיות בשעריהן של 12 מניות אשר נסחרו בבורסה; מנדלמן גרף מפעילותו רווח של כ-180 אלף ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il