X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפטור חלקי; אסם היא חברה ציבורית בשליטת נסטלה והינה אחת מיצרניות ומשווקות המזון הגדולות בישראל; יוניליוור היא חברה פרטית העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון, מוצרים לטיפוח אישי ומוצרי ניקוי; כמו כן בייצור ושיווק "דוגלי"
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים פטר, (יום ב', 3.3.03), כבילות הנלוות לעסקת המיזוג בין אסם השקעות בע"מ לבין יוניליוור בסטפודס ישראל בע"מ, מהחובה לקבל את אישורו של בית הדין להגבלים עסקיים.
במסגרת עסקת המיזוג, אשר אושרה ביום 26 בפברואר, רכשה נסטלה, בעלת השליטה באסם, את המוניטין, הקניין הרוחני והידע המשמשים את יוניליוור בייצור מזון לחיות מחמד (ובכלל זאת את המותג "דוגלי").
אסם היא חברה ציבורית בשליטת נסטלה והינה אחת מיצרניות ומשווקות המזון הגדולות בישראל. בין היתר עוסקת אסם גם בשיווק מזון לחיות מחמד.
יוניליוור היא חברה פרטית העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון, מוצרים לטיפוח אישי ומוצרי ניקוי. כמו כן עוסקת החברה בייצור ושיווק מזון לחיות מחמד.
כאמור, לעסקת המיזוג נלוו מספר כבילות אשר עליהן התבקש פטור מאת הממונה, בכללן: תניית אי תחרות לפיה למשך תקופה של שנתיים מתום ההסכם, תימנע יוניליוור מייצור או מכירת מוצרי מזון לחיות מחמד שיש בהם כדי להתחרות במוצרים שנמכרו לאסם;
התחייבות של יוניליוור להמשיך לייצר במפעלה מזון לחיות מחמד עבור אסם למשך שנה; וכן התחייבות של יוניליוור שלא תמכור או תעביר את הציוד או המכונות המשמשות אותה לייצור המזון לחיות מחמד, לגורם המעורב בייצור או הפצה של מזון לחיות מחמד בישראל.
הממונה קבע בהחלטתו כי הכבילות שעניינן אי-תחרות והמשך ייצור המזון לחיות מחמד לתקופה של עד שנה הן כבילות נלוות סבירות שאין בהן כדי להקים חשש לפגיעה של ממש בתחרות.
הממונה מצא כי מדובר ב"כבילות נלוות הנחוצות לשם מימוש הרציונל הבסיסי של עסקת המיזוג: מכירת עסקי ייצור המזון לחיות מחמד". לדעתו, רוח זו תואמת את הרציונל העומד בבסיס טיוטת כללי ההגבלים העסקיים - פטור סוג לכבילות נלוות למיזוגים, אשר פורסמה זה מכבר להערות הציבור ומצויה כעת בשלבי ניסוח אחרונים.
לעומת זאת קבע הממונה כי הכבילה לפיה יוניליוור לא תמכור או תעביר את הציוד או המכונות המשמשות לייצור המזון לחיות מחמד לגורם המעורב בייצור או הפצה של מזון לחיות מחמד בישראל מקימה חשש לפגיעה בתחרות שכן יש בה כדי למנוע כל אפשרות שאמצעי הייצור, הנמצאים כיום בידי יוניליוור ושלאסם אין בהם צורך, יגיעו לידי מתחרים בשוק המזון לחיות מחמד. תוצאתה של כבילה זאת היא הוצאתם של אמצעי הייצור מן השוק הרלבנטי ולפיכך נקבע שבתחום זה, אין היא ראויה לפטור.

תאריך:  06/03/2003   |   עודכן:  06/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
השר פורז פנה אל היועץ המשפטי לממשלה כדי שיציג את עמדתו בבג"צ, לפיה אין זה ראוי לחוקק חוקי עזר המגבילים מכירת בשר חזיר
מירב לוי
ספר הסלנג היוצא בימים אלה למדפים מכיל פירושים בעברית לביטויי הסלנג האמריקני, מראשית המאה ה-19 ועד ימינו, חלופות סלנג וניבים בעברית
הדר פרבר
ישתתפו במסגרת תוכנית "60 דקות" של רשת CBS
גלית יצחק
בפיתוח המוצר הושקעו 600,000 שקלים; המוצר מבוסס על מכשיר סלולרי הפועל בטכנולוגיה של מירס, מאפשר לקרוא נתוני ברקוד, לאחסנם ולשגרם און-ליין ואוף-ליין למאגר נתונים מרכזי
הדר פרבר
הנחות משמעותיות ומתנות ביריד קרנות השוטרים שיערך בפסח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il