X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אספקת המים נותקה בשל חוב כספי גדול בסך 1.8 מיליון ש"ח של עיריית אילת; מקורות: הדבר נעשה לאחר התראות חוזרות ונשנות מצד החברה; העירייה לא טרחה להגיב לפניותיה של מקורות ולכן נותקה אספקת המים
▪  ▪  ▪

חברת מקורות ניתקה את אספקת המים בבתי מלון באילת, בשל חוב כספי גדול, העומד על כ-1.8 מיליון ש"ח של העיריה.
מנכ"ל התאחדות בתי המלון באילת, יוסי האני, מאיים לתבוע את עיריית אילת ואת חברת מקורות, אם זו לא תחדש אספקת המים. האני ציין, כי בתי המלון משלמים את חשבונות המים שלהם בזמן.
לטענת ראש עיריית אילת, מדובר בעיכוב של חמישה ימים בתשלום חשבון המים של חודש ינואר. הוא מאשים את חברת מקורות בניצול לרעה של פקודת המים.
כידוע, מקורות אחראית על אספקת המים ואיכותם עד לחיבור עם הרשת העירונית. העיריה מספקת את המים לתושבים וחייבת בתשלום על צריכת המים למקורות. עבור המים גובה הרשות המקומית תשלום מהתושבים הגבוה פי 3 מהתשלום אותו היא צריכה להעביר למקורות.
הנהלת מקורות מסרה, כי היא אינה מעוניינת ואינה נוהגת לנקוט בהגבלות באספקת המים. אולם במקרים קיצוניים, כאשר לא נותרת לחברה כל אפשרות אחרת לקבל תשלום מהרשויות, היא נאלצת להגביל את אספקת המים. גם אז נעשה הדבר לאחר התראות חוזרות ונשנות מצד החברה. ההתראות, כאמור, נעשות בכתב ומראש, על-מנת לאפשר לרשויות להתארגן בהתאם, לשלם את חובן, או לפחות להודיע לתושבים מראש על שעות אי האספקה בשל החוב שהן עצמן צברו.
"לפניות החוזרות ונשנות של מקורות לעיריית אילת לשלם את חובה, לא טרחה העירייה להגיב", נמסר ממקורות. "העיריה קיבלה התראה בכתב על אפשרות של שיבושים באספקת המים אם לא ישולם החוב, ולמרות זאת לא הסדירה את חובה. לפיכך, לא נותרה למקורות כל ברירה, אלא לנקוט בצעד של שיבושי אספקת מים בעיר". נאמר על-ידי מקורות.
הנהלת מקורות טוענת, כי בית המשפט הכיר בזכותה של מקורות להפסיק או לשבש אספקת מים, וזאת בהסתמך רשיון ההפקה והאספקה של מקורות, שניתן לחברה על-ידי נציבות המים, שבו נאמר, בסעיף ד' חלק ב': "אין ספק חייב באספקת מים אם לא שולמה לו תמורה עבור המים בשיעור שנקבע בחוק או בהסכם בין הצדדים".
בפסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, קבע השופט ריבלין, כי מקורות "הוסמכה על-פי רישיון ועל-פי הסכם, להפסיק את המים לתובעת (עיריית באר שבע) משלא שולמו דמי המים".
מקורות הדגישה, כי היא נוהגת בעיריית אילת כפי שהיא נוהגת ברשויות בעלות חוב אחרות, ואין כל קשר בין הפסקת שירותי החברה באחזקת הרשת העירונית לבין הצעד שנקטה מקורות כתוצאה מאי התשלום עבור צריכת המים.

תאריך:  06/03/2003   |   עודכן:  06/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המסגד נבנה תוך הפרת צווים קודמים; הוואקף קיבל הוראה להרוס את אשר נבנה תוך 3 ימים
יואב יצחק
הכספים מיועדים למימון עבודות להקמת גדר הביטחון במרחב התפר מסאלם לאלקנה ו"עוטף ירושלים"; אורך הגדר - כ-160 ק"מ
ניצן כהן
באופן מפתיע מציינים בחברה שאלמלא מעגל האלימות הנוכחי היה עולה דירוג האשראי של ישראל; בתגובה התחזק השקל והבורסה עלתה
גיל איל
אלבוסתאני, היא חברה פרטית בשליטת פרסום פובליסיס אריאלי 2000 בע"מ ומ.ח. גינות ניהול והחזקות בע"מ, העוסקת בשרותי פרסום במגזר הערבי; אמ. סי. אמ, היא חברה פרטית מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, העוסקת בשרותי פרסום למגזר הערבי, הרוסי והחרדי.
גיל איל
המשביר לצרכן היא חברה פרטית העוסקת בהפעלת רשת חנויות כל-בו בפריסה ארצית; במסגרת המיזוג ירכוש רמי שביט את נכסיה, פעילותיה והתחייבויותיה של המשביר לצרכן, אשר נקלעה לקשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il