X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התובע טוען כי גולשים שהסתתרו מאחורי שמות בדויים פרסמו מידע לפיו הוא פסיכופט, מטרידן חולני, פושע, חולה נפש, סוטה, וכיוצא בזאת; בא כוח התובע - עורך הדין אמיר טיטונוביץ': בעלי אתרים חושפים עצמם לסיכונים באפשרם להוציא לשון הרע
▪  ▪  ▪

גולש בפורומים של אתר וואלה! תקשורת בע"מ, תובע את החברה בתביעת לשון הרע על סכום של 350,000 ש"ח. הגולש, חרש מלידה [שמו שמור במערכת] טוען בתביעה כי גולשי קבוצות הדיון המיועדות לבעלי מוגבלויות ניהלו נגדו מלחמת חורמה, במסגרתה פרסמו נגדו בפורומים של וואלה דברי לשון הרע חמורים.
את התובע מייצג עורך הדין אמיר טיטונוביץ'.
התביעה מתייחסת לפרסומים שפורסמו בשנים 2002-1999. התובע טוען, כי גולשי קבוצות הדיון נהגו להסתתר מאחורי שמות בדויים ומגוון כינויים, כדי לפרסם שקרים אודותיו. בפרסומים טענו כי הוא פסיכופט, מטרידן חולני, פושע, חולה נפש, מתחזה, סוטה ועוד. כמו כן זהותו וכתובתו נחשפו לעיני כל הגולשים, למרות שבחר לעצמו כינוי כדי לשמור על אנונימיות.
בתביעה נטען כי וואלה בחרה לפקח באופן פעיל על הנכתב בקבוצות הדיון - ואף מחקה וערכה מגוון הודעות שונות בקבוצות הדיון, אך לא את ההודעות הרלוונטיות למקרה. התובע טוען, גם כי נציגי וואלה סירבו למחוק הודעות פוגעות, למרות שהפנה את תשומת ליבם אליהן.
עו"ד טיטונוביץ' מפרט בכתב התביעה, כי סוגיית הפרסום של לשון הרע באינטרנט טרם זכתה להתייחסות עמוקה מצד בתי המשפט בישראל. גם סוגיית אחריות הבעלים, מפעילים ומנהלים של אתרי אינטרנט בנוגע לפרסומי לשון הרע שמפרסמים הגולשים טרם זכתה להתייחסות מספקת.
בעבר טענו בעלי אתרים כי הטלת האחריות לפרסומי לשון הרע, עליהם, תוביל לסגירת קבוצות הדיון, שכן אינם יכולים לעמוד בנטל הפיקוח. טיטונוביץ' טוען, כי הפעלת קבוצות דיון משרתת את האינטרסים של בעלי האתרים, ולא ניתן להתעלם מכך.
בסיום כתב התביעה פונה התובע לבית המשפט ומבקש להבהיר, כי בעלי אתרים המאפשרים פרסום לשון הרע בקבוצות הדיון שלהם, חושפים את עצמם לאותם הסיכונים שחשופים אליהם שאר כלי התקשורת. טרם הוגש כתב הגנה.
עו"ד טיטונוביץ' ייצג אם את העיתונאי יואב יצחק בתביעה שהוגשה נגד מפעילי אתר האינטרנט "רוטר.נט". בתביעה נטענו טיעונים דומים לאלו שרלוונטים לדיון הנוכחי. בפרשה ההיא, במסגרת הסכם, פרסמו בעלי "רוטר.נט" התנצלות, שילמו פיצוי והתחייבו לפקח על המתפרסם בקבוצות הדיון שלהם, ולמחוק, מיוזמתם, הודעות בלתי ראויות.

תאריך:  09/03/2003   |   עודכן:  10/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
צ'ייני, שרת בחברה הזוכה כמנהל הראשי שלה מאז 95' עד 2000; בחירת החברה שנוהלה בעבר על-ידי חבר מהמשטר הנשיאותי-אמריקני, מהווה עבור רבים אסמכתא, כי כוונות הממשל הן, בין היתר, השתלטות על הזהב השחור בעירק
גיל איל
העילה: הפרת הסטטוס-קוו הדתי והמצוקה הכלכלית חברתית; ההצעה צפויה לעלות לדיון מחר בשעה 16:00
גיל איל
בוורנר מבטיחים מחירים נמוכים מהמקובלים בשוק
יואב יצחק
כך מפרסם הניו-יורק טיימס; ראש הממשלה אריאל שרון הסכים לקבל את מפת הדרכים בכפוף לכ-120 הערות
ענבל אביב
השקיעה חצי מליון ש"ח ברכישת הזיכיון ובפיתוח המוצרים; בשלב הראשון, תצא PMI עם שני מוצרים המבוססים על תוכניות הדגל של הערוץ: סיפור מדבקות של הקונצונים וחוברת צביעה של דודידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il