X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה טוענת כי צה"ל משתמש בבעלי החיים בניסויים ואף נעזר בהם באימונים במהלך קורסי החייאה; צה"ל טוען כי אין תחלופה לבעלי חיים
▪  ▪  ▪

עמותת 'תנו לחיות לחיות' הגישה אתמול (יום ב', 10.3.03) עתירה לבג"ץ נגד רשויות צה"ל. העמותה טענה, כי צה"ל משתמש בבעלי החיים בניסויים ואף נעזר בכלבים באימונים, במהלך קורסי החייאה המתקיימים בבה"ד 10 בצריפין. העמותה דורשת בעתירתה להפסיק להתעלל בבעלי החיים.
הקורסים שעורך הצבא בבעלי חיים, גורמים סבל רב ועינויים קשים ביותר לבעלי החיים, כאשר בסוף התהליך מומתים הכלבים.
העמותה הוכיחה בעתירתה, כי צה"ל טועה (כאשר לטענתו אין תחלופה לבעלי חיים), וכי כן קיימת תחלופה. העמותה מצאה, כי בארה"ב מצאו תחליף ומשתמשים כיום אלפי רופאים בסימולטור מתוחכם המדמה את גוף האדם.
את העמותה ייצגו פרקליטיה, אמיר רוזנברג וגלית עופר. הפרקליטים פנו לקצין רפואה ראשי, למפקד בסיס ההדרכה של חיל הרפואה ולועדה לניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון - בדרישה להפסיק את כל הניסויים המתבצעים על בעלי החיים בצה"ל.
בפניית העמותה נאמר, כי היא רואה בחומרה רבה ניסויים בבעלי חיים. העמותה ציינה, כי מדובר באימונים אשר אינם כלל ניסויים שהכרחיים לקידום ערכי-יסוד. העמותה טענה, כי ביצוע אימונים בבעלי חיים ובכלבים בכלל, מהווה עבירה פלילית לכל דבר.
בגוף העתירה טענה הוועדה לניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון, כי הינה גוף שהוקם על-פי חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד-1984 (להלן היתרים לביצוע ניסויים על-פי חוק הניסויים), ופועל לפיו. גוף זה אחראי על מתן הניסויים, והוא זה שאמור לתת את האישורים המבוקשים מכוח חוק הניסויים לקורסי
ATLS - Advanced Trauma Life Support בהם עוסקת העתירה.
הפרקליטים טענו, כי מי שמכתיב את עמדת המדינה - המתנגדת לשימוש בבובה כתחליף לכלבים חיים - הוא מנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין-כרם, פרופ' אברהם ריבקינד, האחראי על הקורס בישראל.
השופט אליהו מצא, שלצדו ישבו בהרכב הנשיא אהרן ברק והשופט יצחק אנגלרד, פנה לעו"ד רוזנברג, בשאלה:
"האם אדוני היה מוכן לטוס במטוס שהטייס שלו למד רק בסימולטור? כמו שלא שולחים חייל לקרב מבלי לתרגל אותו בהסתערות באש חיה, כך גם נותנים לרופאים הזדמנות להתנסות במשהו שקרוב לדבר האמיתי".
מומחים טענו, כי הרקמות האנושיות אינן דומות לאלה של בעלי החיים. תגובות בני האדם לטראומה שונות מאלה של כלבים, וכי לפיכך האימון בכלבים אינו יעיל כלל ואינו מקדם את הכירורג מבחינה מקצועית.
אברהם ריבקינד ציין, כי אין אף בובה שהיא שוות ערך... דם זה דם, לא יעזור שום דבר... אתה צריך לראות שיוצא דם ואוויר. את הפעולה הזאת הוא חייב לעשות.
קורס זה, הינו הקורס היחיד בו נלמדת שיטה זאת, שפותחה בארה"ב, והוא מועבר רק בבסיס ההדרכה של חיל הרפואה, בה"ד 10 בצריפין. הקורס נלמד בישראל מאז 1990. עד היום הוסמכו בו 6,000 רופאים צבאיים ואזרחיים.

תאריך:  11/03/2003   |   עודכן:  11/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
יונדאי - הפתעת השנה!
ענבל אביב
החשוד הנפיק כרטיסי עובד מזוייפים למהגרי עבודה תמורת 1,000 דולר מכל אחד, וכן גבה 15% משכרם של העובדים בסוף כל חודש מן המעסיקים; הושגה הסכמה בין מנהלת ההגירה לחקלאים בעין יהב
ענבל אביב
הנשים באוניברסיטת בן-גוריון, למשל, מהוות יותר ממחצית הלומדים לתואר דוקטור, אולם רק כרבע מראשי המחלקות הן נשים; כנס באונירסיטת בן-גוריון, לציון "יום האישה במדע" בנושא: העצמת מדעניות באוניברסיטה בדרך של חונכות אקדמית
מירב לוי
הפיגוע אירע במרכז הקהילה היהודית ב-1994 בבאונוס-איירס; אירן מאשימה את ישראל במעצרים
מירב לוי
תא-שמע פרסם 6 ספרים ויותר מ-150 מאמרים; מחקרו העיקרי עוסק בספרות הרבנית של ימי הביניים מהמאה ה-10 עד המאה ה-15
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il