X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין השאר, מסדירות התקנות את מינוי מורשי החתימה לדיווח האלקטרוני; חברה ציבורית תמנה לפחות שני מורשי חתימה; הערכה: במאי יעלה הפרויקט 'מגנא' לאוויר
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים אישרה (יום ג', 11.3.03) את הצעת רשות ניירות ערך לתקנות המסדירות את נושא החתימה והדיווח אלקטרוני. בכך בא אל סיומו תהליך הכנת התשתית המשפטית לפרויקט המורכב שבנו הרשות וחברת טלדור מערכות. זאת, לאחר שכבר לפני מספר שבועות אישרה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקנות המסדירות את פעילות הגורמים המאשרים חתימה אלקטרונית.
בשנתיים האחרונות הקימה הרשות, יחד עם חברת טלדור מערכות, מערכת מידע אלקטרונית, לצורך קליטה והפצה של מכלול הדיווחים הנדרשים מגופים הכפופים לפיקוח הרשות (חברות ציבוריות, קרנות נאמנות, חתמים, חברות לניהול תיקים וייעוץ השקעות) דרך רשת האינטרנט.
במסגרת המערכת, שזכתה לשם "מגנא" (מערכת גילוי נאות אלקטרונית) הוקמו ברשות שני אתרי אינטרנט: האחד, מיועד לצורך קליטת המסמכים המוגשים לרשות על-ידי הגורמים המדווחים השונים, ואילו האחר מיועד להיות פתוח לעיון הציבור, ובו יוצגו דיווחי הגורמים המדווחים.
הדיווח האלקטרוני באמצעות המגנא יחליף, לאחר תהליך של הטמעה בחברות, את הדיווח המתבצע כיום באמצעות הגשת מסמכים במסירה ידנית, בדואר או בפקס. לפני מספר חודשים התבצע שלב ה"פיילוט" של המערכת, בהשתתפות עשרות חברות שהתנדבו ליטול בכך חלק. ברשות מעריכים, כי בחודש מאי תעלה מערכת המגנא לאוויר ותהיה נגישה לגורמים מדווחים ולמשקיעים כאחד, באמצעות האינטרנט.
נקודת המוצא של התקנות שאושרו היא, כי הדיווח האלקטרוני לרשות יתבסס על חוק החתימה האלקטרונית. בהצעת התקנות נקבע, בין השאר, כי תאגיד ימנה לפחות שני מורשי חתימה אלקטרונית לצורך דיווח אלקטרוני לרשות.
חשוב לציין, כי המעבר למתכונת דיווח אלקטרונית לא נועד לשנות את חובות החתימה הקיימות כיום. מי שחייב לחתום על מסמך המוגש לרשות, יוכל לחתום אלקטרונית בעצמו או להסמיך מורשה חתימה אלקטרונית מטעם התאגיד וזה יחתום בשמו וידווח אלקטרונית לרשות. עם זאת, הגורם המסמיך נותר אחראי לתוכן המסמך החתום בשמו, והעובדה שהסמיך מורשה חתימה אחר לחתום בשמו אינה מסירה ממנו את האחריות.
במקרה שנדרשת חתימה של יותר מאדם אחד על אותו מסמך יסמיכו כל מי שחייבים על-פי החוק לחתום מורשה חתימה אלקטרונית אחד מטעם התאגיד. גם כאן, המסמיכים יהיו אחראים לתוכן המסמך החתום בשמם. כחריג, נקבע כי רואה חשבון מבקר לא יסמיך מורשה חתימה אלקטרונית של הגורם המדווח לחתום בשמו על דוח רואה החשבון המבקר לבעלי המניות או על סקירה לדוחות הכספיים ביניים.
על מורשה חתימה אלקטרונית הוטלה החובה לוודא, בטרם ידווח אלקטרונית למגנא, כי הוא אכן מוסמך לחתום אלקטרונית על המסמך ולדווח אלקטרונית לרשות וכי המסמך שהוא מגיש בדיווח אלקטרוני זהה למסמך עליו הוסמך לחתום בשם החותמים האחרים.

תאריך:  11/03/2003   |   עודכן:  11/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המינוי נעשה אחרי מאבק של משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה נגד רשות השידור; ג'ונה שימש בעבר כסגן החשב של משרד התמ"ס
הדר פרבר
החינון כולל כ-700 מקומות חניה; שווי העסקה ל-5 השנים הקרובות כ-20 מיליון ש"ח
Nfc
מדובר בפתרון לחיבור אלחוטי נקודתי במקומות ציבוריים; השקת המוצר תעשה בתערוכת סביט
עמוס באר
בשנת 2002 גדלו הרוחים ב-50% והסתכמו ב-29.7 מיליון שקלים
הדר פרבר
מרצה במכללה בארה"ב הכריחה את הסטודנטים לכתוב מכתב התנגדות למלחמה לנשיא ארה"ב; מי שלא יכתוב - יקבל ציון בהתאם; מכתב התנצלות נשלח לנשיא ארה"ב; המרצה נשלחה לחופשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il