X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עורך הדין יראון פסטינגר טוען: צעד כזה עשוי להתפרש כהסכמה של מוסד ישראלי לבית המשפט הבינלאומי לפשעי מלחמה; ישראל וארה"ב חוששות שחיילים ישראלים ואמריקנים עשויים למצוא עצמם עומדים לדין בבית הדין בבוא היום
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, מנע מלשכת עורכי הדין לשלוח נציג מטעמה ללשכת עורכי הדין הבינלאומית. היועץ המשפטי התערב, בעקבות פנייתו של עורך הדין יראון פסטינגר, אופוזיציונר של ראש הלשכה, אשר טוען כי צעד כזה עשוי היה להתפרש כהסכמה משתמעת של ישראל לקיומו של בית המשפט הבינלאומי לפשעי מלחמה.
מדובר בבית דין שישראל חוששת מאוד מסמכויותיו, ומניצול פוליטי אפשרי על-ידי מדינות - בדומה לנעשה בבלגיה כלפי בכירים ישראלים.
אמנת בית הדין הבינלאומי קובעת, כי בית דין זה רשאי להעמיד לדין אזרחי מדינות החתומות או מבצעי עבירות בשטחיהן. לפיכך, להתנגדות הישראלית יש משמעות רבה לעניין מניעת ההעמדה לדין של אזרחי המדינה - חייליה ואנשי ביטחון אחרים.
ביום 11.3.03 פעל ראש לשכת עורכי הדין, שלמה כהן, למנות את עורך הדין קנת מן ללשכת עורכי הדין לעניינים פליליים. מדובר בלשכה הנמצאת ליד בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג. קנת מן הוא מקימה של הסנגוריה הציבורית בישראל, והיה נציג לשכת עורכי הדין בישיבות ההקמה של הלשכה הפלילית הבינלאומית.
כהן והלשכה פנו לקבלת אישור של מנהלת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עירית קאהן. זו אישרה בשיחה טלפונית את המינוי. לאחר מכן, בעקבות פנייתו של עורך הדין יראון פסטינגר, היא הודיעה שהנסיעה אינה מאושרת, בשל התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה. התנגדות זו סיכלה את המינוי.
עו"ד פסטינגר פנה לראש הממשלה במכתב. במכתב הוא מאשים את ראש הלשכה, עורך הדין שלמה כהן: "למרבה הצער, ראש הלשכה, כבר גרם בעבר נזק לעניינים הרגישים ביותר למדינה, בנתנו יד 'להחלטת לשכה', כביכול, שלא היתה ולא נבראה, שהכריזה על מדיניות הסיכול הממוקד כפשע מלחמה, וקראה לחיילי צה"ל לסרב פקודה".
פסטינגר מתייחס לחשש לפיו השתתפות בלשכת עורכי הדין הצמודה לבית הדין הבינלאומי בהאג עשויה להיתפס כהסכמה, אפילו בעקיפין, למעמדו של בית הדין הבינלאומי בהאג. "אין צורך לומר כי בניגוד למצב במקומות אחרים בעולם, לשכת עורכי הדין הינה גוף סטטוטורי, אשר החלטותיו עלולות להיתפס כעמדה של מוסד רשמי במדינת ישראל".
במכתב שהפנה, שלמה כהן, קודם להכרעה בנושא, לראש הממשלה, שר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה, הוא אומר כי הלשכה המוקמת אינה קשורה לבית הדין הפלילי הבינלאומי. בהמשך המכתב הוא מגדיר את מכתבו של עורך דין פסטינגר כ-"חסר כל קשר למציאות, ולא בפעם הראשונה".

תאריך:  13/03/2003   |   עודכן:  13/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
הכנסות החברה עלו ב-23% אולם שיעור הרווח הנקי מההכנסות נחתך בכ-50%
גיל איל
טוני בלייר: ככל שעובר הזמן פוחתים הסיכויים להגיע להסכמה; צרפת דחתה את ההצעה הבריטית החדשה; בוש עשוי לנאום בפני האומה האמריקנית; הערכות - יכריז על מלחמה
ניצן כהן
החברה סבלה בשנה החולפת מהמיתון העמוק במשק כשבעסקי הליבה - עסקי הביטוח, ירדו רווחיה בשיעור חד של 30%
ניצן כהן
החברה סיימה את השנה עם הכנסות של 493 מיליון שקל; החברה שמרה על שיעורי הרווח הגולמי הגבוהים ברמה של 20%
מירב לוי
אחת המסקנות: קיים תהליך של שחיקת נורמות ההתנהגות בקרב בני הנוער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il