X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקרן ממליצה לבנק ישראל להפחית את הריבית כדי להקל על הסקטור העסקי; יש להגביר את הפיקוח על הבנקים
▪  ▪  ▪

בסקירה שמפרסמת קרן המטבע הבינלאומית על הכלכלה הישראלית, לאחר ביקור משלחת מטעמה בסוף שנת 2002, מעריכים חברי מועצת הקרן, כי הכלכלה הישראלית עומדת בפני קשיים כלכלים ניכרים, וכי המשק הישראלי טרם הגיע לשיא המיתון.
חברי מועצת המנהלים של הקרן מציינים בסקירתם, כי שלוש סיבות עיקריות הביאו למיתון של הכלכלה הישראלית: המיתון העולמי, המשבר בענף ההיי-טק והמצב הביטחוני. בקרן המטבע מעריכים, כי המצב הביטחוני בישראל מעורר דאגה, מאחר והשפעתו על השקעות במשק והצריכה הפרטית גדולה.
הקרן מציעה לממשלה לפעול להפחתת הגירעון ולהפחתת ההוצאה הציבורית, וזאת כדי לחזק את אמון השווקים העולמיים בכלכלה המקומית. הנהלת קרן המטבע מציינת לשבח את הקיצוץ בתקציב המדינה לשנת 2002 שביצעה הממשלה הקודמת. בקרן מדגישים את הצורך בקיצוץ בתקציב המדינה לשנת 2003, ומציינים לחיוב את התוכנית הכלכלית המקיפה שמגבש האוצר.
בתחום המוניטרי, מציינים מנהלי הקרן את הצורך במדיניות מרסנת כשהיום היא "מרסנת מידיי". קרן המטבע ממליצה לנגיד בנק ישראל, דוד קליין, להקל מעט את הריסון המוניטרי, כדי להפחית את הריבית במשק וכדי להקל על הוצאות המימון הכבדות בישראל.
כלכלני קרן המטבע הבינלאומית מודאגים עדיין, כאמור, מעתידה של הכלכלה הישראלית - שעדיין לא הגיעה, לדעתם, לשיאו של המיתון. בקרן המטבע מקפידים לשבח את המדיניות הכלכלית של ישראל בשנתיים האחרונות (ככל הנראה משיקולים מדיניים-פוליטים). הם מציינים שהמדיניות הכלכלית של הממשלה היתה בשנה שעברה מדיניות נכונה - וגם בנק ישראל מנהל מדיניות נכונה.
אם כן, כולם מנהלים מדיניות נכונה, והאשם הוא במצבה של הכלכלה, וקשה עוד יותר - ההערכה שהמיתון עדיין לא הגיע לשיאו, נוכח המצב הביטחוני ומיתון העולמי.
לאחר השבחים שחלקה הנהלת הקרן, היא מוצאת את האיזון בין הצורך לצמצם את הגירעון לבין הצרכים המיידים של מדינת ישראל (מצב ביטחוני קשה וחשש מפני קיצוצים מופרזים) בדמות הפחתה מתונה של הריבית במשק ושל ביצוע התכנית הכלכלית שמתגבשת באוצר (לפחות על-פי תנאי הבסיס שמפורסמים חדשות לבקרים בכלי התקשורת).
הקרן מברכת על הסרת המגבלות האחרונות של הפיקוח על מט"ח והפיכת השקל למטבע בר-המרה מלאה מסוף 2002. הקרן קובעת, כי לנוכח הירידה ברווחיות הבנקים, יש חשיבות להמשך הפעולות של הפיקוח על הבנקים שנועדו לחזק את חסינותם של הבנקים נוכח ההשלכות של מצב המשק, וכן יש לחזק את יכולתו של הפיקוח לטפל בבעיות של ענף הבנקאות.

תאריך:  14/03/2003   |   עודכן:  14/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
הידיעות על העברת הסקדים למערב עירק - לטווח פגיעה בישראל, גרמו לבלימת התיסוף; המרות אמצע החודש היו אחראים על ההצעים בשוק; הדולר היציג התחזק ב-0.17% והאירו נחלש ב-0.86%
רנית נחום-הלוי
החשוד הובא להארכת מעצרו בביהמ"ש השלום בראשל"צ; הוא נשלח להסתכלות בבית חולים לחולי נפש
רנית נחום-הלוי
הילדה חצתה את הכביש במעבר חציה, עת שהורה איש משמרות הבטיחות; באותו זמן המשיך בנסיעה נהג טרקטור, עובד עיריית פתח תקוה; הנהג נלקח לחקירה
הדר פרבר
דעת הקהל ביפן: 80% נגד מלחמה ללא תמיכת האו"ם
רנית נחום-הלוי
כך חושף פרופ' שמעון שטרית על-סמך ספרי התקציב של עיריית ירושלים לשנת 99' ו-2000; תושבי ירושלים מופלים לרעה גם בתחום הכלכלי: רמת השכר החודשי הממוצע ברוטו בבירה היא מהנמוכות במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il