X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש, בלייר ואסנאר יציבו אולטימטום לסדאם לצאת לגלות ולא - מלחמה ביום רביעי; הפנטגון מגייס עוד 150 אלף חיילים; סדאם הורה לחלק את ארצו לארבעה אזורים; האו"ם פינה חמישה מסוקים שהחזיק בעירק, בגלל סירוב חברות הביטוח לבטחם
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, וראש ממשלת ספרד, חוזה מארי-אסנאר, נועדים היום לפגישת פסגה מכרעת: מתי בדיוק לפתוח במלחמה נגד עירק, אם לא ייענה לאולטימטום שיציבו לסדאם חוסיין.
ועידת הפסגה תתקיים היום (יום א', 16.3.03) באיים האזוריים במזרח האוקינוס האטלנטי. השלושה ניסו להעביר באו"ם החלטה נוספת נגד עירק - כזו שתציב אולטימטום סופי - עד כה, ללא הצלחה. עתה הם פועלים להוביל את המלחמה גם ללא מועצת הביטחון.
ברקע הפגישה מפיצים אנשי הממשלה ידיעות, לפיהן מייד לאחר המלחמה, יועמדו לדין עשרות בכירים בממשל העירקי באשמה לביצוע פשעי מלחמה. המדובר במיוחד בתשעה בכירים, ובראשם סדאם חוסיין עצמו ושניים מבניו - קוסאי ועודאי. מנגד, הולכות וגוברות ההפגנות בצרפת ובספרד: בצרפת - הפגנות תמיכה בהן משתתפים עשרות אלפי איש, המעודדים את נשיא צרפת שיראק להמשיך במדיניותו נגד המלחמה; ובספרד - נגד ראש ממשלת ספרד, חוזה מארי-אסנאר, העומד בראש הקואליציה נגד עירק, יחד עם ארה"ב ובריטניה.
גם האו"ם נערך למלחמה: בהנחיית צוות הפקחים, מפנה האו"ם חמישה מסוקים מעירק, וזאת לאחר שחברות הבינלאומיות סירבו לבטח את המסוקים.
השבועון הסאנדיי טיימס כתב (יום א'), כי שלושת המנהיגים יציבו אולטימטום לסדאם חוסיין: צא לגלות, ולא - תותקף עירק עוד השבוע, וגם תועמד לדין אתה ובניך בגין פשעי מלחמה. עיתונים בבריטניה מגלים, כי התוכנית היא לתקוף את עירק כבר השבוע - בלילה שבין רביעי לחמישי.
ארה"ב ממשיכה בהכנות למלחמה. הפנטגון אישר, כי הוא נערך לגיוס 150 אלף חיילים אמריקנים נוספים, ובכך יגיע מספר החיילים במלחמה ל-380 אלף איש. עם זאת, לא כל החיילים יוצבו במפרץ הפרסי. לפי התכנון, שליש מהכוח הימי בים התיכון עובר דרך תעלת סואץ לים סוף - במקום לטורקיה, מחשש שאנקרה לא תשתף פעולה.
גם בעירק מעריכים שהמלחמה קרבה. נשיא עירק, סדאם חוסיין, הורה לחלק את ארצו לארבעה אזורים צבאיים. מרכז המדינה לא יכלול את עיר הבירה - בגדד. על בגדד וחבלים נוספים בצפון יפקד בנו של סדאם, קוסאי. בן דודו של נשיא עירק, עלי חסן אל מג'יד יהיה ממונה על דרום המדינה.
בנוסף, עירק הזמינה בדחיפות את ראש צוות הפקחים של האו"ם, האנס בליקס וראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אלברדעי, כדי לדון בפירוק הנשק מעירק. בליקס מסר, כי הוא אינו פוסל ביקור נוסף. לדבריו, מועצת הבטחון עשויה להיענות להזמנה. בליקס אמור להגיש מחרתיים (יום ג') דוח נוסף למועצת הבטחון.
בינתיים ממשיכות צרפת, גרמניה ורוסיה במאמצים למנוע מלחמה. הן מציעות לקצוב זמן ריאלי להמשך עבודת הפקחים. בהודעה משותפת שפרסמו שלוש המדינות, הן דורשות לכנס את חברות מועצת הבטחון להתייעצויות דחופות.
נשיא צרפת, ז'אק שיראק, הודיע כי הוא מוכן לדון עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, על דרכים לפרק את עירק מנשקה. קודם לכן, דחו הצרפתים הצעת פשרה של הבריטים, לפיה על עירק לעמוד בשישה תנאים. התנאי העיקרי: הודאה של סדאם חוסיין שברשותו נשק להשמדה המונית.

תאריך:  16/03/2003   |   עודכן:  16/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
שר האוצר יציג מחר (יום ב') את תוכנית החרום הכלכלית; עמיר פרץ כבר מאיים בשביתות אם לא יגיעו להסדרים מוסכמים; קורא לנתניהו לא לנקוט צעדים חד-צדדיים
גלית יצחק
ההחלטה - בעקבות ההתרעות מפני פיגועים; המשטרה תיגברה הבוקר את כוחותיה; אלפי שוטרים יתפרסו בפארקים, אתרי נופש, מוקדי בידור ובאתרי בילוי
גלית יצחק
משרד החינוך הציג לבתי הספר הוראות בטיחות בפורים; אסר להחזיק בחיקויים של כלי נשק; אסר להשתמש בתרסיסי שלג; זאת על מנת להקטין תופעות של אובדן חיים
גיל איל
שר הביטחון ציין כי לטעמו, שגתה ממשלת ישראל כשלא הגיבה לסקאדים העירקים ב-1991
גיל איל
טורקיה איכזבה את האמריקנים שקיוו שיוכלו להשתמש באדמת טורקיה לצורך תקיפת עירק ולהמראת מטוסי קרב; ההחלטה תעלה לטורקיה סכומי עתק בערבויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il