X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
22:15, שידור ישיר באתר: גמר אליפות אירופה. גאסול: "מודעים ומוכנים"
▪  ▪  ▪
גאסול, ישבור את הנאחס? (gettyimages)

לא רבים יודעים, אך נבחרת ספרד, שתופיע הערב מול סרביה בגמר היורובאסקט השני ברציפות שלה (22:15, שידור ישיר כאן באתר) היא הלוזרית הגדולה של אירופה. ספרד היא הנבחרת היחידה ביבשת שהגיעה ל-6 גמרים אך עדיין לא זכתה להניף את הגביע.

אלופת העולם וסגנית האלופה האולימפית, שהפסידה בגמר דרמטי לרוסיה ודייויד בלאט ב-2007 בטורניר אותו אירחה, מגיעה במומנטום מצוין. אחרי פתיחת טורניר צולעת במיוחד הגיעו 4 נצחונות רצופים, כולל התעללויות בצרפת וביוון ברבע וחצי הגמר. השינוי הגדול הגיע מכיוון שני הסטארים, פאו גאסול וחואן קרלוס נבארו, שדרשו את הכדור יותר ולקחו אחריות.

שתי הנבחרות נפגשו כבר בשלב הבתים הראשון, שם שמרה הנבחרת של דושאן איבקוביץ' את סקאריולו וחניכיו על 57 נק' בלבד בדרך לנצחון, כשהמפתח העיקרי היה חיסולו של כוכב הלייקרס על ידי נוביצה וליקוביץ'. מאז הענק הלוחש התעורר והעלה את מספריו ל-18.8 נק' ב-65% מהשדה, 8 ריב' ו-2 חסימות. וכשגאסול מגיע למספרים האלו מדי משחק, ליריבות אין הרבה סיכוי.

"נצטרך להיות במקסימום ריכוז ומאמץ ולשחק את המשחק הטוב ביותר שלנו כדי לנצח", אומר גאסול לקראת ההתמודדות, "הרגע הגדול הגיע ואנו מוכנים. בגמרים הקודמים היינו כנראה באופוריה מההעפלה ולא זכינו בזהב. עכשיו אנו מודעים לדבר. צריך להוציא את המיטב מעצמנו".

לספרדים אין צורך באובר-מוטיבציה, היא כבר קיימת לפי גאסול: "הגעה לגמר היורובאסקט היא סיבה טובה, ההפסד לפני שנתיים לרוסיה מהווה סיבה נוספת". סקאריולו, שבראיון ערב הטורניר חזה את הגעת הסרבים לחצי הגמר, מסכים: "המשחק מתחיל מ-0:0 והכל יכול להיות. אנו אמנם בכושר מצוין אבל עוד לא סיימנו את המלאכה".

בצד השני, לסרביה יש יתרון על הנייר בעמדת המאמן. איבקוביץ' המנוסה יותר מעמיתו אוחז במאזן מושלם ביורובאסקט, כשניצח בכל 3 הטורנירים בהם אימן. החבורה, הכוללת רק 3 שחקנים בגיל 23 ומעלה, עושה את המקסימום תחת השועל הוותיק, שאף הצליח לאלף היטב את מילוש תאודוסיץ', מגיבורי האליפות ובמיוחד איש המשחק בחצי הגמר מול סלובניה (92:96).

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/141021.jpg

8 שנים עברו מאז זכתה סרביה באליפות אירופה. מאז חלה התדרדרות אדירה בכדורסל המקומי, וכל נסיונות האיגוד להעמיד נבחרת ראויה ומשופעת בכוכבי ה-NBA כשלו בגלל בעיות חברתיות ומלחמות אגו. איבקוביץ' ידע לעשות את המהפך, כשבסגל שלו רק ננאד קרסטיץ', ומי זוכר כעת את העובדה שישראל גברה על הסרבים לפני שנתיים ושאז, הפינאליסטית אפילו לא עברה את השלב המוקדם?.

"ההגעה לגמר משמעותית מאוד", אמר אורוס טריפקוביץ', "כל השחקנים שלנו צעירים אבל כבר היו בגמרים כאלו ואחרים ויודעים מה לעשות כדי לנצח". "יש לנו בסיס טוב של שחקנים", הוסיף איבקוביץ', "יש להם המון בטחון ואמונה בעצמם. אנו עובדים קשה לקראת המטרה שלנו שהיא גמר המשחקים האולימפיים ב-2012. הגענו לשיא קצת מוקדם מדי, אבל מה נעשה?".

אז איבקוביץ' טוען כי תור הזהב הגיע מוקדם מדי. אבל לספרדים יש מה לחשוש. לי אישית מזכירה ההתמודדות את גמר גביע אירופה לאלופות ב-1992. אז, עם דנילוביץ' ודג'ורדג'ביץ' הצעירים, הדהימה פרטיזן בלגרד את היבשת כשניצחה בתום דרמת ענק ועם סל עם הבאזר את חובנטוד בדאלונה. האם הסרבים מסוגלים לעשות זאת שוב? תשובה נקבל באיזור חצות.

תאריך:  20/09/2009   |   עודכן:  20/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
בתרגיל הגדול ישתתפו מאות מטוסי קרב ועשרות ספינות    המטרה: לגונן על ישראל במקרה שתותקף ע"י אירן, סוריה וחיזבאללה
מאיה שני
שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס דחה את הטענה כי ההחלטה לזנוח הצבת הטילים במזרח אירופה הייתה כניעה לרוסיה    מערכת הגנה חדשה - לא לפני 2017
יואב יצחק
אובמה שיכנע את אבו מאזן להגיע לפגישה ללא תנאים מוקדמים    לשכת נתניהו: ניצחון למדיניות שבה נוקט ראש הממשלה
מאיה שני
גידול ברווחים מנפט יסייעו לרוסיה לרכוש נושאת מטוסים וטכנולוגיות פיתוח מצרפת    תהיה זו הפעם הראשונה שרוסיה רוכשת נשק ממדינה אחרת מאז סוף מלחמת העולם השנייה
ראובן לייב
יומו הראשון של החג הוקדש לסיקור נרחב ורב-תהודה של המעדנים הקולינריים העולים על השולחן הביתי המקומי ובארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il