X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא ברורה הבשורה שמביאה איתה מזר לתפקיד לאחר שהחברה הפסידה בשנה החולפת 930.6 מיליון שקל ומתמודדת עם ירידה בהיקפי ההכנסות כבר 4 שנים רצופות
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מיקי מזר
  בזק
  גד זאבי

דירקטוריון בזק מינה (יום ג', 18.3.03) את מיקי מזר ליו"ר דירקטוריון החברה עד לחודש מרס 2005. מזר כיהנה בתפקיד בחודשים האחרונים על תקן של מינוי זמני, וזאת עד אשר הותרה מועמדותה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה.
מזר מכהנת בחמש השנים האחרונות כחברת דירקטוריון בזק, ונחשבת למקורבת לראש הממשלה, אריאל שרון. מינויה טעון עדיין את אישור ראש הממשלה, שר האוצר, בנימין נתניהו.
אנליסטים בבתי ההשקעות המסקרים את מניות בזק, מציינים שמינויה של מזר לתפקיד במינוי של קבע אינו מביא בשורה לעתיד החברה, אלא עשוי לקדם את נושא הפרטתה (למרות שטבע המנהלים הממונים באמצעות מינוים פוליטים שלא ממהרים לגדוע את הענף עליו הם יושבים).
בזק סובלת בשנים האחרונות מירידה בהכנסות מעסקי הליבה שלה (שוק הטלפוניה הקווית הפנים ארצית), ואף מהוצאות הולכות וגדלות למימון פעילות החברות הבנות כמו פלאפון וחברת הטלוויזיה בלווין - YES. בזק סובלת גם מהתחרות העזה בשוק השיחות הבינלאומיות - החברה פועלת בענף באמצעות חברת בזק בינ"ל.
בארבע השנים האחרונות סבלה החברה מירידה מתמדת בהיקף הכנסותיה ומתנודיתיות חדה בשורת הרווח הנקי. בשנת 99' השיגה החברה הכנסות של 9.88 מיליארד שקל שמאד יורדות בהתמדה. בשנת 2000 ירדו הכנסות החברה הבכ-10%, בשנת 2001 ירדו הכנסותיה בכ-5% ובשנת 2002 ירדו הכנסותיה בכ-6%.
הרווח התפעולי של בזק סובל, אף הוא, מתנודתיות חדה בעיקר על-רקע מהלכי פרישה של עובדים בעלויות כבדות. בזק מדווחת בשנים האחרונות על ירידה בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי מכיוון שהתחרות עם חברות הסלולר הולכת וגוברת, והחברה נאלצת להשקיע סכומי עתק בפרסום ושיווק.
להמחשת הנתון: בשנת 1999 השיגה החברה רווח תפעולי של 1.08 מיליארד שקל, בשנת 2000 הסתכם הרווח התפעולי ב-1.1 מיליארד שקל, בשנת 2001 ירד הרווח התפעולי לרמה של 870 מיליון שקל, ובשנת 2002 חזר לרמה 1.03 מיליארד שקל.
בשורת הרווח הנקי השיגה החברה בשנת 1999 רווח של 8.8 מיליון שקל. בשנת 2000 עברה להפסדים של 593 מיליון שקל, בשנת 2001 חזרה להרוויח 128 מיליון שקל ושיא ההפסדים: הפסדי עתק של 930 מיליון שקל בשנת 2002.
ביצועי המניה:
מניות בזק נסחרות במדד המעו"ף התל אביבי במחיר של 47.54 שקל למניה. בשנה החולפת איבדה המניה 11.7% מערכה. מתחילת שנת 2003 עלתה המניה ב-4.5%. האנליסטים המסקרים את המניה מעריכים, כי אם אכן ימנה בית המשפט כונס להחזקותיו של גז זאבי בחברה, זאבי מחזיק ב-19% ממניותיה, יווצר לחץ כבד לירידות שערים במניה.
האנליסטים מוסיפים שהאינטרסים של הבנקים הם שמחיר המניה לא ירד ובטח לא בשיעורי חדים (מכיוון שהבטוחות לחובותיו של זאבי הן בעיקר מניות בזק עצמה), ולכן ניתן להעלות השערה שקופות הגמל, קרנות הנאמנות וכל אפיק השקעה שישי לבנקים יד ורגל בו יזרימו ביקושים למניה כדי למנוע קריסתה.

תאריך:  18/03/2003   |   עודכן:  18/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הקמפיין עולה תחת הסיסמא: " אנחנו כאן בשבילך כדי שתוכלו להיות שקטים"; ישודר החל מהערב ויימשך לאורך כל תקופת העימות במפרץ
עמוס באר
הורה על הוצאת חומרים מסוכנים מכל נמלי ישראל
מירב לוי
מספר המוקד: 1-800-50-60-60; פועל בשעות 08:00-20:00; המוקד יעניק מענה לאוכלוסיות המיוחדות הנמצאות בפנימיות, הוסטלים, מעונות ועוד
הדר פרבר
השר קיבל דיווחים מפורטים מהרשויות על מידת המוכנות לקראת מצב חירום
Nfc
הובילה כ-300 פרויקטים בתחום התקשורת והאלקטרוניקה, למעלה מ-115 פרויקטים בתחום מדעי החיים, למעלה מ-160 בתחום התכנה, ולמעלה מ-50 בתחום המוליכים למחצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il