X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התשלום ניתן בגין הוצאותיו של אדם שוב על ניהול ההליך אדם שוב תבע 1.2 מיליון ש"ח, אולם הוא נאלץ להתקפל ולהתפשר על סכום העולה רק במעט על 10% מסכום התביעה
▪  ▪  ▪
אדם שוב [צילום: בוצ´צ´ו]
   עידן יוסף
אדם שוב תובע כמיליון שקל מ-Ynet ומ-MSN

אדם שוב שוקל לבוא חשבון עם התקשורת
עידן יוסף
בקרוב יחליט האם לנקוט צעדים משפטיים נגד העיתונות שהכפישה * "אני יכול להבטיח לכם שבפרשה הזו ייווצר תקדים משפטי חריג, שייזכר היטב בכיסו העמוק של כלי תקשורת"
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
"התקשורת שפטה את אדם שוב"

אתר Ynet ואתר MSN ישראל ישלמו לעיתונאי לשעבר אדם שוב סכום כולל העולה על 100 אלף שקלים בגין פרטים שפרסמו באתרם בעת שאדם שוב היה חשוד ונחקר על-ידי המשטרה בחשד לעבירות אינוס. בתום החקירה ולאחר כמה דיונים החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה בנמקה זאת ב"העדר אשמה".
ההסכם בין אתר Ynet ואתר MSN לבין אדם שוב הושג בהליך של גישור. אדם שוב, שתבע 1.2 מיליון ש"ח, נאלץ להתקפל ולהסכים לסכום כולל העולה אך במעט על 10% מסכום התביעה (משני האתרים יחד). מערכת Ynet, מצידה, סירבה למחיקת הכתבות כדרישת אדם שוב, ורק הסכימה למחיקת פרטי לוואי, לגישתה, שפורסמו ונמצאו בלתי מדויקים.
בדצמבר 2007 נעצר אדם שוב בעקבות תלונות במשטרה מצד שתי נשים שטענו כי שוב ביצע בהן מעשים מיניים אסורים. התיק נגדו נסגר בסופו של דבר מחוסר אשמה, ולאחר מכן החל אדם שוב לתבוע כלי תקשורת.
באמצעות עו"ד בעז בן-צור טען אדם שוב בתביעתו כלפיהם, כי הפרסומים באתרים הנ"ל כללו פרטים מכפישים שלא הופיעו בתלונות נגדו. שני האתרים, כך טען, רוקנו מתוכן את זכותו לבקש צו איסור פרסום, שכן שמו פורסם בהם בניגוד לכללי האתיקה עוד בטרם זומן לחקירה. עוד אמר שאיש לא טרח לפנות אליו ולבקש תגובה לפרסום המכפיש. נוסף לפיצוי הוא דרש לחייב את הנתבעים בפרסום מתקן בולט בעמודיהם הראשיים, ולצרף קישור לכל אחת מהידיעות בנושא המפנות לידיעה על סגירת התיק.
Ynet, באמצעות עו"ד שירה בריק-חיימוביץ' ממשרד ליבליך-מוזר, טען בכתב ההגנה כי הפרסום היה אמת בשעתו, ושיקף את החשדות נגד שוב ולא נועד בשום אופן להשפיל אותו. ב-MSN, לעומת זאת, הסירו את הידיעות עם הגשת התביעה אך סירבו לשלם פיצוי בטענה שדיווחו אמת. את האתר ייצגה עו"ד אפרת אליאס ממשרד שבלת.
ההסכם הושג, כאמור, רק בתום הליך גישור שני עליו המליצה השופטת ריבה ניב, לאחר שהראשון כשל. מלבד התשלום האמור לעיל, הוסכם להוסיף קישור מתחת לכותרת המשנה בידיעות העבר המפנה לידיעה בדבר סגירת התיק. הידיעות ב-Ynet תוקנו כאמור כך שפרטי לוואי בלתי מדויקים הושמטו. עם זאת, הפרסומים לפיהם נחקר אדם שוב בחשד שביצע עבירת אינוס, נותרו כשהיו, למען הקישור, כאמור, המפנה לידיעה החדשה על סגירת התיק נגדו בהעדר אשמה.

תאריך:  15/10/2009   |   עודכן:  21/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
תיק החקירה נגד העיתונאי אדם שוב נסגר בידי הפרקליטות מחוסר אשמה    נגד המתלוננות לא יינקטו כל צעדים    משטרת תל אביב: נבחן את ההחלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il