X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירידה הדרסטית בגירעון של שלוש הקרנות עומדת בניגוד גמור להערכות משרד האוצר לפיהן הגירעון שלהן הינו בסך 137 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪

ההסתדרות טוענת כי מהנתונים הרשמיים שמתפרסמים השבוע בדוחות השנתיים של שלוש קרנות הפנסיה הגדולות, ניתן ללמוד כי ישנה ירידה בגירעון בשלוש הקרנות הגדולות. זאת, כך נמסר, "בניגוד למצג השווא של משרד האוצר".
על-פי ההסתדרות, הגירעון האקטוארי של "קג"מ" ירד השנה ל-15 מיליארד שקלים, לעומת 16.2 מיליארד בשנה שעברה; הגירעון האקטוארי של "מבטחים" ירד ל-15.8 מיליארד, לעומת 17.7 מיליארד בשנה שעברה; והגירעון האקטוארי של קרן "מקפת" ירד ל-5.5 מיליארד ש"ח, לעומת 8.4 מיליארד בשנה שעברה.
כמו כן, אומרים בהסתדרות, מהדוחות הכספיים הרשמיים של קרן מקפת עולה, כי הגרעון האקטוארי של הקרן מסתכם בשנת 2002 ב-5.5 מיליארד שקל. על-פי חישוב של האוצר, מסתכם הגירעון של קרן מקפת ב-2002 ב-20 מיליארד שקל. הדוחות הכספיים של שלוש הקרנות נבדקו ואושרו על-ידי אקטוארים חיצוניים שמונו על-ידי משרד האוצר.
בהסתדרות טוענים, כי הגירעון האקטוארי הגדול של קרנות הפנסיה נובע מהעלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי, ומהווה תופעה קיימת בכל קרנות הפנסיה בעולם המערבי. הירידה בגירעון מיוחסת בהסתדרות להצלחות ניהוליות, השקעות נבונות וצמצום הוצאות ניהול.
בהסתדרות מעריכים, כי הירידה בגירעון תקשה על האוצר להסביר מדוע יש צורך להדיח את המנהלים המצליחים של קרנות הפנסיה ולמנות במקומם מנהלים ממשלתיים מטעמו של שר האוצר, אשר יוליכו מהלך של הפניית כספי הפנסיה להימורים בבורסה. בהסתדרות דורשים מהאוצר להכיר בגובה הגירעונות ולחדול מניפוחם, או לחילופין לתבוע את הקרנות על זיוף הדוחות.
יום קודם פנו היועצים המשפטיים של שלוש הקרנות במכתב לאייל בן-שלוש, המפקח על הביטוח באוצר, וציינו בפניו כי הנתונים שהציג לגבי הגרעונות האקטוארים של הקרנות היו מטעים, לא נכונים ומהווים הוצאת לשון הרע. עורכי הדין, בעז בן-צור וישראל וולנרמן, ממשרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות', דורשים מבן-שלוש לפרסם בכלי התקשורת התנצלות על פרסומיו, ולהימנע מהצגת החישובים המנופחים בישיבת הממשלה, שתדון בנושא קרנות הפנסיה.
עורכי הדין וולנרמן ובן-צור כתבו לבן-שלוש: "כל הנתונים שהצגת - באשר להיקף הגרעונות האקטואריים של קרנות הפנסיה (מבטחים, קג"מ ומקפת)- הינם נתונים בלתי נכונים ומטעים, הם עומדים בסתירה חזיתית לנתונים הבדוקים, המאושרים והרשמיים המצויים בדוחות הכספיים המבוקרים של קרנות הפנסיה, אשר נערכו והוכנו בהתאם לכללים ולהנחיות שהוציא משרד האוצר. והנה עת פנית לכלי התקשורת בחרת - מטעמים שונים ומשונים - "לנפח" את היקף הגרעונות האקטואריים של קרנות הפנסיה; לצורך כך הצגת- לצורכי פרסום בכלי התקשורת, גרעונות אקטוארים מוגדלים ופיקטיביים".

תאריך:  24/03/2003   |   עודכן:  24/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
שר האוצר יציג בפני ראש הממשלה את דרישותיה של ארה"ב למתן הסיוע בהיקף של 10 מיליארד דולר
רנית נחום-הלוי
תת-אלוף יוסי קופרווסר אמר, שהעירקים עלולים לעשות זאת, אם יחליטו לחדול מהאסטרטגיה של התגוננות והצגה עצמית כ-"קורבן"; מופז: המלחמה עשויה להימשך זמן, עקב כוונות ארה"ב לתקוף מדינות נוספות תומכות טרור
הדר פרבר
ייצוגן מועט וסטריאוטיפי, כך מנתוני פורום לאחריות תקשורתית שיזמה הרשות השנייה
ניצן כהן
הרווח השנתי של החברה צנח ב-72% כשברבעון הרביעי של השנה עברה החברה להפסדים של 27 מיליון שקל
הדר פרבר
מגמה ירוקה רוצה להבטיח ששר התשתיות יקיים את הבטחותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il