הרשות השניה תחל מהיום (ו', 28.3.03) בקמפיין הסברה לקראת כניסתם לתוקף של תקנות סיווג וסימון שידורים, בתחילת חודש אפריל.
הקמפיין, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, יחל בפרסומים בעיתונות, אליהם יצטרפו תשדירים בערוץ 2 ובערוץ 10. כמו כן, יכלול הקמפיין פרסום באתרי אינטרנט.
בהתאם לתקנות, עוצבו 3 סימנים גרפיים המבטאים את הגיל המינימלי לצפייה: 8, 14, ו- 18 והם יסמלו משדרים שאינם מומלצים לצפייה לילדים ולנוער, בערוץ 2 ובערוץ 10.
קהל היעד העיקרי של הקמפיין, הוא הורים לילדים המבקשים לסנן את המשדרים אליהם נחשפים ילדיהם. מטרת הקמפיין היא ליצור מודעות לסימנים הייחודיים ולהעניק לצופים תחושה שמעתה יוכלו לבקר את הרגלי הצפייה של ילדיהם.
את ההנחיה, להחלת תקנות סיווג וסימון שידורים, נתן לפני כעשרה ימים (16.3.03), מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מוטי שקלאר.
שקלאר העביר בקשה ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולויין, לפיה יורחב השימוש בסמלים אותם מעצבת הרשות השנייה, גם בשידורי רשות השידור ובשידורי ערוצי הכבלים והלווין.
לדבריו, שיתוף הפעולה יאפשר זיהוי מיידי של הסמלים המוכרים על פני כלל הערוצים, וכתוצאה מכך יחדד את האבחנה, כי מדובר בתוכניות שאינן מתאימות לקהלים שונים.
פיקוד העורף גם פיקוד העורף ישדר החל מהיום בתוכניות הדרכה מיוחדות בערוץ 33. השידורים יועברו בשפות זרות לפי לוח הזמנים הבאים: 10:30 - תדרוך לכבדי שמיעה; 11:15 - היערכות גני ילדים; 11:35 - ערכות מגן בערבית; 11:50 - ערכות מגן ברוסית; 12:10 - אמהרית; 12:15 - אנגלית; 12:35 - ספרדית; 13:05 - מפת הצפירה בשפות זרות.