X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתוך כך הכחיש שר ההסברה העירקי שלעירק נשק להשמדה המונית שבכוונתה לעשות בו שימוש נגד כוחות הקואליציה; דחה את טענות ארה"ב ואמר: מדובר בתעמולה פסיכולוגית שקרית
▪  ▪  ▪

לאחר שבוע התרעות בו הזהירו גורמים בממשל ארה"ב (מזכיר המדינה, קולין פאוול, ושר ההגנה, דונלד ראמספלד) שעירק עשויה להשתמש בנשק לא קונבנציונלי נגד כוחות הברית, מכחיש (יום ו', 28.3.03) שר ההגנה העירקי, מוחמד הסחף את הדברים ואומר: מדובר בתעמולה פסיכולוגית שקרית.
במסיבת עיתונאים שקיים בבגדד, אמר שר ההסברה העירקי, כי כוחות הברית נוחלים כישלון במאבקם מול הכוחות העירקים. משום כך, אמר, חיילים עירקים צוידו במסיכות גז, מחשש שכוחות הקואליציה, ארה"ב ובריטניה, יחלו להשתמש נגדם בנשק להשמדה המונית.
"בעירק לא שוללים אפשרות שהאמריקנים ישתמשו בנשק להשמדה המונית. בגללם החלו חיילים עירקים לשאת מסיכות גז...לפני שלושה ימים אמרו בכירים בממשל האמריקני, שהם מצאו ציוד שהחיילים העירקים נושאים עליהם, כדי להגן על עצמם. הם ניסו לעורר חשדות באומרם: מדוע החיילים העירקים נושאים ציוד כזה, וטענו בהמשך שבכוונת עירק להשתמש בנשק להשמדה המונית נגדם".
"אנחנו רוצים לחשוף את השקרים שלהם. הם יודעים שהחיילים במלחמה צריכים להיות מוכנים לכל מצב שעשוי להגיע והחיילים העירקים מוכנים, כולל מסיכות גז. זה חלק מלוחמה פסיכולוגית שהאמריקנים משתמשים בתירוץ להתנהגותם, כאילו לעירק יש נשק להשמדה המונית. אנחנו רוצים להבהיר, ציוד זה שסופק לחיילים העירקים, הוא חלק מהדרך שלנו להתכונן ולהתגונן במלחמה".
בהמשך דבריו ציין שר ההסברה את הצלחותיהם של אזרחים עירקים המתנגדים לכוחות האמריקנים. הוא הזכיר שם של אזרח עירקי אשר ביצע פעולת התאבדות ראשונה נגד טנק בריטי. [ראו קישור]. בהמשך גינה את פעולות כוחות הקואליציה הפועלים בתוך איזורים המאוכלסים באוכלוסיה אזרחית.
"כוחות האויב פגעו באזורים אזרחיים בבצרה. הם נתקלו בהתנגדות חיילי 'הפאדאיין של סדאם'. תושבי האזור ברחו וקיבלו מקלט מכוחות הצבא העירקים", כך לדבריו. בהמשך, הוא מנה את מספר ההרוגים והפצועים בערים מרכזיות בעיר. בבצרה, כך לדבריו, מפרוץ המלחמה על עירק, נהרגו 116 אזרחים ו-695 אזרחים נפצעו.

תאריך:  28/03/2003   |   עודכן:  28/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מסעות גי'פים לנגב ולכרמל בשבת הקרובה
רנית נחום-הלוי
הקבוצה רכשה קרוב ל-18,000 זכויות הקרנה של סרטים וסדרות מ'קירש מדיה' הגרמנית; החוזה אמור להיות מאושר ע"י ועדת האשראי של קירש מדיה ב-31 למרס 2003
עמוס באר
משמיע אזעקת הרגעה וממשיך בכוננות
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
חיילים עירקים ירו באזרחים שניסו להימלט מבצרה; מפציצים אמריקנים הטילו לראשונה פצצות חודרות בונקרים במשקל 3 טון; סדאם מכין נשק כימי לשימוש נגד חיילי הקואליציה
עמוס באר
רשימת המציגים כוללת ייבואני רכב שאינם מתכוונים כלל להשתתף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il