X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השבוע תיקבע זהות המגשר בסוגיית השידור המוזיקאלי
▪  ▪  ▪

בישיבה שנערכה אתמול (ד', 27.3.03) בבית המשפט העליון, הוחלט להקצות 60 יום להליך גישור שיקיים בין אקו"ם למשרד הביטחון, בסוגיית התמלוגים הניגזרים משידורי המוזיקה בגל"צ ובגלגל"צ.
הסוגייה נתונה בדיון משפטי מזה כשנתיים וחצי. באמצע ינואר השנה הגיע המשבר לשיאו, אז הפסיקו גלי צה"ל וגלגל"צ לשדר מוזיקה המוגנת בזכויות יוצרים על - ידי אקו"ם, במשך ליל שידורים ארוך ומתוח. הרכב של 3 שופטים אישר ב- למחרת (15.1.03) את המשך השידורים כסידרו. השופט יהודה זפט קבע בביהמ"ש המחוזי בת"א כי תביעת אקו"ם נגד גל"צ ומשרד הביטחון, היא מחלוקת כספית.
בדיון שנערך השבוע בפני השופטת דליה דורנר, הודיעה נציגת המדינה עו"ד אורית סון, כי ב- 60 הימים החולפים אותם קצב קודם לכן בית המשפט, עשו משרד הבטחון וגלי-צה"ל מאמצים כנים להגיע להסכם אשר יסדיר את היקף התמלוגים אשר ישולמו לאקו"ם. מגעים אלה לא הניבו פרי, ולפיכך הפנתה השופטת דורנר את הצדדים להליך של גישור, תוך שהיא קוצבת להליך זה שישים יום נוספים.
בתוך כך קבעה השופטת דורנר כי לא יינתן צו מניעה נוסף נגד גלי-צה"ל וגלגל"צ, מאחר ומשרד הבטחון העביר לאקו"ם את סכום הביניים עבור התמלוגים בהתאם להחלטת בית המשפט.
במהלך שישים הימים האחרונים הציע משרד הבטחון לאקו"ם מספר הצעות לסיום הסכסוך. הצעת משרד הבטחון מסתכמות לדיברי גל"צ בהגדלה משמעותית של סכום התגמולים. אולם, הצעות אלה נדחו לדיברי משהב"ט בידי נציגי אקו"ם. לדיברי גל"צ, העביר במהלך ארבע השנים האחרונות משרד הבטחון לאקו"ם, סכום של 850,000 שקלים לשנה.
השופטת קבעה עוד כי אם הצדדים לא יגיעו להסכמה בדבר זהות המגשר בתוך עשרה ימים, תיקבע זהותו על-ידי רשם בית המשפט העליון.
אקו"ם הציעה כמגשר את מיכאל בן יאיר, לשעבר היוע"מ לממשלה, אך משרד הביטחון טרם הסכים להצעה זו. נסיונם החיובי של אקו"ם עם פעילותו של בן יאיר בתביעתם הדומה כנגד ראדיו 103 FM, מרתיע את באי כוחם המשפטיים של המדינה.
שידורי גלי צה"ל זוכים לתמיכה ציבורית נירחבת: בליל הדממת המוזיקה נימסר נמסר כי קרוב ל- 60 אלף איש התקשרו לתיבת הטלמסר של התחנה, בהבעת תמיכה בתחנה.
בליל העלטה הרדיופונית שודר שירו של אריק אינשטיין, "סע לאט," עימו עלתה גלגל"צ לאויר והודממה מוזיקאלית לרגע, 10שנים מאוחר יותר. גלגל"צ ניתמכת על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולכן שידרה קטע מוזיקאלי זה כראשון ואחרון בתולדותיה, טרם כניסתו לפועל של צו בית המשפט שאסר בזמנו זמנית את המשך השידורים.
שידורי גלגל"צ בנויים תמהיל ייחודי של העברת מסרים חינוכיים ודיווחי תנועה, במעטפת מוזיקאלית. התחנה פונה לשכבות הגיל הצעירות, המועדות להפגע בתאונות דרכים.
תמיכה בתחנה הצבאית, על כל אגפיה, הובעה על-ידי מועצת העיתונות ואגודת העיתונאים, אשר הודיעו כי "מבלי להיכנס לעומק המחלוקת, תביעת אקו"ם עלולה להיות הרסנית עבורה עצמה, ובחזקת כריתת הענף שעליו היא יושבת".
פרופ' מרדכי קרמניצר, נשיא מועצת העיתונות, אמר בזמנו: "מועצת העתונות מייחסת חשיבות רבה לתפקוד מלא ונאות של גלי צה"ל ורואה בו אמצעי תקשורת חיוני לחברה ולדמוקרטיה".
משרד הביטחון סיכם עם אקו"ם על העברת 5% מתקציב התחנה ב- 2003 לאקו"ם, דבר אשר איפשר את המשך שידורי המוסיקה לאחר ההשבתה בתחילת השנה.
הפער הכספי בין הצעות הצדדים איננו גדול, והוא מסתכם במספר עשרות אלפי שקלים. תקציבה של גל"צ ל-2003 ניצב על 1.7 מיליון שקל. עד 2002 שילמה המדינה 700 אלף שקל כתמלוגים, ולפי חישוב אחר – אף 850 אלף שקלים. אקו"ם דרשה סכום גבוה יותר, שלטענת המדינה מגיע ל-7.5% מהתקציב, ואילו המדינה הציעה לשלם לאקו"ם רק 3.5%.
עו"ד פלדמן ציין במהלך דיון קודם, כי אקו"ם הסכימה ללכת לקראת המדינה כך שהיא תשלם 5% מתקציב התחנה. לפי הצעת אקו"ם, ב-2004 תשלם המדינה 1% נוסף - 6%, וב-2005 - 7.5%. לחלופין הציעה אקו"ם למדינה לשלם בשלוש השנים הבאות 5.5%. כך שניכר כי לבסוף יגיעו הצדדים להסכם סביב 5% מתקציב תחנת השידור הצבאית.
אקו"ם מיוצגת על-ידי משרדו של עו"ד אביגדור פלדמן, מולם ניצבים מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, עו"ד אורית סון, והיועץ המשפטי של גל"צ, סרן עו"ד עדי בן - ש"ך.

תאריך:  28/03/2003   |   עודכן:  28/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
קפץ אל תוך המים והתנפל על הכריש; לאחר מאבק קצר יצאו שני הכלבים מתוך המים - ללא פגע
רנית נחום-הלוי
עד שעות הצהריים הגיעו כ-12,000 מתפללים; המשטרה הדפה את ההמון שניסה להיכנס בכוח; צעיר פלשתיני עוכב לחקירה
רנית נחום-הלוי
בתוך כך הכחיש שר ההסברה העירקי שלעירק נשק להשמדה המונית שבכוונתה לעשות בו שימוש נגד כוחות הקואליציה; דחה את טענות ארה"ב ואמר: מדובר בתעמולה פסיכולוגית שקרית
עמוס באר
מסעות גי'פים לנגב ולכרמל בשבת הקרובה
רנית נחום-הלוי
הקבוצה רכשה קרוב ל-18,000 זכויות הקרנה של סרטים וסדרות מ'קירש מדיה' הגרמנית; החוזה אמור להיות מאושר ע"י ועדת האשראי של קירש מדיה ב-31 למרס 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il