X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין הפצועים באורח קשה - גיל קופרמן - חייל תותחנים, אשר עצר בגופו את הפיגוע, ומנע בכך פגיעה קשה יותר בפצועים האחרים; בבית הקפה לא היה מאבטח; הג'יהאד האיסלמי לקח אחריות על הפיגוע, מסר שזה נעשה לזכר יום האדמה ו"מתנה" לעם העירקי
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  ג'יהאד

פיגוע התאבדות בככר העצמאות בנתניה, סמוך לשעה 12:55. מחבל מתאבד, אשר נשא על גופו חגורת נפץ, פוצץ עצמו בכניסה לבית קפה לונדון, במרכז העיר.
במקום 38 נפגעים, בהם 5 באורח קשה, 1 באורח אנוש, והיתר במצב קל-בינוני. אחד הפצועים באורח קשה הינו חייל תותחנים - גיל קופרמן, אשר עצר בגופו את הפיצוץ, ומנע בכך פגיעה קשה הרבה יותר בפצועים האחרים. 9 חיילים נוספים נפצעו בפיגוע.
המחבל הצליח להגיע למרכז העיר - ופוצץ עצמו בכניסה לבית הקפה, שברחוב שדרות הרצל. בכניסה לבית הקפה לא היה מאבטח, ומה שמנע מהמחבל את הכניסה לבית הקפה, היה ככל הנראה אחד החיילים שניסה למנוע את כניסתו.
ההשערה היא, כי המחבל ניסה להגיע לקבוצת חיילים שישבה מתחת לסככה, כשלא הצליח התפוצץ בסמוך להם. קופרמן, החייל אשר נפצע באורח קשה בפיגוע, מנותח בשעות אלו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מצבו קשה אך יציב.
מפקד מחוז מרכז במשטרה מסר, כי אין הרוגים בפיגוע וכי ההרוג היחיד הוא המחבל המתאבד. המחבל, רמי ג'מיל ראנם, כבן 20, לבש מכנסי ג'ינס, חולצת פסים ונעל נעלי ספורט. ראנם תושב הכפר רצול, בגיזרת טול-כרם.
צוותים גדולים של מד"א והמשטרה הגיעו למקום. המשטרה סגרה את האזור. הפצועים הועברו לבית חולים לניאדו בנתניה, הלל יפה בחדרה ומאיר בכפר סבא.
כל הפצועים פונו לבתי החולים: 27 פצועים הועברו לבית החולים לניאדו, 21 מתוכם במצב קל ו-6 במצב קשה. מבית החולים נמסר, כי חלק מהפצועים הינם חיילים. חייל אחד פצוע באורח קשה מאוד. 9 פצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, מתוכם 8 במצב קל. 3 פצועים במצב קל פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.
עד ראייה: "פתחתי את החלון בסביבות השעה 13:00 והסתכלתי לעבר בית הקפה. צפיתי בשבעה חיילים, נדמה לי מיחידת תותחנים, לפתע אירע פיצוץ אדיר, חייל נשכב על הריצפה במצב קשה, ועוד ארבעה נפצעו. מד"א הגיעו ממש מהר ופינו את הפצועים".
במערכת הביטחון ציינו, כי לא היתה התרעה מוקדמת לפיגוע. במהלך השבוע התקבלו במערכת הביטחון 56 התרעות ממוקדות לניסיונות לבצע פיגועים נגד ישראלים.
ארגון הג'יהאד האיסלמי לקח אחריות על הפיגוע ומסר כי זה נעשה לזכר יום האדמה וכ"מתנה" לעם העירקי במלחמתו מול כוחות הברית. הדברים הועבר לסוכנויות הידיעות. עוד מסר הארגון, כי מבצע הפיגוע הוא ראמי גאנם, (20), תושב הכפר דיר-גוסון באזור טולכרם.
בהודעה נאמר, כי החוליה שאליה השתייך המחבל המפגע נשאה את שמו של עלי אל-נעמני, הקצין העירקי שביצע אמש את פיגוע ההתאבדות בעירק. בפיגוע נהרגו ארבעה חיילים אמריקנים. בהודעה של הג'יהאד נאמר עוד כי מתאבדים, אנשי הארגון, הגיעו לבגדד להשתתף בפיגועים נגד האמריקנים. [ראו קישור].
בישראל נערכו לפיגועים, במיוחד נוכח יום האדמה ה-27. הפגנות ועצרות נגד הריסת בתים והזנחת האוכלוסיה הערבית התקיימו החל משעות הבוקר, בכפר כנא, סחנין וכפר קאסם.
משטרת המחוז הצפוני נערכה בכוחות מתוגברים על-מנת למנוע הפרות סדר. בפגישה שקיים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, עם ראשי המגזר הערבי בצפון, הובטח לו שהיום יעבור ללא אירועים חריגים.
הפיגוע האחרון בעיר היה ב-19 למאי 2002, בשוק שבעיר. 3 אנשים נהרגו, 76 נפצעו. לפניו, ב-27.3.02, לפני בדיוק שנה ושלושה ימים אירע הפיגוע במלון פרק בנתניה, בערב ליל הסדר. בפיגוע נהרגו 29 בני אדם.
מספרי חירום לבירורים:
בית חולים לניאדו: 12-55-191
בית חולים הלל יפה: 12-55-166
בית החולים מאיר: 12-55-199
פקס מידע לחרשים: 04-6304730
קו מידע לעולים חדשים: 1255-081010

תאריך:  30/03/2003   |   עודכן:  31/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
עלות הפרויקט 5 מיליון ש"ח
מירב לוי
בראש השדולה עומדים הח"כים עמרי שרון והרב מיכאל מלכיאור; השדולה תקדם נושאים סביבתיים, הצעות חוק קיימות וחוקים חדשים
מירב לוי
זאת על רקע גל השביתות הצפוי במשק; טירה מזהיר: אם צריך נפנה לערכאות משפטיות
ענבל אביב
פדרמן: בכוונתי ליישם את תכנית ההשקעות בכרמל אולפינים
הדר פרבר
התערוכה הבינ"ל לענף הפלסטיקה והגומי במרכז הירידים תתקיים בין ה-1-4 בספטמבר; מארגני התערוכה צופים להגעתם של כ-600 קניינים מחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il