X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נעצרו שלושה ערבים ישראלים שהפעילו מעבדת חבלה ותכננו להוציא פיגוע התאבדות באמצעות מכונית תופת; דף שב לפקד על החמאס; אבו מאזן נפגש עם מנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי - לא דנו בנושא הפיגועים
▪  ▪  ▪

לראשונה נחשפה חוליית טרור ערבית-ישראלית בתוך הקו הירוק: השב"כ חשף בג'לג'וליה חוליית טרור ערבית-ישראלית שניהלה מעבדת חבלה ושיתפה פעולה עם ארגון הטרור של הג'יהאד האיסלמי. נעצרו שלושה ערבים המתגוררים בג'לג'וליה.
במעבדת החבלה נתגלו 20 ק"ג חומר נפץ מוכנים להפעלה. השלושה גם השליכו בקבוקי תבערה אל מכוניות בכביש הכניסה לכפר. מהשב"כ נמסר, כי השלושה תכננו להוציא אל הפועל פיגוע שיופעל בכניסה למחנה הצבאי בצריפין, באמצעות מכונית תופת.
החשוד העיקרי הוא מוחמד אל-מסרי אשר נפגש עם פעיל הג'יהאד האיסלמי בטולכרם ועל-פי הוראותיו חיפש מקום לעשות פיגוע. בסופו של דבר סוכם בין השניים, כי אל-מסרי יצור קשר עם מחבל מתאבד, אך בשלב הזה השב"כ עצר אותו. בחקירת השב"כ אמר אל-מסרי, כי הוא ביצע את מעשיו ממניעים אידיאולוגים. שני שותפיו, איימן אבו-קישק ופאדל עבד, היו מעורבים בתיכנון הפיגוע ואף הציעו כמה אתרים להניח מטען חבלה.
אמו של אל-מסרי מתגוררת בקלקיליה נשואה לאזרח ישראלי ומחזיקה בתעודת זהות כחולה. בשב"כ מתייחסים לפרשה כחמורה ביותר, משום שלראשונה נמצאה מעבדת חבלה בתחומי הקו הירוק, ובתוך כך נמצא קשר ישיר בין ערביי ישראל לארגוני הטרור הפלשתינים. כמו-כן חמור הדבר, כך אומרים בשב"כ, שערביי ישראל מנצלים את זכויות האזרח שלהם.
כאמור, ארגון הג'יהאד האיסלמי הינו אחד מארגוני הטרור הפעילים בתחומי הרשות הפלשתינית אשר הוציא עשרות פיגועי התאבדות בשטחי ישראל. הארגון אחראי למותם של עשרות ישראלים. רק אתמול (יום א') הוציא הארגון פיגוע התאבדות בנתניה.
מוחמד דף חוזר לשורות החמאס
מוחמד דף שהיה מפקד החמאס ברצועה, שב לפקד על הזרוע הצבאית של הארגון, לאחר שממלא מקומו, איברהים מקאדמה, נהרג בפעילות צה"ל. כך מסרו גורמים פלשתינים בכירים. לאחר הניסיון להרגו מונו לדף כמה ממלאי מקום.
מוחמד דף, אחד מפעילי החמאס הוותיקים והמבוקשים ביותר, אחראי להריגת ישראלים רבים. לפני מספר חודשים (22.8.02) נעשה ניסיון לחסלו באמצעות ירי ממסוקים לעבר מכוניתו. כאמור, הניסיון נכשל. דף יצא בריא ושלם כשהוא פגוע בידו ובעיני השמאלית. עד לפני מספר שבועות, היה ספק בהצלחת ניסיון ההתנקשות.
לפני כחודש (17.2.03) חשף כתב ערוץ 10 צילומים של אדם שפניו מוסתרות. על-פי הכתב, דף החליט לצאת מהמחתרת כדי לסייע לארגון החמאס להראות לאנשיו שהארגון עודנו מתפקד. [ראו קישור].
אבו מאזן נפגש עם מנהיג החמאס והג'יהאד האיסלמי
ראש הממשלה ברשות הפלשתינית, אבו מאזן, נפגש אמש (יום א') עם מנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי, במסגרת פגישות שהוא עורך טרם כניסתו הרשמית לתפקיד. לסוכנויות הידיעות נמסר, כי בשיחות לא הועלה נושא הפיגועים, למרות הפיגוע הקשה שאירע אמש בנתניה.
בפגישה לא דובר ממשלת אחדות, מנהיגי הארגונים ציינו את הצורך להמשיך בהתנגדות והאינתיפאדה. דובר החמאס, עבד אל עזיז אל-רנטיסי אמר, כי הפגישה התנהלה ברוח טובה וארגון החמאס ימישך בפיגועים.
בעקבות הפיגוע אמש, מתגברת (יום ב') המשטרה את נוכחותה בנתניה בעיקר באזור כיכר העצמאות והמדרחוב ולאורך הטיילת. תוגברו גם הכוחות בכניסות לערים בשרון - כמקובל לאחר פיגועים, ובשל ההתרעות שהתקבלו היום. מן המשטרה נמסר, כי קיימות 57 התרעות לפיגועים.
כוחות צה"ל עצרו 20 במהלך הלילה (יום ב') פלשתינים מבוקשים, חשודים ודרושי חקירה. צה"ל עצר היום שמונה מבוקשים ושני דרושי חקירה באזור טול-כארם. ברמאללה ובטמון נעצרו שני פעילים של הג'יהאד האיסלמי, בחברון נעצר חשוד בפעילות חבלנית ומצפון לחברון נעצר מבוקש. בסודרה נעצרו כמה חשודים בפעילות חבלנית וברשותם רובי קלצ'ניקוב.
כחלק מהמלחמה נגד הברחות מגבול ישראל-מצרים, תפסו הלילה כוחות צה"ל, מג"ב והמשטרה 20 כלי רכב גנובים המשמשים להברחות בגבול. כן נמצא טון טבק מוברח וחצי סם מסוג מריחואנה.

תאריך:  31/03/2003   |   עודכן:  31/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
העצומה קוראת לחקירה מידיית בפעולת הכוחות באזור; הארגון מבקש מבריטניה וארה"ב להעביר לו דוח על אופן הלחימה בשטח
עמוס באר
הפקק של המדינה נחלץ בעלות של 100 מיליון ש"ח; העבודות על הכביש הסתיימו 4 חודשים לפני המועד המתוכנן
הדר פרבר
אורח החיים של ג'קסון הוא זה שמשך אותי אליו, אמרה פרסלי
רנית נחום-הלוי
האזור כולו היה בשליטת כוחות הביטחון; לא דווח על נפגעים בקרב כוחותינו; במהלך האירוע הודיעה משטרת לכיש על סגירת כביש 34 מקיבוץ ניר-עם ליד מרדכי
הדר פרבר
יו"ר הדירקטוריון הודיע, כי החליט שלא להזרים כספים לערוץ למעט מימון לגישור ביניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il