X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרקליטות מאשימה את רביב שידע על כוונתו של יגאל עמיר לרצוח את רה"מ יצחק רבין ולא עשה דבר; סניגוריו של רביב: הוא לא האמין בכוונת עמיר לרצוח את רה"מ המנוח
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים יפרסם הבוקר (יום ב', 31.3.03) את הכרעת הדין במשפטו של "שמפניה" - סוכן השב"כ לשעבר אבישי רביב.
הפרקליטות מאשימה את רביב, כי ידע על כוונתו של יגאל עמיר לרצוח את ראש הממשלה יצחק רבין ולא עשה דבר. התביעה במשפטו של אבישי רביב, מבקשת מבית המשפט השלום בירושלים להרשיע את רביב באי מניעת רצח רבין. התביעה טוענת בסיכומיה, כי רביב ידע שיגאל עמיר תיכנן לרצוח את רבין, ואף ביצע לשם כך הכנות. [ראו קישור].
עם זאת, סניגורו של רביב, עו"ד איתן פלג ומשה הכהן טענו, כי רביב לא האמין בכוונת עמיר לרצוח את ראש הממשלה, משום שלא הובאו ראיות של ממש. גם רביב טען במשפטו שלא ידע על כוונת עמיר ואף הוסיף בזמנו שלא היה סוכן שב"כ. הערה זו של רביב היא זו שעוררה גורמים קיצוניים שונים בימין שקראו להעמידו לדין, על אף התנגדות השב"כ.
בסופו של דבר החליט ראש השב"כ דאז, עמי איילון, להסיר את התנגדותו למשפט - רק כדי להפריך את הטענות שהועלו נגד רביב והשב"כ, כי מדובר בקונספירציה שהשב"כ מעורב בה. פרקליטות המדינה הגישה באפריל 99' כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים, בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ובניגוד לעמדתם של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ומשפטנים נוספים בפרקליטות.
רוב הדיונים בבית המשפט בעניין רביב נערכו בדלתיים סגורות. במהלך המשפט העיד רביב נגד מפעיליו בשב"כ ואמר, כי הודיע להם על מספר כוונות של יהודים לפגוע בערבים וכי סוכנים נוספים ידעו על כוונת עמיר לפגוע בראש הממשלה יצחק רבין - אך אף אחד לא דיווח או פעל בעניין.
לעניין "דין רודף" שהוצא בזמנו על ראש הממשלה המנוח, טען רביב במשפטו, כי לא הבין את משמעות הדברים, ובתוך כך לא תירגם את הדין למעשים. כמו-כן טען, כי כל משפטו מתנהל במסווה של מניעים פוליטיים. מספר מפעילים בשב"כ העידו נגד רביב.
במהלך המשפט העידו גם האחים עמיר. חגי עמיר סירב לשתף פעולה וטען שמדובר במשפט מבוים. יגאל עמיר טען בעדותו שלא התבטא באופן אישי בפני רביב, אלא במהלך כינוס בהשתתפות סטודטנים והשר בני אילון, אז אמר, כך העיד יגאל עמיר במשפטו, שצריך להרוג את רבין "כולם שמעו אותי", אמר בזמנו.
כאמור, בעקבות הדברים הופנתה אצבע מאיימת לעבר השר אילון. זמן קצר אחר-כך הכחיש השר אילון בתוקף את דברי עמיר וטען נגדו, כי הוא מנסה לבצע "רצח אופי". משרד המשפטים מסר בתגובה, שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, לא מתכוונים להורות על פתיחת חקירה נגד אילון. [ראו קישור].

תאריך:  31/03/2003   |   עודכן:  24/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
נעצרו שלושה ערבים ישראלים שהפעילו מעבדת חבלה ותכננו להוציא פיגוע התאבדות באמצעות מכונית תופת; דף שב לפקד על החמאס; אבו מאזן נפגש עם מנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי - לא דנו בנושא הפיגועים
רנית נחום-הלוי
העצומה קוראת לחקירה מידיית בפעולת הכוחות באזור; הארגון מבקש מבריטניה וארה"ב להעביר לו דוח על אופן הלחימה בשטח
עמוס באר
הפקק של המדינה נחלץ בעלות של 100 מיליון ש"ח; העבודות על הכביש הסתיימו 4 חודשים לפני המועד המתוכנן
הדר פרבר
אורח החיים של ג'קסון הוא זה שמשך אותי אליו, אמרה פרסלי
רנית נחום-הלוי
האזור כולו היה בשליטת כוחות הביטחון; לא דווח על נפגעים בקרב כוחותינו; במהלך האירוע הודיעה משטרת לכיש על סגירת כביש 34 מקיבוץ ניר-עם ליד מרדכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il