X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלו דבריו בכינוס השנתי של ועידת איפ"ק (ועידת הארגונים היהודיים) בארה"ב; בכינוס נכח גם שר החוץ, סילבן שלום
▪  ▪  ▪

מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, נאם לפנות בוקר (יום ב', 31.3.03) בכינוס השנתי של ועידת איפ"ק (ועידת הארגונים היהודיים) בארה"ב. פאוול אמר שהמלחמה בעירק תשחרר את ישראל ואת המזרח התיכון מאיום הנשק להשמדה המונית שבידי סדאם חוסיין: "אנו נפרק את סדאם מנשקו, נשחרר את עירק, נשחרר את ישראל והמזרח התיכון מהאיום".
פאוול פתח את דבריו בכינוס, ובירך את שר החוץ, סילבן שלום, שהשתתף אף הוא באירוע. פאוול ציין, כי הוא מצפה לעבודה משותפת עמו.
"מחשבותינו שלוחות לחיילים בעירק. הם משרתים את ארצם ואת האנושות. מלחמה לא היתה בחירתנו הראשונה. החלטת האו"ם אפשרה לסדאם להתפרק מנשקו בדרכי שלום, אבל הוא לא שיתף פעולה. הנושא היה חוסר שיתוף הפעולה מצד עירק ולא זמן נוסף לפקחים. צריך להודות למנהיגים אמיצים: בוש, בלייר, אסנאר, ברלוסקוני, הווארד ורבים אחרים", אמר פאוול בפתח נאומו.
"49 מדינות שותפות לקואליציה, ובכולן פועלים המנהיגים נגד דעת הציבור. יש לי ביטחון מלא בגנרל פרנקס ובמפקדים האחרים שמנהלים את המלחמה. אנחנו ניתן תקווה חדשה ל-24 מיליון עירקים", דברי פאוול.
מזכיר המדינה קרא לקהילה הבינלאומית להתנגד לסיוע שאירן מספקת לארגוני טרור, כולל אלו ששוללים את קיומה של מדינת ישראל. הוא הפנה אצבע גם לעבר הממשל בדמשק, ואמר: "סוריה עומדת בפני בחירה קריטית. היא יכולה לתמוך בטרור ובמשטר גווע, או להפסיק בכך מיד. בכל מקרה היא נושאת באחריות למעשיה".
פאוול גינה את הפיגוע אתמול בנתניה [ראו קישור משמאל] ואמר, כי כולם מייחלים ליום שבו ישראלים יוכלו לצאת לבלות מבלי להצטרך להביט מעבר לכתף, שהורים ישלחו את ילדיהם לבית הספר מבלי לפחד, שהכלכלה תצמח. "ברור לכולנו שהפתרון הוא שלום. אנחנו לא תמימים. שלום ידרוש אומץ ובחירות קשות מצד ישראל ושכנותיה. חזונו של הנשיא בוש דורש לשים קץ לטרור כאמצעי פוליטי. הטרור חייב להיפסק".
פאוול הוסיף, שמדינה פלשתינית צריכה להתבסס על שלום אמיתי עם ישראל, וחיסול הטרור. הוא אמר, עם זאת, כי גם על ישראל להפסיק מצידה את הכיבוש. "כולנו מחוייבים לביטחונה של ישראל. לארה"ב יש מחוייבות מאז הקמתה של ישראל. ארה"ב תמיד עמדה לצד ישראל. שני העמים קשורים יחד בערכי הדמוקרטיה".
מזכיר המדינה ציין, כי למלחמה תהיינה השלכות גם על ישראל: "כשנטפל בסדאם, אסור לשכוח שיהיו לכך גם השלכות על ישראל. אני שמח שהנשיא בוש כלל בפנייתו לקונגרס תוספת של מיליארד דולר לתקציב הסיוע לישראל, כדי לסייע לה להגן על עצמה", אמר. "הנשיא ביקש גם תוספת של תשעה מיליארד דולר בערבויות. הערבויות הללו יסייעו לישראל להתמודד עם המצוקות הכלכליות שיגרמו בשל המלחמה, ויסייעו ליישם את הרפורמות הכלכליות, כדי להעלות את הכלכלה שלה חזרה על הפסים. אני מקווה שהקונגרס יפעל במהירות לאשר בקשה זו", הוסיף פאוול.
סילבן שלום: מינוי אבו-מאזן - צעד ראשון בכיוון הנכון
שר החוץ סילבן שלום אמר בנאומו בכינוס איפ"ק, כי ישראל שולחת את תפילותיה לשלום כוחות הקואליציה. לדבריו, אומץ ליבם ומאמציהם הם למען מטרה היסטורית, שעשויה ליצור תקווה חדשה במזרח התיכון.
שלום התייחס למינוי אבו-מאזן לראש ממשלה ברשות הפלשתינית ואמר כי זהו צעד ראשון בכיוון הנכון. שלום הדגיש, כי אם אבו-מאזן באמת ילחם בטרור ובהסתה, הוא ימצא פרטנרים אמיתיים בצד הישראלי. "אנו מקווים כי הצעד הזה יוביל למנהיגות חדשה, כפי שנאמר בחזון הנשיא בוש", סיכם שלום.

תאריך:  31/03/2003   |   עודכן:  31/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התרומה תשמש לקידומן של אוכלוסיות חלשות באמצעות רכישת השכלה גבוהה
הדר פרבר
גופתו נמצאה לפני כשבוע, לאחר שנעלם בבלגרד באוגוסט 2000
הדר פרבר
הציעו קיצוץ בשכר ותכנית שתחסוך, לדבריהם, 660 מיליון דולר
רנית נחום-הלוי
הפרקליטות מאשימה את רביב שידע על כוונתו של יגאל עמיר לרצוח את רה"מ יצחק רבין ולא עשה דבר; סניגוריו של רביב: הוא לא האמין בכוונת עמיר לרצוח את רה"מ המנוח
רנית נחום-הלוי
נעצרו שלושה ערבים ישראלים שהפעילו מעבדת חבלה ותכננו להוציא פיגוע התאבדות באמצעות מכונית תופת; דף שב לפקד על החמאס; אבו מאזן נפגש עם מנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי - לא דנו בנושא הפיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il