X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמרה בנאום בפני פעילי ארגון איפא"ק; שר החוץ סילבן שלום נפגש עם רייס; הנשיא בוש הפתיע את השר בביקור-מחווה; השר שלום: ניתן לאבו מאזן הזדמנות במשך חודשיים
▪  ▪  ▪

קונדוליסה רייס, היועצת לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמרה (יום ב', 31.3.03) כי 'מפת הדרכים' אינה נתונה למשא-ומתן. את הדברים אמרה בנאום בפני פעילי ארגון איפא"ק - השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב.
רייס אמרה, כי מפת הדרכים היא חזון של הנשיא בוש מיום 24 ביוני 2002. היא אינה נתונה למשא-ומתן, אולם, אמרה, אנו רוצים לשמוע את הערות הצדדים. רייס הוסיפה, כי כאשר תהיה התקדמות בתהליך השלום, יהיה על ישראל להפסיק ואף לפנות התנחלויות ומאחזים.
במהלך הפגישה בין קונדוליסה רייס לשר סילבן שלום, ביקר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. מדובר על ביקור שלא תוכנן, והוא נחשב מחווה מיוחדת לשר שלום לרגל כניסתו לתפקידו. קודם לכן נועד השר שלום עם סגן הנשיא, דיק צ'ייני, ואמר כי "ההצלחה האמריקנית במערכה בעירק תביא ליציבות במזרח התיכון כולו".
לאחר הפגישה אמר השר שלום לכתבים, כי ישראל תתן לראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, תקופת ניסיון של חודש - חודשיים כדי להוכיח שממשלתו מסוגלת למנוע את הפיגועים נגד ישראל. קודם לכן, בנאומו בכינוס איפא"ק, אמר השר, כי מינוי ראש ממשלה לרשות הפלשתינית הינו צעד ראשון בכיוון הנכון.
הוא הדגיש, כי אם אבו-מאזן באמת ילחם בטרור ובהסתה, הוא ימצא פרטנרים אמיתיים בצד הישראלי. "אנו מקווים כי הצעד הזה יוביל למנהיגות חדשה, כפי שנאמר בחזון הנשיא בוש", אמר שלום. לעניין המלחמה על עירק, אמר, כי ישראל שולחת את תפילותיה לשלום כוחות הקואליציה. לדבריו, אומץ ליבם ומאמציהם הם למען מטרה היסטורית, שעשויה ליצור תקווה חדשה במזרח התיכון.
פאוול: המלחמה תשחרר את ישראל והמזרח התיכון
מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, נאם גם הוא, לפנות בוקר, בכינוס של ועידת איפא"ק בארה"ב. פאוול אמר שהמלחמה בעירק תשחרר את ישראל ואת המזרח התיכון מאיום הנשק להשמדה המונית שבידי סדאם חוסיין: "אנו נפרק את סדאם מנשקו, נשחרר את עירק, נשחרר את ישראל והמזרח התיכון מהאיום".
פאוול פתח את דבריו בכינוס, ובירך את שר החוץ, סילבן שלום, שהשתתף אף הוא באירוע. פאוול ציין, כי הוא מצפה לעבודה משותפת עמו.
"מחשבותינו שלוחות לחיילים בעירק. הם משרתים את ארצם ואת האנושות. מלחמה לא היתה בחירתנו הראשונה. החלטת האו"ם איפשרה לסדאם להתפרק מנשקו בדרכי שלום, אבל הוא לא שיתף פעולה. הנושא היה חוסר שיתוף הפעולה מצד עירק ולא זמן נוסף לפקחים. צריך להודות למנהיגים אמיצים: בוש, בלייר, אסנאר, ברלוסקוני, הווארד ורבים אחרים", אמר פאוול בפתח נאומו.
"49 מדינות שותפות לקואליציה, ובכולן פועלים המנהיגים נגד דעת הציבור. יש לי ביטחון מלא בגנרל פרנקס ובמפקדים האחרים שמנהלים את המלחמה. אנחנו ניתן תקווה חדשה ל-24 מיליון עירקים", דברי פאוול.
מזכיר המדינה קרא לקהילה הבינלאומית להתנגד לסיוע שאירן מספקת לארגוני טרור, כולל אלו ששוללים את קיומה של מדינת ישראל. הוא הפנה אצבע גם לעבר הממשל בדמשק, ואמר: "סוריה עומדת בפני בחירה קריטית. היא יכולה לתמוך בטרור ובמשטר גווע, או להפסיק בכך מיד. בכל מקרה היא נושאת באחריות למעשיה" [ראו גן קישור לידיעה המלאה].

תאריך:  31/03/2003   |   עודכן:  01/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
החברה השקיעה 1.5 מיליון ש"ח בקמפיין פרסום למבצע
הדר פרבר
יו"א איגוד המפרסמים פונה לעזרה של חברי איגוד המפרסמים; פנה במכתב לראש הממשלה בנושא הבטחת התחרות בערוץ הטלוויזיוני
הדר פרבר
במסגרת שיתוף הפעולה הוכנו המלצות לתזונה בריאה אשר עשויה לסייע לציבור במניעה של מחלות סרטן
Nfc
גידול במשקל ההוצאה הציבורית בישראל ביחס לתוצר, מוסבר בעיקר בשל עלייה בהוצאות הביטחון והירידה בתוצר
Nfc
נכשלו גם הניסיונות למכור את הרשת לחברה העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il