X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא נאם אתמול בפילדלפיה; הבטיח הניצחון יהיה שייך לאמריקנים ולעם העירקי כאחד
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש הבטיח לאזרחי עירק המפוחדים, כי ארה"ב לא תנטוש אותם אובדי עצות ותסיים את המשימה שהתחילה. הנשיא בוש נאם אתמול בנמל בפילדלפיה. בנאומו ניסה הנשיא להילחם בפחדים של העם העירקי מפני נסיגת הכוחות האמריקנים, לפני הפלת משטרו של סדאם חוסיין, ולהפיג חששות באשר לאינטרסים האמיתיים של ארה"ב בעירק. בוש נדר שלא להפסיק במלחמה עד להיעלמותו של סדאם חוסיין ממפת העולם.
לצד הנשיא בוש עמד האחראי על ביטחון הפנים בארה"ב, טום רידג'. בוש פנה למשמר החופים ושיבח את מאמציהם לשמור על נמלי ארה"ב במסגרת המבצע "מגן חירות" – תוכנית אשר מטרתה להגביר את הביטחון בארה"ב.
היוזמה להגברת הביטחון ברחבי ארה"ב יצאה לפועל כיממה לפני פרוץ המלחמה עם עירק. אולם, נציגים מהמפלגה הדמוקרטית מתחו ביקורת על מאמציו של הנשיא להגברת ביטחון הפנים, אשר לטענתם אינם מספיקים. הנאום אתמול גרר ביקורת מחודשת על מהלכיו של הנשיא. דמוקרטים רבים ציינו כי הנשיא לא הקדיש מספיק משאבים ותקציב לביטחון הפנים. נציג בכיר של המפלגה הדמוקרטית בסנאט מתח ביקורת על מה שהוא כינה "אי התחייבות מצד הממשל למימון ביטחון הנמלים בארה"ב".
במהלך הנאום פנה בוש בהבטחה לעם העירקי. "אני מתחייב בפני האזרחים העירקים: אנו מגיעים עם כוח עצום על-מנת לסיים את משטרו של העריץ", אמר בוש. אנו מגיעים כדי לספק לכם אוכל ותרופות ולתת לכם חיים חדשים. אנו באים, לא נעצור, ולא נגלה רחמים עד אשר תשוחרר ארצכם".
מסריו של בוש נאמרו בתגובה על התרעומת של העירקים על אופן סיום מלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991, כאשר וושינגטון לא רק השאירה את סדאם בשלטון, אלא גם עודדה עירקים לצאת נגדו ואח"כ סירבה לסייע להם. סדאם ריסק כל כיסי התנגדות שצצו נגד משטרו.
הנשיא בוש אמר את הדברים במהלך ביקור בפילידלפיה, העיר בה יצרו האבות המייסדים האמריקניים את החוקה האמריקנית. בנאומו שם, אמר הנשיא בוש: "אנו עדיין מאמינים כי כל האנשים נולדו שווים ויש להם הזכות להיות חופשיים. זה היה נכון לאמריקנים ונכון גם לגבי העירקים".
"אנו יודעים כי על החירות יש להגן בכל דור. כיום, הדור הזה של האמריקנים מגינים על החופש במזרח התיכון ובחזיתות נוספות במלחמה נגד הטרור. הנשיא בוש היה נחוש למחוק את הרושם כי הפלישה האמריקנית לעירק נעצרה, ולכן הדגיש כי במהלך 12 הימים הראשונים של הלחימה הצליחו כוחות הקואליציה ליצור יתרונות גדולים. "מידי יום ביומו אנו מתקרבים לבגדד. מידי יום ביומו אנו מתקרבים לניצחון. וכאשר הניצחון יגיע, הוא יחולק יחד עם העם העירקי הסובל, אשר מגיע לו לזכות בכבוד וחופש".
הנשיא בוש דיבר על ההתקדמות של כוחות הקואליציה וציין, כי הכוחות הצליחו לאבטח את שדות הנפט, ולכבוש שטחים מהם משגרים העירקים טילים המאיימים על ביטחון המדינות השכנות.

תאריך:  01/04/2003   |   עודכן:  01/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ההוראה ניתנה לאור העובדה שהיום פקע תוקף שהותם החוקי של העובדים הזרים בישראל; השר אולמרט מבטיח לתת מענה חוקי לשוהים הזרים ובמקביל לצמצם את מספרם
מירב לוי
פרופ' שאוה היה מועמד לכהונת שופט בית המשפט העליון; התמחה בדיני משפחה וירושה, משפט בינלאומי פרטי ובינדתי; הלוויתו תצא היום בשעה 14:00 לבית העלמין ירקון
ענבל אביב
החוטף המחזיק כמה רימוני יד דרש מהטייס להמשיך לארה"ב; המטוס, ובו כ-40 נוסעים ואנשי צוות, נאלץ לנחות בהוואנה בשל מחסור בדלק
גלית יצחק ומירב לוי
דרומית לחברון עצרו הכוחות שלושה חשודים כפעילי תנזים; בטולכרם נעצרו 2 פלשתינים מבוקשים; בבית עווא ניסה פלשתיני לדקור חייל במחסום צבאי, אחד החיילים ירה בו ופצע אותו
גלית יצחק
המשטרה חושדת, כי בן דודה של הילדה ניסה לפתות אותה לבוא לביתו, ושם ניסה לבצע בה מעשי סדום, לאחר שהילדה התנגדה הנער דקר את הילדה בסכין בכל גופה; הנער הודה במעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il