X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדי יום נטענות למערכת יותר מ-30 מיליון רשומות חדשות; נפח הנתונים הוא מעל TB4, כשעד סוף שנת 2003 מתוכנן גידול ל-TB6
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  בזק
  אורקל

בחברת בזק הופעל מחסן נתונים ממוחשב המבוסס על טכנולוגיה של חברת אורקל. עד כה, השקיעה בזק בפרויקט עשרות שנות אדם ומיליוני שקלים. תוכנות Oracle Database ו-Oracle Partitioning, יחד עם שרתי SUN E-10000, הם שנבחרו על-ידי בזק לאחר מבחן מוצלח של בדיקת עומסים.
המבחן בוצע בשיתוף עם חברת אורקל במעבדות חברת סאן בעמק הסיליקון, במהלכו נבנתה טבלה של 10 מיליארד רשומות ועוד מספר טבלאות עם מיליארדי רשומות כל אחת.
כיום, נטענות מדי יום למערכת יותר מ-30 מיליון רשומות חדשות, ונפח הנתונים הוא מעל TB4, כשעד סוף שנת 2003 מתוכנן גידול ל- TB6.
הפרויקט מעסיק כיום כ-12 עובדים במשרה מלאה והוא משרת 200 משתמשים פנימיים, כשבממוצע נכנסים למערכת כ-50 משתמשים מדי יום. רוב המשתמשים הם אנליסטים ומנהלים מדרג הביניים כשבעתיד מתוכנן הפרויקט להתרחב גם לדרג הניהולי הבכיר. למעשה משמש
ה-Data Warehouse ככלי מרכזי לסיוע בקבלת החלטות בכל הדרגים.
אורי פורנברג, מנהל הפרויקט בבזק, אומר כי במסגרת ה-Data Warehouse מתבצע כיום פרויקט של Data Mining בשיתוף עם חברת נורקום מאירלנד, שעשתה בין היתר פרויקטים דומים
ב-British Telecom, בחברות באירלנד, באירופה, בקנדה ועוד. פרויקט זה יהפוך את ה-Data Warehouse למערכת אקטיבית אשר מנתחת מידע ומתריעה באופן אוטומטי על חריגים ("אורות אדומים").
רז הייפרמן, סמנכ"ל לטכנולוגיות מידע בבזק, מסר כי מחסן הנתונים מספק נתונים לחברה אודות מיליוני לקוחותיה והשירותים שהם רוכשים מבזק.
המערכת משמשת כמקור מידע עיקרי למקבלי החלטות בבזק בתחום השיווק, תכנון מוצרים, מבצעים, מנהלי לקוחות, תכנון ובקרה, אגף הכלכלה וחטיבות ביצוע.
כמו כן מסר הייפרמן, כי לאחרונה הוחלט בבזק כי מחסן הנתונים, שהנו פרויקט מוביל בחברה, הוא מערכת קריטית בארגון והמשמעות של ההחלטה היא שכל הנתונים המאוחסנים ישוכפלו ויישמרו באתר גיבוי.
קיקי הררי, מנהלת הפרויקט בחטיבת השיווק ציינה, שכיום המידע המתקבל מהמערכות התפעוליות בחברה נוגע בתחומים שיווקיים שונים הרלבנטיים לפעילות של בזק מול הלקוח כגון: לקוחות, מנויים, שיחות, מבצעים, מוצרים, צריכה, חיוב, חשבונות, פניות הציבור. מחסן הנתונים מנווט קבלת החלטות המתבססות על נתונים המתקבלים ממנו.
הפרויקט מתוכנן להתרחב לתחומים פנים ארגוניים נוספים כגון נושאים הנדסיים/תשתיתיים (מבנה הרשת) ונושאים לוגיסטיים (חשבונות, מלאים, כוח אדם) ועוד.
קובי אורגד, מנהל מכירות באורקל ישראל לתחום הטלקום, אומר שבזק הצליחה בפרויקט זה ליצור בסיס מידע אינטגרטיבי המהווה את מודל הנתונים העיקרי לקבלת החלטות של החברה והוא דוגמא מוצלחת כיצד צריך להיראות פרויקט Data Warehouse בארגון גדול.

תאריך:  01/04/2003   |   עודכן:  01/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בהונג קונג דווח על חולים נוספים; אמצעי בטיחות בנמלי תעופה מוגברים; בקנדה הוכרז על מצב חירום
מירב לוי
הנשיא נאם אתמול בפילדלפיה; הבטיח הניצחון יהיה שייך לאמריקנים ולעם העירקי כאחד
גלית יצחק
ההוראה ניתנה לאור העובדה שהיום פקע תוקף שהותם החוקי של העובדים הזרים בישראל; השר אולמרט מבטיח לתת מענה חוקי לשוהים הזרים ובמקביל לצמצם את מספרם
מירב לוי
פרופ' שאוה היה מועמד לכהונת שופט בית המשפט העליון; התמחה בדיני משפחה וירושה, משפט בינלאומי פרטי ובינדתי; הלוויתו תצא היום בשעה 14:00 לבית העלמין ירקון
ענבל אביב
החוטף המחזיק כמה רימוני יד דרש מהטייס להמשיך לארה"ב; המטוס, ובו כ-40 נוסעים ואנשי צוות, נאלץ לנחות בהוואנה בשל מחסור בדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il