X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה טוענת לחשד להטעיה בפרסום תווי הקניה "אקסטרא-תו" של קלאבמרקט; אולסייל הטעתה לכאורה את ציבור הצרכנים להאמין, כי קניה של 50 ש"ח מזכה את הרוכש במתנה של 5 ש"ח ברשתות המזון הכלולות בחנויות המכבדות את התו
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מועצה לצרכנות
  אולסייל

מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, פנתה לממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, בדרישה להסדיר סוגיות מהותיות של גילוי חסר בתווי קניה ולטפל בחשד להטעיה בשיווק תווי אקסטרא-תו של קלאב מרקט.
אבישי טוענת, כי למרות שמדובר בשוק עסקות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה וציבור גדול של צרכנים רוכש תווים אלה בהסתמך על ההנחות והמבצעים המובטחים בפרסומים, מדובר בשוק פרוץ ומתגלות בו בעיות רבות של אי גילוי נאות המגיע לכדי הטעיה.
המועצה הבהירה, כי בעבר הגיעו אליה תלונות נגד רשתות השיווק בגין חוסר היכולת לזהות מיהו מנפיק התו ומכך חוסר מידע למי אפשר לפנות בתלונה לגבי ההנחה המובטחת על-ידי התווים, לגבי הזכות לקבל עודף מהתו, זהות העסקים המתחייבים לכבד את התווים (כאשר חלק מהעסקים תרצו זאת בכיתוב שהופיע באותיות זעירות על-גבי התו כי "הרשת שומרת לעצמה את הזכות לבצע שינויים ברשימת הרשתות המכבדות את התו לפי שיקול דעתה הבלעדי") ולגבי ההנחה המובטחת על-ידי התווים.
בשבוע החולף הגיעה למועצה תלונת צרכן לגבי שיווק תווי הקניה אקסטרא-תו של קלאב מרקט על-ידי אתר האינטרנט אולסייל. מבדיקת התלונה עלה, כי אולסייל הטעתה לכאורה את ציבור הצרכנים להאמין, כי קניה של 50 ש"ח מזכה את הרוכש במתנה בת 5 שקלים ברשתות המזון הכלולות בחנויות המכבדות את התו (קלאבמרקט, גרין מרקט, חצי קופה וג'מבו), אולם בפועל בחלק ניכר מרשתות המזון הללו שוויו של התו מופחת ב-10%. זאת אומרת, ששווי התו לאחר הפחתת 10% הוא 45 ש"ח - היינו ההטבה אינה כדאית כפי שהיא מוצגת.
המועצה לצרכנות טוענת, כי גם במקרים בהם משווקי התווים אינם מסתירים את הפרט המהותי לגבי החנויות בהן שווי התו מופחת, קיים חשש כי הצרכנים יטעו לגבי שוויו, זאת משום שעל התו מצוין בספרות גדולות מאוד שגובהן כ-4 ס"מ כי שווי התו 50+5 ש"ח ומשמאל מופיעה המילה מתנה ורק לאחר בחינה מדוקדקת של הכוכביות והאותיות הקטנות שבו, מסתמנת העובדה, כי בתוך רשימה ארוכה של רשתות מתחומים שונים שאמורות לכבד את התו, מתנה זו יפה למעשה רק למספר מצומצם של עסקים.
בתגובתה של אולסייל למועצה, טוען מנכ"ל אולסייל, יאיר שמש, כי בפרסומם באתר הודיעה החברה שהיא מפרסמת את הפרטים העיקריים שנראו לה רלוונטים מתוך שלל הוראות והתנאים שפורטו בתקנון התווים. לפיכך עמדה לדעתו אולסייל, בדרישות חוק הגנת הצרכן הדורש פרסומן של התכונות העיקריות של הנכס או של השירות. עוד ציין, כי מתוך נאמנות לדרכה של החברה לפיה יש לרצות כל לקוח "נהיה מוכנים לבטל את העסקה, ולהשיב ללקוח המתלונן את כספו".
המועצה לצרכנות חוזרת ומדגישה, כי בחלק ניכר מרשתות המזון המכבדות את התו לא ניתן לקבל את ההנחה, וכי תשובת אולסייל למועצה שבה מציגה אולסייל את הפרט הזה כפרט שולי, מהווה המשך להטעיה. המועצה מבהירה עוד, כי בתשובתה שכחה אולסייל לציין כי מאז קיבלה את התלונה ביום ד', האחרון (26.3.03) הפסיקה לפרסם באתר שלה את "אקסטרא-תו".
המועצה לצרכנות תובעת מאולסייל לאתר את כל הצרכנים שרכשו את התווים באתר בהסתמך על ההטעיה ולפצותם בגין הנזק שנגרם להם. באשר לקלאב מרקט, מנפיקת התו, טוענת המועצה בפנייתה לממונה על הגנת הצרכן כי המצג הנערך על-גבי התווים לפיו שווים ברשתות המזון 50+5 ש"ח אינו נכון, באשר בחלק ניכר מהרשתות אין הדבר כך.

תאריך:  01/04/2003   |   עודכן:  01/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
העובדה שסיגריות הלייט מכילות פחות ניקוטין, גורמת למעשן לשאוף לריאותיו עשן רב יותר, כדי להשלים את כמות הניקוטין לה גופו זקוק; כ-50% מהסיגריות הנמכרות בארץ, הן לייט
גלית יצחק
הפיקדונות הם: DOUBLE NO TOUCH ו-DOUBLE TOUCH; סכום ההפקדה המקסימלי הוא 25 אלף ש"ח
מירב לוי
ב-2003 יאלצו הבנקים להפריש כמיליארד ש"ח לחובות אבודים
מירב לוי
היקף הפרויקט: 60.1 מיליון דולר
הדר פרבר
זו השנה השלישית ברציפות של שיתוף הפעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il