X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת תשוב לדון בהרחבה במצב התקשורת במדינת ישראל ביום ראשון הקרוב; תגבש החלטה רגולציה כן או לא?; מועצת הרשות השנייה קובלת על הניסיון להפקיע מידיה את הטיפול בערוץ 10
▪  ▪  ▪

גורלו של ערוץ 10 מוטל בספק, גם לאחר ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, שכונסה במיוחד לדון בקריסת הערוץ. בישיבת שהתקיימה היום (יום ד', 2.4.03) נתכנסו חברי הוועדה לדון במצבו של ערוץ 10 המסחרי.
בדיון השתתפו נציגים ממשרד התקשורת, משרד האוצר, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ועוד נציגים מזכייני הערוץ השני, שבחרו להצטרף למאבק הכולל במטרה לשפר את מצבם. בדיון נכחו גם נציגים מבנק לאומי, נציגי היוצרים, איגוד המפרסמים, ואיגוד חברות הפרסום.
בדיון בלט בהעדרו יוסי מימן, מחברת מרחב ששולטת בערוץ 10. במקומו הגיע נמרוד נוביק, סגן נשיא בכיר בחברת מרחב.
ערוץ 10 נקלע לחובות כבדים שאינם מאפשרים המשך פעילותו, לאחר שעלה לאוויר לפני כשישה חודשים. עד כה הושקעו בערוץ 464 מיליון ש"ח. 220 עובדי הערוץ יודעים ימים קשים, ועדיין אינם יודעים האם הערוץ ייסגר או לא.
זכייניות ערוץ 2 נכחו בישיבה, לאות סולידריות, אך להם יש גם אינטרס מוצהר - להקטין את המיסים שהם משלמים למדינה. בסתר ליבם, נציגי ערוץ 2 הגיעו לדיון על-מנת לוודא את מצב גסיסתו של ערוץ 10. זאת כמובן, במטרה לשפר את מצבם מול קהל המפרסמים שהצטמצם וננגס קשות בשלושת החודשים האחרונים.
סמנכ"ל הכספים של ערוץ 2, חיים זמל, הביע חשש מכניסתם של ערוצים נוספים למפת התקשורת, בעוד ערוץ 2 נתון גם הוא בקשיים. זמל ציין, כי לערוצי התקשורת חסרים כ-500 מיליון ש"ח על-מנת שיוכל לתפקד כראוי.
ח"כ איתן כבל שהשתתף בדיון טען, כי "הוא מרגיש אידיוט. הדברים נאמרו בעבר וישובו להיאמר בעתיד אם לא תתקבל החלטה גורפת לגבי נושא הרגולציה". לטענת כל המתמרמרים, המשבר הקשה שאליו נקלע ערוץ 10 מעיד על חוסר התאמה בין דרישות רגולטוריות מפליגות לבין תנאי השוק, ומצב המשק כיום. חשוב לציין, שפתיחת שוק התקשורת לתחרות נעשה כאשר מצב המשק היה טוב יותר.
לסיכום, ערוץ 10 פנה בבקשה לגבש מודל שיאפשר לו לשרוד בתקופה הקרובה. הוא גם הבטיח להשקיע בעתיד את כל הרווחים לטובת הפקות מקור. יו"ר הוועדה, שלום שמחון, אמר לסיכום, כי "ערוץ 10 לא מתייחס להפסד קודם אלא רק מסתכל על צפי קדימה לשנים הבאות. שמחון אינו רוצה בסגירת ערוץ 10. הוא בא להגן גם ציבור הצופים שהתרגלו לערוץ, וגם כדי למנוע את העליה הצפויה במחירי הפרסום.
כאמור, ביום ראשון הקרוב יימשכו הדיונים על עתיד הערוץ.
מועצת הרשות השנייה יצאה נגד ההתערבות מצד גורמים אחרים בנושא ערוץ 10. בישיבה מיוחדת שקיימה טוענת המועצה, כי היא רואה "בחומרה את הניסיון להפקיע מידה את המנדט הציבורי שהעניק לה החוק לטיפול בשידור הציבורי".
לא יתכן, נטען, "שכאשר החלטותיה של מועצה ציבורית אינן נוחות לבעלי הממון, נסללים כבישים עוקפים אל פתחם של הגופים הפוליטיים במדינה.
המועצה מוחה על ההתקפות האישיות שנשמעו לאחרונה כנגד מנכ"ל הרשות השנייה.
תפקידה של הרשות השנייה לייצג את האינטרס הציבורי בשידור המסחרי, תוך שמירה על איכות המסך".
המועצה מסרה עוד, בהודעה שהפיצה, כי היא "רואה כמטרה חשובה לדמוקרטיה הישראלית להמשיך ולקדם את האינטרס הציבורי בהתחשב באינטרסים כלכליים, אך תוך הקפדה שאינטרסים אלו לא יהיו גורם בלעדי בהכתבת המהלכים בתקשורת הציבורית/מסחרית.
נוכח מצבו של ערוץ 10, בכוונת מועצת הרשות להקפיד כי בשימוע שיתקיים ביום א', וכן בדיונים נוספים שבדעת המועצה לקיים, יעשה מאמץ להבטיח את קיומם של שני הערוצים המסחריים שבפיקוחה, כערוצים מרכזיים.
יחד עם זאת, מועצת הרשות תקפיד כי העקרונות החשובים לדעתה לקיומם של הערוצים המרכזיים יישמרו. כוונת המועצה להבטיח הפקה מקומית, סוגה עילית, נאותות הפקה והוצאה מינימלית לשידורים.

תאריך:  02/04/2003   |   עודכן:  03/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
הפרה החולבת מרזה - שמא יוזלו המיסים בהתאמה?
הדר פרבר
משק בית בישראל מוציא על קניית מזון כ-1,888 ש"ח בחודש
עמוס באר
יעקב שחר: היקף מכירותיה יגיע ל- 400 מיליון ₪ לשנה
הדר פרבר
הבריטים בוחנים את נושא הטיפול בשבויים, היחס לעירקים, הירי "הידידותי" של האמריקנים ועירק שאחרי המלחמה; דנים גם בנושא השלום במזרח התיכון
Nfc
משלימה פריסת מערך בקרת איכות ממוחשב ביחידותיה השונות בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il