X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסק הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות פשרה בין הצדדים לאחר שהנתבעים לא יכלו להוכיח פרסום משמיץ על עפר נמרודי
▪  ▪  ▪

עפר נמרודי ניצח בתביעת הדיבה שהגיש נגד רשות השידור, הפרשן משה נגבי, העיתונאית רבקה נוימן ועוד ארבעה נתבעים ברשות השידור. על-פי פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, מתנצלים עתה רשות השידור ויתר הנתבעים, בפני נמרודי, על דברי כזב שפרסמו נגדו בספטמבר 2002.
נוסח ההתנצלות חריג בהיקפו ובתוכנו. מזאת עולה, כי הנתבעים פרסמו דברי לשון הרע על נמרודי, תוך רשלנות, חוסר מקצועיות ואף תוך עבירות אתיות חמורות. את נמרודי ייצג עו"ד דן אבי-יצחק; את הנתבעים ייצג עו"ד יוסף בנקל.
נמרודי הגיש תביעת דיבה, וכבר עם פתיחת המשפט התברר, כי בידי הנתבעים אין ראיות להוכחת הדברים שפרסמו. אי לכך הם נאלצו, כאמור, להגיע לפשרה שבה יתנצלו בפני נמרודי. ההסכם בין הצדדים נחתם ביום 27.3.03. נמרודי הסכים - במסגרת ההסדר, להסתפק רק בפיצוי בסך 30 אלף ש"ח, שייתרם כולו למוסד שבו ייבחר.
על-פי פסק הדין, התחייבו הנתבעים לשדר, במקום בולט, בכל אחת מתוכניות הטלוויזיה הישראלית (הערוץ הראשון) - מבט, ובתוכנית מהיום למחר, ובבוקר טוב ישראל, את נוסח ההתנצלות עליו הוסכם.
להלן ההתנצלות במלואה, המדברת בעדה (ציטוט):
בחודש ספטמבר אשתקד פרסמנו כאן שפרקליטות המדינה מגבשת עסקת טיעון עם עופר נמרודי. אך בניגוד למה שפרסמנו, לא הסכים עפר נמרודי שיוטל עליו עונש של שלוש שנות מאסר, ולא הסכים להודות, ואף לא הודה, בעבירות של הדחת עדים או מתן שוחד או שיבוש הליכי משפט על-ידי ניסיון לדלות, כביכול, מידע אודות החקירה נגדו מהשר לביטחון פנים דאז, מר אביגדור קהלני, ומנציבי המשטרה. ואכן, עסקת הטיעון שאושרה כעבור שבועיים על-ידי בית המשפט, לא כללה הודאה באף אחת מן העבירות הנ"ל ולא הסכמה לתקופת המאסר כאמור. כן לא היה יסוד לרושם שיכול ונוצר מדברי הביקורת שנאמרו באותו שידור, כאילו עפר נמרודי היה צד לעסקה חשוכה ואפלה, "עסקת מסחרה", כלשון הדברים שנאמרו בשידור [מפיו של משה נגבי, י.י.]. יצויין, כי בגזר הדין שנתן בית המשפט בעקבות עסקת הטיעון שאישר, הוא קבע שעסקת הטיעון היתה ראויה ומוצדקת על-פי החומר שהתברר בבית המשפט.
רשות השידור, הכתבת רבקה נוימן והפרשן משה נגבי, מצטערים על פרסום הדברים האמורים שנכללו בשידור. אנו מתנצלים בפני עפר נמרודי על עוגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מהפרסום.
אנו מפרסמים הודעה זו לפי הסדר פשרה שנעשה בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תביעת לשון הרע שהוגשה על-ידי עפר נמרודי. לפי אותו הסדר הסכימו הצדדים, מתוך רצון לסיים את ההתדיינות ביניהם באוירה טובה וחיובית, כי רשות השידור תשלם לעפר נמרודי סך של 30,000 ש"ח שייתרם כולו, על-ידי עפר נמרודי, למוסד לפי בחירתו. עפר נמרודי יוותר על תביעתו ועם פרסום הודעה זו יבואו לקיצם כל ההליכים וההתדיינויות בין הצדדים.
עד כאן נוסח ההתנצלות.
נוסח זה הוקרא על-ידי המגיש חיים יבין בערב יום ד' (2.4.03). זו אחת המפלות הגדולות של ערוץ 1 והפרשן הנגבי, והיא מעמידה עתה בספק שורה של פרסומים של משה נגבי על נמרודי.
יותר מזה: נגבי עומד עתה בפני בית דין לאתיקה של מועצת העיתונות, וגם בהליך זה לא הצליח להוכיח את טיעוניו. ההליך מצוי עתה בשלבים מתקדמים ביותר.

תאריך:  02/04/2003   |   עודכן:  02/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
רוכשים מכשיר MOTOROLA T191 בתכנית orange חיילים, ומקבלים החזר חודשי עד גובה מחיר המכשיר; סיסמת הקמפיין: "לא עם כולם אתה מדבר אותו דבר... אבל מהיום תשלם אותו דבר"
רנית נחום-הלוי
התיקון אושר בבית התחתון של הפרלמנט הבלגי ברוב של 63 תומכים מול 48 מתנגדים; הבית העליון בפרלמנט הבלגי אמור להצביע על השינוי בחוק במהלך השבוע
רנית נחום-הלוי
א-סנע הסביר, כי מד המשטרה אינו מדויק: לפני כחצי שנה נתפס א-סנע נוסע במהירות 153 קמ"ש ליד צומת נחשון; בזמנו טען: נסעתי במהירות של 90 קמ"ש
רנית נחום-הלוי
כך החליט אלוף פיקוד מרכז, משה קפלינסקי; על-פי הצו, נאסר על פדרמן לצאת מביתו במשך חצי שנה
רנית נחום-הלוי
השביתה אינה כוללת את החינוך המיוחד; מוסדות החינוך המקבלים שירותים מהרשויות המקומיות יסיימו הלימודים בשעה 12:45 והחינוך הארוך בשעה 13:30; טרם נקבע מועד לפגישת המשך בין נתניהו לפרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il