X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התרופה, הנמצאת כעת בניסיון, עשויה להשיג את אישור משרד הבריאות בארה"ב במהלך השנה; מחקרים מצאו, כי מטופלים שהשתתפו במחקר ונטלו את התרופה הצליחו טוב יותר במבחני זיכרון וחשיבה מאשר אלו שלא נטלו
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אלצהיימר

רופאים בארה"ב מציעים תרופה (נמצאת כעת בניסיון) אשר עשויה להאט את הסימפטומים וקצב של מטופלים החולים במחלת האלצהיימר בשלביה המאוחרים. כך על-פי תוצאות שני מחקרים שהוכיחו טיפול יעיל בחולים קריטיים.
בארה"ב כ-4 מיליון אנשים הסובלים מהמחלה. עם זאת מדגישים הרופאים: לתרופה יש סיכוי להאט את קצב התפתחות המחלה, אך לא להחזיר את המצב לקדמותו.
מחלת אלצהיימר ותופעות אחרות של 'דמנציה סנילית' מהוות את אחת הבעיות הקשות והעצובות הקשורות להזדקנות. המחלה מאופיינת בהידרדרות הדרגתית של היכולת השכלית והרגשית - אבדן זיכרון וירידה בתפקוד קוגניטיבי, עד כדי חוסר יכולת לבצע פעילויות יום יומיות פשוטות - זיהוי מכרים וקרובים. הפגיעה קשורה להרס כללי של תאי עצב במספר אזורי מפתח במוח.
בארי רייסברג, חוקר באוניברסיטה לרפואה בניו יורק בחן יחד עם עמיתו 252 בני אדם בשלבים מאוחרים של המחלה. במהלך 28 ימי המחקר, חצי מהמטופלים קיבלו גלולה של 10 מיליגרם וחצי מהם קיבלו תרופת פלצבו (דמה - אינה מכילה חומר רפואי) פעמיים ביום - כדי לבחון האם לפלצבו השפעה פסיכולוגית. במהלך תקופת המחקר נערכו למטופלים סדרת מבחנים.
במגזין האנגלי "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" (New England Journal of Medicine) דיווחו החוקרים, כי החולים שלקחו את התרופה הפעילה הצליחו טוב יותר במבחנים הסופיים שבחנו את יכולת הזיכרון והחשיבה מאשר קבוצת הביקורת שנטלה תרופות דמה (פלצבו).
המחקרים הראו עוד, שיפור ניכר ביכולתם לבצע משימות שבשגרה כמו להתלבש להתקלח ועוד. לתוצאות דומות הגיעו גם שני נוירולוגים באוניברסיטת אינדיאנפוליס אשר באינדיאנה, שערכו בדיקות בתרופה. הם מצאו שביכולתה לשפר את כישורי החשיבה באנשים עם רמת דרג גבוהה. התרופה זמינה באירופה ועשויה להשיג את אישור ממשרד הבריאות בארה"ב בעוד שנה.
תאריך:  03/04/2003   |   עודכן:  03/04/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
החל מעתה יארח הבסיס את הקורס המשותף של קציני וקצינות המטה; היום הסתיים קורס הקצינות האחרון בבה"ד; מאות אלפי טירוניות, מפקדות וקצינות הוכשרו בבסיס
ענבל אביב
בשעה זו מפגינים עשרות מול הפרקליטות בתל אביב במחאה על דברי הפרקליטה, עו"ד אורלי מנצור, כפי שפורסמו אתמול; מנכ"ל המרכז לסיוע משפטי ליוצאי אתיופיה: המילים 'תמהיל מבוקר' מזכירות את הנאציזם בגזענותם
רנית נחום-הלוי
מדובר בחוליה של שלושה בני דודים; עפ"י החשד התכוונו לבצע פיגועים בצפון הארץ ובמקומות ריכוז קהל יהודי; בחקירתם מסרו: כי במידה והמשטרה לא היתה עוצרת אותם הם היו מבצעים את הפיגועים כנדרש
הדר פרבר
פרס טיילר, שיוענק ל"אבי הבצילוס הישראלי" הוא פרס המקביל ל'פרס נובל'
הדר פרבר
ההודעה שודרה גם על-ידי הממשל של פידל קסטרו; ההודעות בעקבות שני ניסיונות חטיפה של מטוס וספינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il