X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

מכון ון-ליר יקיים סבב תגובות על התוכנית הכלכלית החדשה שמוצעת על-ידי שר האוצר בנימין נתניהו והשר מאיר שטרית. קרוב ל-30 כלכלנים, אקדמאים ואנשי חברה, יציעו חלופות לתוכנית.
הדיון יתקיים ביום 13.4.03, ויערך על-ידי המרכז לצדק חברתי ודמוקרטיה על-שם יעקב חזן במכון ון ליר בירושלים. הדיון תוקף את התוכנית הכלכלית שמציע הממשלה והאוצר.
עם המשתתפים שזומנו נמנים: פרופ' אריאל רובנשטיין – אוניברסיטת ת"א זוכה פרס ישראל לכלכלה, שיתקוף את הנקודה מההיבט של מעמד העשיר המקופח; פרופ' מנחם יערי – האוניברסיטה העברית בירושלים; ד"ר ג'וני גל – אוניברסיטה העברית ירושלים; פרופ' ניסים קלדרון – אוניברסיטת ת"א ועורך כתב העת "מקרוב" – בנושא שיתוף פעולה בין הארגונים כדרך לקידום מאבק חברתי.
ון-ליר מכנס פורום כלכלי-חברתי אחת למס' חודשים. מטרתו היא הכשרת פעילים חברתיים בהתמודדות עם החלטות הממשלה. הכוונה היא להעניק מושגי יסוד לפעילים, בבואם לבחון החלטות בנושאי כלכלה, חברה ורווחה. זאת כדי להבין את המשמעות שמסתתרת מאחורי המספרים בכל תחום.
במסגרת הדיון הפעם יעניקו במה פומבית לניתוח המשמעות הכלכלית חברתית והשלכותיה על מדינת ישראל בכל ההיבטים השונים. המרכז לצדק חברתי ודמוקרטי טוען: "אנחנו מעניקים במה להצגת רעיונות שהחברה האזרחית מנסה לקדם, ובכך אנחנו מנסים לקדם את האינטרס של האזרחים".
"תיאוריית הג'ונגל" מוצגת על-ידי עו"ד יובל אלבשן, שטוען שחלוקת נטל המסים אינה מתחלקת שווה. כתוצאה מהתוכנית הכלכלית שנועדה להפחית את הגירעון שאליו נקלעה הממשלה, מדובר על קיצוץ שיפגום בעיקר בשכבות הנמוכות ולא בגבוהות. ארבעת העשירונים התחתונים יישאו ב-76% מהנטל, לעומת 4% שיישאו שני העשירונים העליונים.
המרכז תוקף את מדיניות הממשלה, שממשיכה להעביר כספים אל ההתנחלויות, למרות שלא נטען כך על ידה. הממשלה לטענם משתמשת בסעיפי תקציב ממשרדים שונים, ומעבירה אותם כצינור אל תוך השטחים. לדבריהם: "הממשלה אינה מגלה לציבור את כל האמת, היא מסתירה סעיפים גדולים ממנו. כך נתברר, שמשרד ממשלתי – משרד התיירות, הקצה כספים לטובת הבנייה בשטחים".
הרעיון שעומד מאחורי המנגנון הוא העברת סעיפי תקציב ממשרד אחד למשנהו, הוא הדרך לעקוב את הביקורת הציבורית.
חלק מהכותרות שיעסקו במהלך הדיון: "המערכת הצבאית השמנה מול המערכת האזרחית"; " דרכי ניהול המאבק וכישלון השמאל"; "המשכנתאות והדיור הציבורי"; "השלכות התוכנית על המגזר הערבי"; "איחוד הרשויות המקומיות" ועוד. נושאים אלו עולים במרוכז בסבב תגובות והערות לתוכנית הכלכלית שתידון כאמור עם חזרת הכנסת מפגרת פסח.

תאריך:  13/04/2003   |   עודכן:  13/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך ע"י ד"ר דלית יסעור-בורוכוביץ וע"י מנהלת הלשכה המשפטית של נעמת; שופטים תופסים את הנאשם לא כפושע אלא כמי "שאינו אלים מטבעו"; ראיית התנהגות האישה המוכה, מובילה שופטים לראות באלימות מעשה שבשגרה
מירב לוי
עבאס הינו אחד מראשי החזית לשחרור פלשתין; הארגון אחראי בין היתר להתקפה על האוניה "אקילה-לאורו"
ענבל אביב
הקמפיין החדש, תחת הסיסמה: "חגיגת קיץ 2003 - מרגישים אלופים", כולל קטלוג מהודר, מודעות צבע בעיתונות הארצית, ובנוסף קמפיין ברדיו האזורי, שלטי חוצות ועמודי אור בפריסה ארצית
אלונה קורן
להערכתם, מחירי הנפט ישובו וירדו בחודשים הקרובים - לאחר השלמת הכיבוש בעירק
גלית יצחק
כך עולה ממחקר של אוניברסיטת בר-אילן; הצלחת הזיהוי - חמש מתוך שש פעמים; החוקרים: טכניקות שונות מתחום מדעי המחשב משמשות לתכנות מחשב שיבחין בין דוגמאות כתיבה של גברים וכתיבה של נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il