X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ליברמן בים ביבשה ובאוויר
▪  ▪  ▪

"בפני חברת התעופה הלאומית אל-על לא עומדות 3 אפשרויות לבחירה. יש לה רק 2 ברירות: ללכת להפרטה או ללכת לכינוס נכסים. על העובדים וההנהלה נותר להחליט לאן פונה דרכם עד לסוף חודש מאי הקרוב. אם לא יקדמו עד אז את ההפרטה, אאלץ אני לסגור את המוביל הלאומי".
כך אמר שר התחבורה אביגדור ליברמן, בפגישת הכרות שקיים עם כתבי רכב ותחבורה.
ליברמן סתר הטענה, כי השעה אינה כשרה להפרטה עקב משבר ענף התעופה בעולם. לדבריו החתמים מתחרים על הזכות לבצע את ההנפקה באופן המוכיח את כדאיות העיסקה. "לא נסתפק בהפרטת מחצית מהחברה, אף שהיזמים הפרטיים יריווחו פעמיים באם ניוותר כשותפיהם בבעלות," הסביר ליברמן.
"המיגזר הפרטי מזהה פוטנציאל עיסקי בהפרטה, אותה נבצע ישירות בבורסה לניירות ערך. אני אחראי שהממשלה תיתרום את חלקה לעיסקה, אך ראשית על העובדים וההנהלה להבין את חומרת המצב. אפילו יונייטד אירליינס האמריקנית מפחיתה 1 מיליארד דולר בשכר הטייסים, וכן עוברות 7 שנים רזות על בריטיש אייוויס ואפילו לופטהנזה. הן אינן ניצבות בפרטי הוצאות הבטחון להן נידרשת אל- על, ובמסגרת ההפרטה החברה גם תטוס בשבת!
בעניין הכבישים נאמר, כי יש להפריט את מע"צ, שכן "לא נכון שגוף אחד מתכנן את הכבישים וסולל אותם. חברות ממשלתיות מתחרות זו בזו, מע"צ כנגד חוצה ישראל".
"יש להמשיך בפרויקט חוצה ישראל, קטע 18 חיוני, רמת השימוש בכביש ממלאת את הציפיות הכלכליות. נותרה רק השאלה מי יזכה במיכרז".
פרויקטים יבשתיים נוספים שיקודמו: מנהרות הכרמל וכבישי הרוחב 431 ו-531, שניהם בשיטות מימון פרטיות.
בים תקודם בניית הנמלים החדשים כרמל בצפון והיובל בדרום.
בעיסקי האוויר יוקמו שדות תעופה חדשים בירושלים ובחיפה.
שדה התעופה של אילת יועתק צפונה.
תחבורה ציבורית: יונפק כרטיס נסיעה אוניברסאלי לאוטובוסים ורכבות. מערכת הכירטוס החדשה מתחייבת לנוכח ההזנה ההדדית המתחייבת בין אמצעי התחבורה המגוונים שיקושרו גם על-ידי תימרור סינכרוני.
נושא ענף המוניות ניפתח באחרונה מחדש לדיון לאחר שדומה, כי סוכם ברפורמה.
ליברמן מאמין גדול בכוחות המשק הפרטי: "אנו מדינה משופעת ברגולאטורים," הוא מסכם את את איפיון המשך תפקידו אותו הוא מקווה לשאת לכל אורך כהונת הממשלה הנוכחית.
הגורם האנושי הוא האחראי הראשון לתאונות הדרכים, אומר ליברמן, בהדגישו כי הפתרון גלום בשינויי חקיקה שיאפשרו הגברת האכיפה.
לקראת חג הפסח יצאו משרד התחבורה ומשטרת ישראל במבצעי אכיפה מקיפים. באופן מסורתי עורך משרד התחבורה מבצעי הסברה בחגים, מחלק עלונים בתחנות הדלק ומפיץ ערכות בטיחות למשפחות המטיילים. ליברמן מצדד בשיטת היד החזקה, אף שלשאלת מחלקה ראשונה מדוע לא ינקוט בשיטת הגזר, הוא מספר, כי עד היום זכור לו היטב פרס בו זכה בגין נהיגה זהירה.
"ועדת הכלכלה היא הגוף המתאים להמשך פעילותה של ועדת לנגנטל. התרשמתי מפעילות אגף המחקר של משטרת ישראל, וכן משיתוף הפעולה עם משרד החינוך".
נסיונו כמנכ"ל משרד רוה"מ וכשר לתשתיות לאומיות, מסייעים לליברמן בתפקידו החדש כשר התחבורה.
ולגבי הנושאים עימו בעול, אמר: "עד להעברת תקציב המדינה אין בדעתי לעסוק במינויי אישים במשרדי, מדרגת מנכ"ל ומטה. יש לזה עוד זמן אחרי החגים".

תאריך:  13/04/2003   |   עודכן:  14/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השופט רוזן פסל סעיף בפקודת מס הכנסה האוסר על אדם להשתמש בתואר יועץ מס אלא אם נרשם בפנקס יועצי המס; איתן: זו פגיעה במעמד הכנסת
רנית נחום-הלוי
בין המתנגדים - סאיב עריקאת ויאסר עבד רבו שנדחקו הצידה; הרשימה כוללת 24 שרים, 13 מהם חדשים ו-7 מהם שכיהנו בממשלה הקודמת לא יכהנו בממשלת אבו מאזן; ע"פ ההצעה אבו מאזן יכהן גם כשר הפנים
רנית נחום-הלוי
את הדברים הודיע שרון בתצהיר לבג"צ בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי הנגבי לשר הפנים; רה"מ הדגיש: מבחינה חוקית אין מניעה למינוי משום שהמעשים שיוחסו לו נעשו במועד אחר
אילת אטיאס
הוועדה לקידום מעמד האישה מתכנסת באצטדיון רמת-גן לדון במצבם של שחקניות הכדורגל בישראל; כדורגל גברי מתוקצב פי 10 מתקציב הנשים
רנית נחום-הלוי
לבעלת פאב שמנעה פיגוע אמר ברגותי: "באת להשתתף בהצגה; לנפגע בפיגוע ירי אמר: "היכן אתה גר? אין לך מקום בשטחים"; לשופטים אמר: "אין צדק בישראל, אחרת היו השופטים אומרים משהו על הכיבוש. היכן המצפון שלך", שאל כשהוא פונה לשופטת סירוטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il