"מי שלא יודע לנהל את עצמו, שלא ינסה לנהל מדינה", אמר בצהרים (15:30) שר התחבורה אביגדור ליברמן, בהתקיפו באופן חסר תקדים את ההסתדרות העובדים.
"אני זוכר עדיין את ליל הכלבים, אותם שיסתה ההסתדרות כמעביד - נגד עובדיה שלה במפעלי נייר חדרה, ודוגמאות אחרות לא חסרות. שלא יתנו עצות לאחרים, זה דבר שפוגע בסדרי שלטון תקין, אין זה מתפקיד ההסתדרות לתת עצות לממשלה ולהציע תכניות תקציבות אלטרנטיביות".
"שידאגו לעצמם: שיעשו מאזן אקטוארי לקופות הפנסיה, שישלמו לעובדיהם את משכורתם בזמן, שבאמת יגנו על החלשים. אני לא רואה שההסתדרות יוצאת למאבק למען שכר של פועלי טקסטיל או פועלי מתכת או עובדי מוסכים. זו לא חוכמה להגן על החזקים, ומה שראינו בשנים האחרונות שההסתדרות מגינה רק על ועדים מהחזקים במשק עם התנאים הכי משופרים במשק הישראלי".
בהאשימו במרומז את האוצר ביד רכה כנגד איומי השבתת המשק מיד לאחר תום חופשת חג הפסח, הוסיף ליברמן כי "הגיע רגע האמת ויש להגיד את זה להסתדרות בכל הכוח. לכן אני מאוד מקווה שהממשלה תגלה פה נחישות ותלך עד הסוף ולא תיתן לאחרים לנהל את משק המדינה ותמלא באמת את תפקידה באופן אחראי וגם תדרוש מהשרים לנהל את משרדיהם בצורה אחראית ורצינית".
ליברמן אמר את הדברים בכנס "הזדמנויות עסקיות ברכבת ישראל" שנערך היום (יום ב', 14.4.03) בתל אביב. דבריו של השר התקבלו בהפתעה גמורה. במשך כל היום נערכו הדיונים באוירה טובה, ואף ליברמן פתח את דבריו בברכות לציבור הנוכחים בכלל, ולעובדי הרכבת – אשר עמדו עימו במו"מ ממושך, בפרט.
גם אתמול במסיבת עתונאים שערך ליברמן לסקירת כל תחומי פעילות משרדו (ראה ידיעות ומאמרי מחלקה ראשונה), העלה על נס את תרומת עובדי הרכבת בהליכים שבוצעו באחרונה לשינוי אישיותה המשפטית של רכבת ישראל.
עם כניסתו של ליברמן לתפקידו כשר התחבורה איימו עובדי הרכבת בשביתה, אך לדבריו הוא שיכנע אותם כי לא יפריעו לפתיחת קוים חדשים. כך יכול היה אתמול והבוקר לציין את הביקוש הרב יחסית (1,000 נוסעים) לקוי הרכבת החדשים לרמלה ולכפר סבא, ולכן לא ברור מדוע יצא לפתע כנגד ההסתדרות.
במקום נכח מספר קטן של נציגי תקשורת, וכן נציגות מצומצמת של פקידות אוצר בכירה.