X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הכלכלה והמסחר של סוריה, גסאן אל-ריפאעי: סוריה לא העניקה מקלט מדיני לבכירים מעירק, ומי שרוצה להיכנס לסוריה, יכול לעשות זאת - שכן לא ניתן לסגור לחלוטין את הגבול; הבית הלבן מאשר: "מגעים שקטים" עם אסד
▪  ▪  ▪

פאוול בדרך לאסד
שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, עומד לבקר בזמן הקרוב בסוריה, ולקדם מגעים ישירים עם ראשי מדינה זו. פאוול הודיע יומיים קודם לכן, כי ארה"ב שוקלת הפעלת סנקציות כלכליות ומדיניות נגד סוריה - דבר שגרם ללחץ במדינות ערב, ולחשש כי הנה, סוריה היא הבאה בתור, אחרי עירק.
רשת NBC פרסמה מפי גורמי מודיעין, כי הנשיא אסד החל כנראה להפנים את האזהרות מצד ראשי הממשל האמריקני. הרשת דיווחה, כי הנשיא אסד הורה לחלק מהדיפלומטים העירקים שהגיעו בימים האחרונים לסוריה, לעזוב מיידית. עם אלה נמנים בכירים ממפלגת הבעת' שהגיעו לסוריה. אסד, נראה, מתחיל להתקפל. ואולם, על-אף זאת, מתריעים בממשל כי יש להמתין ולראות האם הנחייתו של אסד אכן תיושם.
הבוקר (יום ו') מסרו סוכנויות הידיעות דיווח מפיו של שר הכלכלה והמסחר של סוריה, גסאן אל-ריפאעי. זה האחרון מכין כבר אליבי לסוריה, בטיעון כי סוריה לא העניקה מקלט מדיני לבכירים מעירק, ומי שרוצה להיכנס לסוריה, יכול לעשות זאת - שכן לא ניתן לסגור לחלוטין את הגבול.
בערב (יום ה'), אמר פאוול בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי, כי הוא מתכנן לבקר במזרח התיכון במס' מדינות. הוא ציין, כי הוא יקיים "דיונים ישירים וכנים" עם הנשיא אסד ועם שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע. מלבד סוריה צפוי פאוול לבקר בישראל, ירדן, מצרים וסעודיה.
בהתייחסו לממשלה המוקמת ברשות הפלשתינית, בראשה אבו מאזן, אמר פאוול, כי הוא מקווה שהממשלה תוקם במהרה, וסוף סוף יהיה ראש ממשלה פלשתיני עימו ניתן יהיה לעבוד. דברי פאוול בעניין זה, הועלו על-רקע הידיעות, לפיהן עומד אבו מאזן להציג את ממשלתו בשבוע הבא - כפי הנראה ביום א'; ועל-רקע הציפיות למחוות מצד ממשלת ישראל, כלפי הפלשתינים, לרבות: פינוי הערים מנוכחות של צה"ל, שחרור כספים, שחרור עצירים ועוד.
פאוול ציין, כי עם מינוי הממשלה תפורסם 'מפת הדרכים', ואז יחל הממשל האמריקני לגלות מעורבות גדולה יותר למציאת הסדר בין ישראל לפלשתינים. גם הנשיא ג'ורג' בוש, אמר פאוול, יגביר בקרוב את מעורבותו האישית ביישום 'מפת הדרכים'.
יציאת פאוול למזרח התיכון, מתוכננת עתה בעקבות הביקורת החריפה מצד הממשל האמריקני נגד סוריה בכלל, ומדיניותו הצבועה והמסוכנת של הנשיא בשאר אסד בפרט. הנשיא ג'ורג' בוש סימן את סוריה כמדינה הנותנת חסות לטרור, וטען כי היא אחת ממדינות "ציר הרשע". הבית הלבן הפנה שורה של טענות כלפי אסד, בהן: בכך שאיפשר בעיצומה של המתקפה נגד עירק שיגור לוחמים נגד חיילים אמריקנים; מתן מקלט בסוריה לאנשי הבעת' ובכירי משטרו של סדאם; מתן סיוע לסדאם בהסתרת נשק כימי וביולוגי, ועוד [ראו קישור].
אסד נדרש להסגיר
סוריה הוזהרה במיוחד, לבל תיתן חסותה לבכירי משטרו של סדאם חוסיין. הנשיא אסד נדרש על-ידי הבית הלבן להסגיר את האישים הבכירים שקלטה סוריה מעירק. פאוול הזהיר, כי ארה"ב תנקוט סנקציות כלכליות ומדיניות נגד סוריה. סוריה טענה באחרונה, כי ההתקפות מצד הממשל האמריקני, ובמיוחד מצד הנשיא בוש, שר ההגנה דונלד ראמספלד, ושר החוץ קולין פאוול, הינן תוצאה של הסתה מצד ישראל.
דוברת משרד החוץ הסורי, בותיינה שעבאן, אמרה (יום ד'), כי הדברים אינם כה גרועים כפי שהם מוצגים בתקשורת. היא גילתה, כי מתקיימים "מגעים שקטים" בצינורות דיפלומטיים. שעבאן נמנעה ממתן אישור לידיעה שפרסמה סוכנות ידיעות צרפתית, לפיה פאוול יבקר בקרוב בדמשק.
יחידת עילית סודית
עם או בלי קשר למתיחות ולמגעים הנ"ל, פרסם הבוקר (יום ה') הטיימס של לונדון, כי יחידת עילית סודית אמריקנית עורכת עתה אימונים, לביצוע משימה מיוחדת ונועזת: חטיפת סדאם חוסיין מסוריה - אם אכן קיבל מקלט במדינה זו.
הטיימס פרסם, כי פעולה כזו יתכן ותתבצע - עם כל ההשלכות המדיניות והצבאיות הנובעות ממנה, רק אם יתברר מעבר לכל ספק, כי אכן סדאם חוסיין קיבל מקלט בסוריה. באשר להשלכות המדיניות העלולות לנבוע מכך, נטען, תגיב ארה"ב בעת הצורך כי מדובר ב"מרדף חם".

תאריך:  17/04/2003   |   עודכן:  18/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
סדאם או כפילו נראה ב-9 באפריל (יום כיבוש בגדד) וקרא לעמו לא להיכנע; הבטיח שסופו של הכיבוש - ליפול
רנית נחום-הלוי
ברשות מסבירים: מעצר עבאס מהווה הפרה של ההסכם שנחתם בין ישראל לרש"פ שלא יוסגר שום חבר בארגון בגין דברים שבצעו טרם הסכם אוסלו; משפחת קלינגהופר היהודית דורשת שהוא ישפט בארה"ב
עמוס באר
מדובר בפרק זמן ארוך בן כשבוע אשר יסתיים רק לאחר המימונה; מוקד התנועה מחפש מתנדבים למרכז השליטה הארצי; מתנדבים: ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9602795
יואב יצחק
אלונה קורן
האינפלציה בשנת 2003 צפויה להסתכם ב-1.3% בלבד; בסוף החודש תרד הריבית בכ-0.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il