X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרץ מציע להוריד שכר מכל העובדים במשק; טירה: התוכנית מהווה מעילה בייצוג הפועלים והעובדים היצרניים, לטובת הוועדים הגדולים והפקידים
▪  ▪  ▪

עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים מתנגד להצעות האלטרנטיביות של יו"ר ההסתדרות להפחתת שכר במשק. לדבריו, הדבר עלול לגרום לקריסה מבנית ותעסוקתית במשק.
טירה הביע התנגדות זו בפגישת עדכון עם שר האוצר, בנימין נתניהו שנערכה בסוף השבוע (יום ו', 25.4.03) בתל אביב.
יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ הציע כחלופה להורדה של 8% בממוצע בשכר של עובדי המגזר הציבורי, להוריד שכר מכל העובדים במשק, כולל אלו של המגזר הפרטי, עובדי המפעלים היצרניים והעסקים.
יו"ר ההסתדרות הציע להטיל היטל בשיעור של כ-2% על כל העובדים במשק וכן לא לשלם לכלל העובדים במשק תוספת יוקר בשיעור של כ-2% על שכר, שבין שכר המינימום לבין השכר הממוצע במשק. תשלום זה אמור היה להינתן ב-1 בינואר 2004. התוכנית של האוצר לעומת זאת, איננה פוגעת בשכרם של עובדי המפעלים והעסקים. יחד עם זאת, היא מסייעת לעסקים לצמוח ולהעסיק עובדים.
טירה טוען, כי התוכנית האלטרנטיבית של ההסתדרות מהווה למעשה מעילה בשליחות שבייצוג הפועלים והעובדים היצרניים, לטובת הוועדים הגדולים והפקידים שמחזיקים את המדינה בגרון. היא מציעה למעשה להוריד משכרם של העובדים היצרניים ולהעביר כספים לעובדי המגזר הציבורי.
הסכום המועבר הוא כ-2,700 ש"ח לשנה, מעובד ממוצע במגזר העסקים והמפעלים היצרניים לטובת העובד הממוצע במגזר הציבורי. זאת, לאחר ששכרו של העובד במגזר העסקי ירד בשנה האחרונה, בהשוואה לזה של העובד במגזר הציבורי (נמלים, ממשלה, וכד') בכ-1,700 ש"ח. כלומר, הפער גדל ב-4,400 ש"ח לשנה.
יו"ר לשכת התאום מסביר, כי בשנת 2002 ירד שכרו של העובד הממוצע במפעלים היצרניים ובעסקים, בהשוואה לזה של עובד במגזר הציבורי ב-1,700 ש"ח לשנה. עתה, מציע פרץ להגדיל את הפער, בגין ההיטל שיוטל על המגזר העסקי ואי תשלום תוספת היוקר למגזר העסקי, בשיעור של 2,700 ש"ח נוספים בממוצע. כך שהפער בסוף השנה יהיה כאמור 4,400 ש"ח לפחות, לעומת המצב המוצע ע"י האוצר.
בפגישה אמר טירה לשר האוצר, כי פרץ מציע למעשה להעביר לעובדי המגזר הציבורי, על חשבון פועלי ועובדי העסקים היצרניים והמפעלים, סכום של כ-3.5 מיליארד ש"ח, המורכבים מכ-700 מיליון ש"ח בגין אי תשלום תוספת היוקר ועוד כ-2.8 מיליארד ש"ח בגין ההיטל של 2%.
טירה ציין בפני שר האוצר את הקושי של הבנקים לממן השקעות במשק ולכן נדרשים חוקים לעידוד השקעות ויצוא באמצעות מענקים, במקביל להטבות מס.
שר האוצר הבטיח לטירה כי צימצום קרן השיווק ליצוא וחוק לעידוד השקעות הון, ישקלו מחדש במהלך תהליך הצגת התוכנית הכלכלית ובמסגרת ועדת מראני. נתניהו גם הבטיח לזרז את תהליך קביעת הקריטריונים החדשים לקרן לעסקים קטנים.

תאריך:  27/04/2003   |   עודכן:  27/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
קובי חיון כיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות; הביא את החברה לרווחים של 76 מיליון ש"ח ב-2002 לעומת הפסדים בשנת 2000
ענבל אביב
ראש הממשלה יחליט בכל מקרה לגופו באם להיפגש עם השר שיגיע לביקור או לא; צפויים להגיע שרים מנורבגיה, דנמרק, מונגוליה, סלובניה, אוסטרליה וניו זילנד
מירב לוי והדר פרבר
ראמספלד נמצא בסיור במפרץ הפרסי; מדגיש: זהו לא סיור ניצחון; סאנדי טיימס': השגריר הצרפתי בבגדד עידכן את סדאם על שיחות של שיארק עם ג'ורג' בוש
הדר פרבר
המבצע למשך 5 ימים לשהות של עד 5 ימים בלונדון לרגל יום העצמאות
עמוס באר
משרד האוצר משפיע כלכלית ומוטורית על שוק הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il