X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתי המלון בתפוסה של אחוזים בודדים; 100% ביטולים; חברות התעופה מצמצמות טיסות; מגזין המרקורי ניוז מציע להביט לעתיד, ומצטט פתגם סיני: 'ווי ג'י' - להפוך משבר להזדמנות
▪  ▪  ▪

תוך כחודש בלבד, ה-SARS או הפחד מפני המחלה, גרמו לתעשיית התיירות של הונג קונג לרדת על הברכיים. כך כותב המרקורי ניוז (יום א', 27.4.03).
לאחר שארגון הבריאות העולמי ייעץ שלא לנסוע להונג קונג ולדרום סין בחודש שעבר, תפוסת בתי המלון הממוצעת, אשר עמדה בעבר הלא רחוק על 79% בתקופה זו, צונחת לכ-50% בתחילת השבוע הראשון של אפריל. דיווח רשמי על כך מסר איגוד בתי המלון של הונג קונג.
לפני קצת מעט יותר משבוע, מלון חמישה כוכבים בינ"ל ידוע בהונג קונג רשם תפוסה של 1.9% בלבד. מלון פופולרי אחר רשם תפוסה של 5%.
"אני בעסק למעלה מ-30 שנה, ומעולם לא ראיתי את העסקים במצב רע כל כך", כך אמר פול צ'יו מסוכנות התיירות PC שבהונג קונג למגזין המקוון מרקורי ניוז. "אני מקבל 100% ביטולים החודש הזה. זה רק עניין של זמן לפני שארשום 100% ביטולים גם במאי, אלא אם העניינים ישתפרו בשבוע הקרוב", הוסיף.
גם הפחתת המחירים באופן רציני אינה פותרת את המצוקה הקשה עמה מתמודדת תעשיית התיירות, עד כדי כך שאף נטען בציניות: אם נשלם לאורחים - גם אז הם לא יגיעו. גם אמנים ידועי שם, אשר היו צפויים להופיע בזמן הקרוב, ביטלו את הגעתם, בהם האבנים המתגלגלות, מובי וסנטנה.
חברת התעופה המובילה של הונג קונג, קת'אי פסיפיק איירווייס, אשר דיווחה בשנה שעברה על עלייה ברווחים, עם ממוצע של 30,000 נוסעים ביום, משדרת כעת מצוקת מזומנים, עם הפסד של 3 מיליון דולר ביום. בחודש הבא צפויים בחברה רק 6,000 נוסעים, כך על-פי נתוני החברה. קת'אי פסיפיק ביטלה כ-40% מטיסותיה סביב העולם, למרות שדיווחה כי אין בכוונה לקרקע את הצי המטוסים כולו.
דראגונאייר, חברת התעופה ההונג קונגית היחידה המקשרת את מרכז סין להונג קונג, הפחיתה גם היא טיסותיה לאזור, כך גם לטייוואן ומספר אזורים נוספים באסיה, ב-48%. חברות תעופה בינ"ל, בהן בריטיש איירוויס וקואנטס, חדלו לטוס עתה להונג קונג באופן ממוקד כתמיד.
חלקים גדולים מצוותי חברות תעופה שונות, לוקחים, אם בהתנדבות ואם לאו, חופשה ללא תשלום על-מנת לעזור ולהקל על המעמסה הכלכלית של החברות בהן הם עובדים, ואולי אף מתוך דאגה אישית. מספר חברות תעופה קטנות עלולות להיסגר סופית או זמנית, אם לא ניתן יהיה להשתלט על ה-SARS במהירה, כך נראה, ובמיוחד אם הודעות ארגון הבריאות העולמי לא יתמתנו.
למרות זאת, סוכני תיירות מובילים מסרו, כי למרות שה-SARS פוגע בכלכלת התיירות של הונג קונג, בימים אלה, זוהי יכולה להיות הזדמנות פז לבנות את התדמית של הונג קונג מחדש, לעתיד טוב יותר, נאמר במרקורי ניוז. המגזין מצטט פתגם סיני: 'ווי ג'י' שכוונתו להפוך משבר להזדמנות (או כמו שיאמר מי שהופך מילים בעברית מבוטל - לטוב..).

תאריך:  27/04/2003   |   עודכן:  28/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
באוצר מאשימים: ההסתדרות עומדת מאחורי המודעות שתוכנן "ביבי טרוריסט כלכלי"; התוכנית הכלכלית תעלה ביום רביעי הקרוב לקריאה ראשונה בכנסת. ההסתדרות: הודעותיו של נתניהו לתקשורת פוגעות במו"מ
ענבל אביב
טילון מיניאטורי בטעמי שוקו ווניל
הדר פרבר
אולמרט: אין סיבה לקיים דיוני הוועדה בת"א כאשר זו שוכנת בבירה
גלית יצחק
וירוס חדש מסוג תולעת מתחזה להודעת אי-מייל המכילה כביכול מידע על מגיפת ה-SARS; הוירוס נחשף לראשונה ב-23.4.03 וגרם עד-כה לנזקים מזעריים יחסית
אילת אטיאס
ההצבעה על התוכנית הכלכלית נדחתה ליום ב'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il