X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת תושבי השכונה, הפעלת המעון פוגע באיכות חייהם בשל הרעש שמקימים ילדי המעון; השופט דוד מינץ: למרות שקיים לעיתים רחוקות רעש, אין הדבר מצדיק סגירת המקום; יועמ"ש לממשלה: שילוב החוסים במסגרת הקבילה מהווה מצווה המוטלת על רבים
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד מינץ, דחה (יום ב', 28.4.03) את תביעתם של מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, ד"ר אלעד פלד, ושל חמישה דיירים, אשר דרשו לסגור הוסטל - בית לחיים של החברים האוטיסטים הממוקם בשכונת רמת אשכול בירושלים.
לטענת פלד וחמשת תושבי השכונה, הפעלת המעון, שבו חוסים כ-14 אוטיסטים, פוגעת באיכות חייהם - וזאת בשל הרעש שמקימים ילדי המעון. לדבריהם, ילדי המעון משליכים מבעד לחלון חפצים אשר מלכלכים את סביבתם של תושבי השכונה.
בפסק הדין כתב השופט דוד מינץ, כי למרות שקיים לעיתים רחוקות רעש במעון, אין הדבר מצדיק סגירת המקום. השופט קבע, כי אומנם נכון שנעשה במקום שימוש חורג. ואולם, החריגה מוצדקת, ובמקרה דנן - יש לנהוג בסובלנות כלפי הדיירים במקום. לדברי מינץ, אפילו אם בנסיבות אחרות יכול להיות מקום לצוות על פעולה כזו או אחרת, למשל התקנת חלונות אטומים וכיוב"ז, הרי שסעד מוחלט של סגירה אינו בא בחשבון.
נציגי אלו"ט טענו, כי מהמעון לא נשמעים קולות ורעשים עזים שצריכים להטריד את תושבי השכונה ולגרום לסגירתו. לדבריהם, המעון מאופיין באווירה ביתית ושקטה, והגינה במעון מטופחת ומסודרת.
נציגי אלו"ט ציינו, כי קרו מספר מקרים בודדים בהם נשמעו קולות בכי או צעקות, אך רעשים כאלה נשמעים גם בבתי משפחות הם מתגוררים ילדים רגילים.
לדברי עו"ד רון דרור, אשר ייצג את אלו"ט בהתנדבות: "זהו פסק דין ראשוני הדן בבקשה לפנות דייריו של מעון למוגבלים בטענה שפעילותם מהווה מטרד לפי פקודת הנזיקין".
עו"ד דרור ציין, כי הראשוניות בפסק הדין באה על ביטויה בסוף פסק הדין, בו נקבע כי אין מקום, בכל מקרה, לתת סעד של פינוי או סגירת מעון בטענה שפעילותו מהווה מטרד.
במקביל לחמשת הדיירים, התייצבה כל השכונה לצידה של אלו"ט, ולצידם של החברים האוטיסטים, במאמץ להקנות להם בית חם ולשלב אותם בקהילייה לתועלת שני הצדדים.
מנכ"ל אלו"ט, מרגלית תירוש מסרה: התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, אשר הבהיר למעלה מכל ספק, את עמדתו, חשובה ביותר. לטענת היועץ המשפטי, שילוב החוסים במסגרת הקהילה מהווה מצווה המוטלת על רבים. דבר המונע מהשכנים את היכולת להתנגד לשיכונם בסמוך להם.
לדברי השופט מינץ, "אלו"ט השקיעה בממון רב, ולעיתים תוך הכבדה על חייהם של החוסים, והיא נכונה כיום לפעול על-מנת לעשות כן. זו הזדמנות פז לפתוח דף חדש במערכת היחסים בין השכנים לבין מנהלי ההוסטל ודייריו, ולקיים יחסי שכנות טובים לתועלת כל הצדדים".

תאריך:  28/04/2003   |   עודכן:  29/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך על-פי מחקר שנערך בפינלנד; יחסי מין תכופים הגדילו את הסיכון לדלקות חוזרות; צריכה תכופה של מיצים טריים כמו חמוציות ואוכמניות, ומוצרי חלב המכילים חיידקים פרוביוטיים מפחיתה את הסיכון לדלקות
אילת אטיאס
קול בודד אחד הפריד בין המועמד המנצח ניר שלום לבין נורית ירדני-לוי; החמישייה הפותחת בליכוד הם ממחנהו של ח"כ בר-און שהפסיד לטובתו של עמדי; מסתמנים גישושים בין הליכוד לעבודה בדבר הליכה משותפת לבחירות לעיריית ירושלים
גלית יצחק
21% מהמפעלים בצפון מדווחים על ירידה משמעותית במכירות ברבעון הראשון של 2003; יו"ר התאחדות התעשיינים צפון מתריע על סכנת הפיכתם של יישובים נוספים בצפון למוקדי אבטלה
הדר פרבר
משרד הפרסום עורך סיור במגזר הרוסי באשדוד בהשתתפות נציגי חברות Yes, מקדונלד'ס, מפעל הפיס, לאומי קארד ועוד
הדר פרבר
מציעה 3 מסלולי הרזייה: סדנא קבוצתית, טיפול הוליסטי ודיאטנית אישית בבית; הטבות ללקוחות "כללית מושלם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il