X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למעלה מ-60% מההתקפות שכוונו בעבר נגד בתי כנסת, בתי קברות או מבני יהודים, מכוונים כעת לפגיעה פיזית ביהודים
▪  ▪  ▪

שנת 2002-2003 היתה שנת השיא בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם, כאשר 311 מקרים כוונו נגד אנשים ומוסדות יהודים. כך קובע הדוח השנתי של המכון לחקר האנטישמיות באוניברסיטת תל-אביב, ע"ש סטפן רוט המתפרסם (יום ב', 28.4.03).
לפי ראש המכון, פרופ' דינה פורת, האנטישמיות החליפה צורתה: למעלה מ-60% מההתקפות שכוונו בעבר נגד בתי כנסת, בתי קברות או מבני יהודים, מכוונים כעת לפגיעה פיזית ביהודים. הפגיעות נעשות תוך שימוש בנשק (ב-56 מהמקרים מתוך 311 שצוינו לעיל). ההערכות הם, כי הנתונים בפועל גבוהים, משום שרבים מהמקרים אינם מדווחים.
חוקרי המכון מוצאים קשר ישיר בין האירועים במזרח התיכון
ובישראל לבין ההקצנה באנטישמיות באירופה ובעולם. כמו-כן נמצא, כי הזיקה המתחזקת בין ישראל לקהילות יהודים ברחבי העולם - אינה תורמת למצב. גלי אלימות הגיעו לשיא סביב מבצע "חומת מגן" ולאחרונה גם בשל המלחמה בעירק.
מזכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, ד"ר אבי בקר אמר, כי קיימת בקרב חוגים אנטישמיים המגמה להשוות את ישראל והממשל האמריקני לזה של המשטר הנאצי. לדבריו, מתרבים הקולות המטילים ספק בעצם הקמת מדינת ישראל כמדינה יהודית.
לדברי ד"ר בקר, משתמשים גורמים באירופה בטיעונים אלו, כדי
להשתחרר מהאחריות לשואה. הוא הביא כדוגמה את דברי הקריינית
הבכירה של רדיו 1 האירופי, כי הסיפור של הילד הפלשתיני מוחמד א-דורה, שנורה על-ידי צה"ל, משחרר את אירופה מתמונת הילד היהודי בגטו ורשה.
התפרסות האנטישמיות ברחבי העולם:
אירופה - מוקדי האנטישמיות גם-כן השתנה, אם עד כה היתה מערב אירופה למקום הבטוח והרגוע מבחינה זו, הרי שמפרוץ אינתיפאדת אל-אקצא הפך אזור מערב היבשת למקום האלים ביותר. המדינות בהן התרחשו רוב מקרי האנטישמיות: צרפת, בלגיה ואנגליה. גם בארה"ב דווח על עלייה בגילויי האנטישמיות.
ארה"ב - גם בארה"ב ניכרת עליה בגילויים האנטישמיים: בסקר שערכה הליגה נגד השמצה ב-2002, הסכימו כ-20% מהאמריקנים שנשאלו (כל אמריקני חמישי), כי "ליהודים יש יותר מדי כוח". 17% מהנשאלים, שהם כ-35 מיליון אמריקנים, החזיקו בדעות שהן "ללא ספק אנטישמיות". 35% מההיספנים ו-35% מהאפרו-אמריקנים נמצאו מאד אנטישמיים.
האו"ם - בדוח נטען, כי זרמים מרכזיים בתקשורת ובחוגים אינטלקטואליים באירופה מלבים את האווירה ומזינים את המעשים, אותם מבצעים לרוב מהגרים מוסלמים. על-פי הדוח, האו"ם משמש, בין היתר, לפלטפורמת ההסתה מהגדולות בעולם.
אסתר ובמן, חוקרת במכון ומומחית לתפיסת השואה בעולם הערבי אומרת, כי בין נציגי האו"ם משתתפים מנהיגים ממדינות ערב אשר להם עמדות מפתח בארגון - מה שמשפיע באופן ישיר על ישראל והיהודים.
"56 מתוך 190 המדינות החברות באו"ם הן מדינות האיחוד המוסלמי. סוריה היא נשיאת מועצת הביטחון באו"ם, ובראש הוועדה לזכויות אדם באו"ם עומדת לוב. ב'וועדת דרבן' עלה נציג פלשתיני שדיבר על ישראל כעל נאציזם שיש לעקור, וטען שמדינת ישראל הוקמה על בסיס חזון נאצי. דיון על האנטישמיות באירופה נדחה על-ידי הוועדה", היא אומרת.
עוד מוסיפה ובמן, כי תעמולת האנטישמיות מתגברת והיא באה לידי ביטוי בסדרות טלוויזיה וסרטים. "הסדרה 'פרש ללא סוס', שהוקרנה בטלוויזיה המצרית, והתבססה על הפרוטוקולים של זקני ציון, זכתה לפופולריות גבוהה. בדמשק חתום שר ההגנה הסורי, על מהדורה חדשה של ספר עלילות דם מהמאה ה-19, המספר שיהודים משתמשים בדם לאפיית מצות ואוזני המן", אמרה עוד.

תאריך:  28/04/2003   |   עודכן:  29/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
באתר האינטרנט של אל-קאעידה מזהיר כותב המאמר מפני הסכנה השיעית ואומר במפורש: אלו אינם מסוכנים פחות מהיהודים; הוא טוען שעל הממשלה החדשה שתוקם בעירק - חייבת להיות סונית
יואב יצחק
מוכן להיפגש עם שרון; אסד חושש ממהלך שיבודדו ויחריף את מצבה של סוריה; המסר הועבר באמצעות חבר קונגרס שביקר בסוריה; שרון השיב: ישראל מוכנה למו"מ, בלי תנאים מוקדמים
יואב יצחק
הנשיא: בתקופה שיהודים הושמדו, איש לא הצילם: לא אירופה, לא ארה"ב ולא רוסיה; הטקס - בסימן 60 שנה למרד גטו ורשה
רנית נחום-הלוי
על-פי דובר המשטרה, המלח שימש אמצעי להעברת מזוודה, אך ידע מה תוכנה של המזוודה; עוד אמר, כי בנתיחה שלאחר המוות עולה כמעט בוודאות שהמדובר בתסמיני האנטרקס
רנית נחום-הלוי
בלייר קורא לאירופה לא להיות יריבה של ארה"ב; מזהיר במרומז שצרפת עשויה להיות היריבה הבאה של ארה"ב; מרגיע שעוד ימצא נשק אסור בעירק ומציע כי יש לנהוג בצ. קוריאה בדרכים דיפלומטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il