X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל מחודש מאי תעלה לאומי קארד את שיעור הריבית שישלמו לקוחות רגילים; במקביל, היא מורידה בשיעור של אחוז את הריבית ללקוחות עשירים; תגובת החברה: הסיכון במתן אשראי והלוואות לטווח ארוך ללקוחות רגילים גדל בשיעור משמעותי
▪  ▪  ▪

חברת "לאומי קארד" מעלה בתחילת חודש מאי את שיעור הריבית שישלמו לקוחות רגילים ומשקי בית בשיעור שמגיע עד 3.5%.
במקביל, החברה מוזילה בשיעור של אחוז את הריבית שישלמו לקוחות עשירים ומבוססים המשתמשים בכרטיסי האשראי היוקרתיים שלה. לאומי קארד פרסמה הודעות על שינוי הריבית באמצעי התקשורת.
מבדיקה שנערכה באוניברסיטת 'דרבי' עולה, על-פי פרסומי החברה, כי כרטיס יוקרתי ויזה מועדף - זהב ישלם פחות 1% מכפי ששילם עד כה. במקביל כרטיסי "פשוט" מסוג 'קלאסיק' בחיוב קבוע ישלם 3.5% תוספת מעבר לשיעור שנגבה ממנו עד לסוף חודש אפריל 2003.
אנשי דרבי מצאו הבדל גדול משמעותית של 4% ריבית "בהלוואה לרגע" שגובה לאומי קארד משני סוגי לקוחות. לקוח מבוסס בעל כרטיס 'פלטיניום' ישלם 2% ריבית מעל הפריים בעוד שלקוח פשוט המחזיק בכרטיס 'קלאסיק' ישלם 6% ריבית מעל הפריים וזאת על-פי נתוני טבלת הריביות שפרסמה החברה.
אנשי דרבי מדגישים, כי אצל הלקוחות הפרטיים הקטנים נרשם צמצום בפער שבין לקיחת הלוואה בבנק לבין קבלת "הלוואה ברגע" באמצעות כרטיס האשראי, בעוד שהשינוי אצל הלקוחות העשירים אינו משמעותי כלל. זאת ועוד, העלאת הריביות ללקוחות הפשוטים תתרום בשיעור ניכר לרווחיות לאומי קארד ולבנק לאומי.
בתגובה לפניית אנשי דרבי הסביר אבי צימרמן סמנכ"ל מכירות ושיווק של לאומי קארד: "העלאת הריבית נעשתה כיוון שהסיכון במתן אשראי והלוואות לטווח ארוך ללקוחות רגילים גדל בשיעור משמעותי בתקופה האחרונה עקב המצב במשק. אצל הלקוחות המבוססים הסיכון אינו גבוה ולפיכך לא מצאנו צורך לשנות את הריבית. אני מבקש להדגיש שגם לאחר שינוי הריבית עדיין לקיחת הלוואה באמצעות כרטיס אשראי זולה מקבלת הלוואה בבנק. אני מעריך שכבר בזמן הקרוב תעלה הריבית גם אצל חברות כרטיסי האשראי המתחרות".
בתגובה לשאלת אנשי 'דרבי' מדוע צריך לייקר את הריבית כאשר שיעור האינפלציה במשק, על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסתכם בשיעור שנתי של 3.3% בלבד, ועשוי אף לרדת, וכאשר במקביל בנק ישראל מוריד את הריבית, ענה צימרמן: "לשיעור האינפלציה במשק אין השפעה על שיעור הריבית שחברות כרטיסי האשראי גובות. כל ענייני הריבית הם מדיניות של הנהלת בנק לאומי", לדבריו.

תאריך:  29/04/2003   |   עודכן:  29/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בין היעדים: וינה, אמסטרדם, ברצלונה, פאריז, ונציה, ג'נבה, לונדון, מילנו, פירנצה, פרנקפורט ועוד; המחיר מוצע לרוכשים כרטיסים עד ה-31 במאי
ענבל אביב
עבד אל-עזיז-רנטיסי, ממנהיגי החמאס, אמר כי ארגונו לא יתפרק מנשקו; ארה"ב מברכת על דברי אבו-מאזן; פרס: אם אכן כל הארגונים יתפרקו מנשקם תהיה זו פריצת דרך לשלום; השר שלום: זוהי התחלה טובה
ענבל אביב
היעדים הכלולים במבצע הם: לונדון, פריז, אמסטרדם, ברצלונה, מארסיי, ציריך, מינכן, רומא ואתונה
גלית יצחק
משרד התיירות תומך בפרויקט זה; משקיע חיצוני הביע התעניינות להשקיע בפרויקט שעלותו כמה מיליוני ש"ח; המלון יכלול כ-100 חדרים
גלית יצחק
על-פי החשד, ביצעו האחים בכל אחד מהקורבנות, בגילאי 5-18, עשרות מעשים מגונים במהלך מפגשים משפחתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il