X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התינוק - בן שנתיים נורה בראשו; מספר הפצועים עומד על 65; ארבעה מהחיילים נפגעו באורח בינוני; צה"ל חיסל את המבוקש יוסף אבו-הין; תת-אלוף גדי שמני הגדיר את הפעולה כמוצלחת
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  תאונת אימונים
  פלשתינים
  צה"ל

סג'עיה-עזה: תינוק פלשתיני
נהרג; שישה חיילים נפצעו
צה"ל חידש את הפעילות הצבאית ברצועת עזה: תשעה חיילי צה"ל מחטיבת גולני נפצעו הבוקר (יום ה', 1.5.03) בחילופי אש בשכונת סג'עייה שברצועת עזה.
שניים מהחיילים נפצעו באורח בינוני ושבעה באורח קל. החיילים פונו לבית החולים 'ברזילי באשקלון', ולבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע.
מטרת הפעולה היתה להביא למעצרם של האחים יוסוף אימאן ומחמוד אבו-הין, מבכירי הזרוע הצבאית של החמאס. האחים אבו הין שותפים לירי טילי הקסאם, תכנון והוצאת פיגועים לפועל.
דובר הביטחון הלאומי הפלשתיני דיווח על 16 הרוגים פלשתינים בפעולת צה"ל בעזה. מספר הפצועים מגיע ל-65. על-פי הדיווח, בין ההרוגים תינוק כבן שנתיים שנורה בראשו. הרוג נוסף הוא נער בן 17.
מצה"ל נמסר, כי במהלך הפעולה נמשכו חילופי אש קשים בין כוחות צה"ל והפלשתינים בשכונת סג'עיה בעזה. גורמים בפיקוד דרום מסרו, כי המבוקשים התבצרו בביתם יחד עם בני משפחותיהם, לאחר שסירבו להיכנע ולהסגיר עצמם.
כוח של גולני פרץ לביתו של האיש החמאס, יוסף אבו-הין, והרג אותו ואת שני אחיו. בסריקות שנערכו במבנה נמצאו אמצעי לחימה רבים מסוג מרגמות, מטענים מאולתרים, רימונים ורובי סער. כוחות צה"ל פוצצו את המבנה באופן מבוקר. שני מבוקשים נוספים נתפסו.
יוסף אבו הין, יליד 1972, היה חבר בתשתית שהוציאה לפועל בשנת 1996 את גל פיגועי התופת בירושלים ובאשקלון. כמו כן, היה שותף מרכזי בהברחת אמצעי לחימה לשטחים.
אימאן אבו הין, יליד 1974, היה מעורב בספטמבר 1998 בניסיון החדרת מפגעים לישראל, ניסיון אשר סוכל על גדר המערכת. כמו כן, היה אימאן מעורב בירי רקטות קסאם לעבר העיר שדרות.
מחמוד אבו הין, יליד 1975, נמנה על מקרוביו של מוחמד דף, היווה דמות בעלת סמכות בכל הקשור בהכוונת והנעת פעילות צבאית של הארגון.
תת-אלוף גדי שמני, מפקד אוגדת עזה הודיע אחר הצהרים על סיום פעולת צה"ל בעזה. לדבריו, "הפעולה לא הסתבכה, אלא להיפך מדובר בפעולה מוצלחת. שלושת המבוקשים הבכירים נהרגו. היינו מקווים שהם יכנעו. הסיבות להתארכות הפעולה נעוצות במטרה שלא לפגוע באנשים חפים משפע. כיתרנו את הבית מספר שעות בניסיון לשכנע את המבוקשים לשחרר את בני משפחתם ובעיקר את הנשים והילדים. החלטנו לפרוץ לבית ולהוציא את הנשים והילדים, כאשר ידענו שהמחבלים מתבצרים על הגג. מכאן והלאה הפעולה התמשכה. מדובר לחימה באזור צפוף ובעייתי. המטרה היתה לנסות לגרום לנזק סביבתי כמה שיותר קטן".
תת-אלוף שמני הוסיף, כי "רוב הנפגעים בפעולה הם בגילאים של 17 ו-40. סביר להניח שאלה אנשים שנלחמו נגד כוחות צה"ל. הם השתמשו במטענים מקלעים ומכל הבא ליד. אני לא מוציא מכלל אפשרות שבפעולה נפגעו גם אזרחים חפים מפשע".
במהלך הלילה (יום ה') דיווחו הפלשתינים, כי כוחות גדולים נכנסו לשכונת 'ברזיל' ברפיח. הכוח, כך לדבריהם, מנה כ-30 טנקים ונגמ"שים והיה מלווה במסוקים. במהלך הפעולות ברפיח הרס צה"ל ארבעה בתים.
במבצעי מעצרים בשכם, קלקיליה, חברון ובית לחם נעצרו הלילה 12 מבוקשים. בכפר בית סירא ממערב לרמאללה, הרסו הכוחות את ביתו של איש תנזים שרצח שלושה בני משפחה ישראלית, בפיגוע ירי בכביש ירושלים-מודיעין באוגוסט 2001. כמו-כן, באותו שנה רצח אזרח ישראלי נוסף בכביש רמות.
כפר יטא: חילופי אש בין צה"ל לפלשתינים
חילופי אש מתנהלים הלילה בין כוחות מיוחדים של צה"ל מיחידת "אגוז" למבוקשים פלשתינים בעיירה יטא שמדרום לחברון. שני פלשתינים נפצעו. מצבם לא ברור. הכוחות כיתרו את ביתו של אחד המבוקשים ואז פתחו לעברם הפלשתינים באש.
תאונת אימונים: נגמ"ש
התהפך; 3 חיילים נפצעו
שלושה חיילים מפלוגת סיור של חטיבת 500, נפצעו באורח קל בהתהפכות נגמ"ש במהלך אימון סמוך לכפר חמאם אל-מלייח שבצפון בקעת הירדן. החיילים דיווחו, כי במהלך הנסיעה התגלתה תקלה במערכת ההיגוי של הנגמ"ש, מה שהוביל להתהפכות הנגמ"ש.
מפקד החטיבה, אלוף משנה אבי אשכנזי, מינה צוות לבדיקת האירוע.
הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, הורה לא לקיים במהלך היום אימונים ביחידות היבשה של צה"ל ולייחד את היום כולו ללימוד לקחים ראשוניים מתאונות האימונים שאירעו בזמן האחרון. בשבועיים האחרונים נהרגו שלושה חיילים עקב אי קיום נהלים, רשלנות חמורה ואי הקפדה על הוראות הבטיחות.
שלושה פלשתינים חדרו לישראל
מדרום לכיסופים; מתנהל מרדף
שלושה פלשתינים חדרו לישראל (יום ד', 30.4.03) מרצועת עזה לאחר שחצו את גדר המערכת מדרום למעבר כיסופים, מול שדות ניר עוז. מתנהל אחריהם מרדף. לא ברור אם המדובר בחמושים. באזור אין חילופי אש.
כוחות צה"ל עצרו הערב במחנה פליטים ליד בית לחם את מוהאנד אבו עקאר (22), חשוד שגייס מתאבדים לפיגועים בישראל.
הפלשתינים מדווחים שהכוחות פועלים בשעה זו במספר מוקדים: בית לחם, בית ג'אלה, מחנה הפליטים דהיישה ובאל חאדר.

תאריך:  30/04/2003   |   עודכן:  01/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ההוראות יישומו בעיקר בבייג'ין-בירת סין; כל חיה שתימצא במקום שבעליה נדבקו במחלה - תוצא להורג ללא קשר אם היא נושאת הנגיף או לא
גיל איל, רנית נחום-הלוי
כך דיווח העיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון; פקיסטן הכחישה את הדיווח; רשויות פקיסטן הודיעו שלכדו כמה ממנהיגי הארגון ובהם אזרח תימני החשוד במוערבותו בהתקפה על המשחתת 'קול', עימו נעצרו 5 פעילים נוספים של האירגון; חשודים בסיוע לתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר
רנית נחום-הלוי
ההסתדרות אישרה את החזרת משתתפי "מצעד החיים"; שוקלת החזרת תיירים השוהים במדינות הנגועות ב-SARS; שוקלת פינוי אשפה משיקולים ביטחוניים; אישרה עבודת רשויות מקומיות העוסקים בטקסי יום הזיכרון
גיל איל
הבקשה: לאחר שיוסדר נושא הפיצויים למשפחות נפגעי אסון לוקרבי; הפיצויים עומדים על 2.7 מיליארד דולר
גיל איל
בעלי הזכויות על הסדרה הם יאיר דורי אינטרנשיונל וקבוצת מפל תקשורת בע"מ, בבעלות ישראלית; ההסכם צפוי להניב לבעלי הסידרה, תמורה של כ-10 מיליון דולר בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il