X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנחנו מחוייבים לחירות באפגניסטן, בעירק ובפלשתין; נמשיך לחפש את סדאם חוסיין ואנשיו ונעמידם לדין על פשעי מלחמה; מצאנו מאות אתרים בהם נשק להשמדה המונית ואלה נבדקים
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הכריז הלילה (יום ו', 2.5.03) על סיום המערכה הצבאית נגד עירק, ועל מעבר הקואליציה למהלך שיקום עירק וכינון דמוקרטיה במדינה זו.
הנשיא נאם על סיפונה של נושאת המטוסים, אברהם לינקולן, עלייה נחת ממטוס קרב, כטייס מישנה. הוא נמנע מהכרזה על סיום המלחמה נגד עירק, בשל ההשלכות העלולות לנבוע מכך, על-פי אמנת ג'נבה: סיום מלחמה מחייב חשיפה מלאה של שמות השבויים (המכונים עתה: "עצירים"), כניסה למו"מ על פינוי עירק וכו'.
הנשיא אמר בנאומו דברים בעלי משמעות גדולה לישראל. הוא חזר על חזונו - שתי מדינות לשני העמים: מדינה ליהודים ומדינה לפלשתינים, זו לצד זו; וגזר גזירה שווה בין שלוש מדינות טרור. אנחנו מחוייבים לחירות באפגניסטן, בעירק, וכן בפלשתין - שחיה בשלום עם ישראל, אמר.
בוש ציין, כי המלחמה נגד הטרור, שהחלה ב-11 בספטמבר 2001, תימשך. המלחמה נגד עירק היא רק שלב אחד. "שחרור עירק מהווה התקדמות משמעותית במערכה נגד בטרור". הנשיא הכריז על נצחון הקואליציה. הוא הודה לחיילי ארה"ב, למדינות שהשתתפו בקואליציה, ובראשן בריטניה ואוסטרליה. הנשיא שיבח גם את אנשי הצבא הבכירים - שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד, ומפקד הפיקוד המרכזי היושב בקטאר, טומי פרנקס.
הנשיא אמר, כי המלחמה בטרור החלה באפגניסטן, ונמשכה לעירק. "סילקנו בן-ברית של אל-קאעידה", וגדענו מקור מימון לטרוריסטים, אמר. עכשיו אין יותר משטר עירקי רודני. ארה"ב רודפת את הטרוריסטים של אל-קאעידה, מפקיסטן לפיליפינים, ומשם לאפריקה, ואלה לא יימלטו מהצדק האמריקני. לדבריו, כמחצית מפעילי אל-קאעידה נתפסו או נהרגו, אך ארגון אל-קאעידה רק נפגע, לא נהרס.
הנשיא הבטיח להמשיך ולחפש את סדאם חוסיין ואת אנשי משטרו, ולהעמידם לדין על פשעי מלחמה. הוא האשים את סדאם חוסיין בכך שבנה ארמונות, במקום בתי חולים. הוא הבטיח לעמוד עתה לימינו של העם העירקי, לפעול לשיקום עירק, ולהנהיג דמוקרטיה וחירות במדינה זו. המעבר מדיקטטורה לדמוקרטיה יימשך זמן רב, הדגיש, אך זה שווה כל מאמץ. כוחות הקואליציה יישארו במקום עד שתושלם המלאכה.
הנשיא גילה, כי כוחות הקואליציה מצאו בעירק מאות אתרים בהם התגלה נשק להשמדה המונית, ואלה נבדקים עתה.

תאריך:  02/05/2003   |   עודכן:  03/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילת אטיאס
שלושה מועמדים בולטים נותרו למירוץ לראשות עיריית ירושלים; המפלגות מציגות את רשימת המועמדים; דליה איציק ומאיר פרוש פרשו מההתמודדות; בכירים בעבודה מבכים את התפוררותה של המפלגה בירושלים
עמוס באר
המיני של ב.מ.וו מקבלת גו'ב נוסף מהסרטים
מירב לוי
השופטים ביקשו מגרשוני לחזור בו מהעתירה ולכבד את המעמד; הנימוקים ינתנו במועד מאוחר יותר; גובה הפרס - 50,000 ש"ח
ענבל אביב
בוש ישא נאום לאומה מנושאת המטוסים ע"ש אברהם לינקולן שנמצאת בדרכה חזרה הביתה לאחר שלקחה חלק במלחמה; כמו כן יתקיים טקס לציון סיום מבצע השליטה מחדש באזור הצפוני האסור לטיסה בעירק יתקיים בטורקיה
אילת אטיאס
"יהודים הפכו להיות כאן ברווזים, ולכן אני לא אתפלא אם קיימת מחתרת יהודית" איתמר בן-גביר בראיון למקומון; תוקף את "חבורת רחביה" המיוחסת לשופטי בית המשפט העליון, פרקליטים ופוליטיקאים; תוקף את ערביי ישראל, אבו-גוש ויפו - נפשם לא הומיה כשהם שומעים את "התקווה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il